וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מעריכים כי עודד קטש יאריך חוזה בשנתיים נוספות

20.5.2024 / 6:39

למרות המפלה בגמר הגביע, גורמים באלופה מעריכים כי המאמן ימשיך בתפקידו. בקבוצה מרוצים מהיכולת בניצחון על ירושלים, סורקין: "לא לקחנו תואר העונה וזה מפריע לנו"

שחקני הפועל ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה/סאשה ורגס

מכבי תל אביב התקרבה אמש (ראשון) להבטחת המקום הראשון בתום העונה הסדירה בליגת העל כשניצחה בצורה נוחה את הפועל ירושלים 71:103 במסגרת המחזור ה-30 שבתוך הבית העליון. הצהובים יוכלו להבטיח את ראשות הטבלה עם ניצחון בדרבי על הפועל תל אביב כבר ביום רביעי, או אם לא יפלו במשחקים נגד רמת גן וקרית אתא שייערכו לאחר מכן.

הניצחון עצמו הגיע 72 שעות אחרי שמכבי הפסידה בגמר הגביע לאותה ירושלים, שהגיעה להיכל מנורה למשחק הליגה כבויה ולא הייתה בתמונה מאמצע הרבע השני. ג'ו תומאסון הוביל את קלעי מכבי עם 17 נקודות, כשלורנזו בראון, שאיבד 11 כדורים בגמר הגביע, קלע 16 משלו.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
התאושש מהר. קטש/דני מרון
ג'ו תומאסון מכבי תל אביב לצד ברינטון למאר הפועל ירושלים. דני מרון
הצגה בצהוב. תומאסון/דני מרון

"רבע אחד גרם לנו להיראות רע, זה עבר, מה אנחנו יכולים לעשות עכשיו. הכל בדיעבד ולנתח דברים. להסתכל קדימה, הבאנו היום קצת אופי והראינו מי אנחנו. נשאר עוד תואר אחד ונעשה הכל כדי שלא נראה בגמר שוב ככה", אמר רומן סורקין לאחר המשחק אמש, "לא יודע אם הרגשנו בלחץ בגמר. הייתה ירידת מתח שהיא טבעית, אולי נינוחות, אולי פחות אנרגיה, ירושלים הראתה שהיא רצתה יותר. זה היה רבע אחד שכולם שיחקנו בו רע. זה גרם להיות סיפור המשחק, ירושלים קבוצה טובה מאוד. היום הראינו שאנחנו קבוצה טובה לא פחות, לדעתי יותר".

רפי מנקו לצד רומן סורקין חסיאל ריברו מכבי תל אביב. דני מרון
חזרו לעצמם. סורקין ומכבי/דני מרון
ג'ו תומאסון מכבי תל אביב לצד טרבור לייסי הפועל ירושלים. דני מרון
יכולת טובה. תומאסון מול לייסי/דני מרון

לאחר ההפסד בגמר הייתה לא מעט ביקורת על מאמן מכבי עודד קטש, על בחירת הסגל שלו וניהול המשחק. מאז ההתמודדות גורמים במועדון מעט נרגעו וסיפרו כי הסיכוי שקטש ימשיך בחוזה חדש במועדון הוא די גבוה. על פי ההערכות המאמן צפוי לסכם על חוזה חדש לשנתיים.

"אנחנו זוכרים את התנאים הקשים שעודד עבד איתם, והוא החזיר את הקבוצה שנתיים ברציפות לפלייאוף היורוליג, דבר שגם בעונות טובות לפני כן עם יאניס ספרופולוס לא הצלחנו לעשות. בסוף עודד הוכיח את עצמו וגם אם יש נפילה, יש פה הרבה סיבות מקלות שצריכים לקחת בחשבון".

ההערכות במכבי הן שקטש, שצפוי לקבל הצעות מקבוצות נוספות באירופה וכן מהפועל ירושלים, יעדיף להישאר במועדון.

תמיר בלאט מכבי תל אביב. דני מרון
להט ברבע השני. בלאט/דני מרון

בחזרה לקבוצה. הצהובים יגיעו ליום רביעי למפגש ראשון זה זמן רב עם היריבה העירונית הגדולה שלהם, כשההערכות הן שכמו בעונה שעברה, גם העונה שתי הקבוצות צפויות להיפגש בגמר, אלא אם יהיו הפתעות משמעותיות בדרך.

"היינו בזה כבר, היינו פה שנה שעברה, שיחקנו נגד הפועל תל אביב בגמר, ונגד ירושלים בעונה, נבוא לפלייאוף, נשחק", סיפר סורקין אמש, "זה ליגה חדשה במרכאות, זה עלינו, לבוא ולקחת את האליפות, זה מה שמצפים מאיתנו. לא לקחנו תואר העונה וזה מפריע לנו, אנחנו צריכים לנצח גם את המשחקים האלו, אי אפשר לקחת את הגלגל אחורה, נרצה לסיים את העונה באופן מתוק".

נועם דוברת הפועל ירושלים לצד לורנזו בראון מכבי תל אביב. דני מרון
הפעם הוא הגיע. בראון/דני מרון

לקראת הדרבי ברביעי הוסיף הסנטר הישראלי: "מאחורי הדרבי יש הרבה דברים, יש יריבות בין המועדונים. הדבר החשוב זה להבטיח את הביתיות. זה חשוב לנצח דרבי במכבי תל אביב, זה לא עוד משחק, אי אפשר להפסיד דרבי, ואנחנו לא רוצים להפסיד לדרבי. המטרה זה לסיים את הליגה במקום הראשון, לעשות את העבודה הכי טובה, ולשחק בפלייאוף את הכדורסל הכי טוב שאנחנו יכולים לשחק, את הכדורסל שלנו, לבוא רעבים יותר. עכשיו זה חשוב לנצח את הפועל, כדי להבטיח את המקום הראשון, אבל המטרה היא לסיים במקום הראשון".

סורקין אף נשאר על כך שבכל משחקי ההכרעה האחרונים של הקבוצה, הם קרסו ברבע אחד, "אנחנו צריכים להישאר מפוקסים ל-40 דקות, גם במשחקים שהפסדנו הראינו שאנחנו יותר טובים במשך שלושה רבעים, צריכים להישאר מפוקסים לאורך כל המשחק, ושלא יהיו לנו את נפילות המתח שקרו לנו. יש לנו את התירוצים, אין לנו את וויד, ובאנו אחרי היורוליג, אפשר לתת הרבה תירוצים, נבוא עם מה שיש לנו וננצח, זה מעל ומעבר. ראיתם את ג'ו היום, הוא הרגיש כמו בעל בית על המגרש, הוא נכנס לנעליים של וויד. זה תלוי בנו בסוף, בגישה שלנו, וזה מה שיכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully