וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה נמנעה: טורפדו הניסיונות להשעיית ישראל מפיפ"א

מועצת פיפ"א החליטה פה אחד לדחות את היוזמה הפלסטינית, שכלל לא עלתה להצבעה. שינו זוארץ: "מנענו פגיעה תדמיתית אנושה במדינה, ראשי פיפ"א הבינו את חוסר הצדק המשווע"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.5/ספורט1

עכשיו זה סופי. ההתאחדות לכדורגל הצליחה לטרפד את הניסיון של ההתאחדות הפלסטינית והעומד בראשה ג'יבריל רג'וב להוביל להשעיית הכדורגל הישראלי - נבחרות לאומיות וקבוצות - מפיפ"א, מטורנירים בינ"ל ומהמפעלים האירופים.

לאחר שאתמול (חמישי) החליטה מועצת פיפ"א פה אחד כי אין מקום לדון בקונגרס בבקשה הפלסטינית, הבוקר אישר זאת גם הקונגרס ומנע הצבעה בנושא. בהסכמת ההתאחדות הישראלית, סוכם כי הנושא יידון רק במסגרת מועצת פיפ"א, ככל שתמצא לנכון בעתיד, ושני יושבי הראש של ההתאחדויות נשאו נאומים. קונגרס פיפ"א ננעל לפני מספר דקות.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "אל מול ניסיון נואל לפגוע במדינת ישראל, בתדמיתה ובלגיטימיות שלה באמצעות השעיית הכדורגל שלנו מכל הטורנירים והמפעלים הבינ"ל, הצלחנו לבטל מהלך שהיה מכתים אותנו ופוגע בנו אנושות ברמה המדינית, הספורטיבית, המוסרית והתדמיתית כמדינה, כחברה.

אל מול עולם עוין ברובו ובנסיבות מדיניות מורכבות מאי פעם, הצלחנו בזכות עבודה מאומצת ומושכלת שנמשכה יותר משלושה חודשים למנוע סנקציה כמעט בלתי נתפסת ברמת החומרה שלה.

אני מלא הערכה לנשיא ולמנכ"ל פיפ"א, לחברי וחברות המועצה של פיפ"א, לנשיא הקונמבול ולחבר היקר שלנו נשיא אופ"א, אלכסנדר ספרין, שהבינו את המסר הברור שלנו לגבי המניעים האמיתיים של בקשת רג'וב, לחוסר הצדק המשווע במהותה ולסכנה העצומה שהיא מביאה לכל חברה בפיפ"א ולארגון עצמו.

אני מבקש להודות לשר הספורט מיקי זוהר על התמיכה, לגורמי המקצוע במשרד החוץ, לראש המל"ל ולאנשיו ולכל מי שלקח חלק בהתמודדות עם המזימה של רג'וב. במקום לחפש באמצעות הכדורגל אפיקים שיש בהם להביא מעט נחמה עבור כולם ולסלול דרכים לקירוב, יש מי שרצה לנצל את המשחק הנפלא הזה כדי לפלג, להסית ולפגוע בזכות בסיסית שלנו. זה לא קרה, זה לא יקרה.

מלים חמות מגיעות למנכ"ל ההתאחדות ניב גולדשטיין ולצוות המצוין של ההתאחדות שהגיע לכאן ועשה לילות כימים כדי להיאבק ברעה שאיימה עלינו. איחולי הצלחה לכל הנבחרות והקבוצות שלנו במפעלים השונים. אל-אל ישראל".

שחקני נבחרת ישראל בזמן נגינת ההמנון הלאומי "התקווה". רויטרס
ניצחון בזירה המדינית. נבחרת ישראל/רויטרס

מנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין: "אני מודה שזאת אנחת רווחה גדולה. נערכנו לכל תרחיש אפשרי ברמה המשפטית, הפוליטית והמדינית כדי לשכנע את כל מי שצריך עד כמה הבקשה שהגיש רג'וב צבועה, חסרת בסיס ואינה ראויה. הודות לעבודה מאומצת, רגישה, מקצועית ושקטה, הצלחנו למצוא אוזניים קשובות ולב חפץ מצד עשרות התאחדויות, לא מעט מהן כאלה שבזירות אחרות נחשבות יריבות - כל זה בסיטואציה סבוכה מאין כמותה. אני רוצה להחמיא לכל מי שהיו אתנו כאן בשבוע האחרון כדי להבטיח ניצחון: היועמ"ש עמית פינס, עו"ד אפרים ברק (יועמ"ש ההתאחדות בעבר), ראש האגף המשפטי עו"ד רן כהן-ניסן, ראש החטיבה המקצועית רונן הרשקו ורתם קמר מנכ"ל ההתאחדות בעבר. עוד רבים וטובים סייעו במאמץ הגדול. הכדורגל הישראלי ודגל הכחול-לבן שלנו ימשיכו להיות חלק בכל מפעל אירופי ברמת הנבחרות והקבוצות".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מברך את כל מי שפעל מאחורי הקלעים במקצועיות ובמסירות אין קץ כדי לטרפד את הניסיון השערורייתי של ג'בריל רג'וב וחבריו להדיח את ישראל מפיפ"א, ובראשם חברי יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל שינו זוארץ והצוות שלו. תודה גם לצוות המקצועי שלנו במשרד התרבות והספורט, למל"ל ולאנשי משרד החוץ. אנחנו על המפה ואנחנו נשארים על המפה. עם ישראל חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully