וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על קטש, אכזבה גדולה מבראון שיעזוב: "פשוט סיוט"

17.5.2024 / 7:25

הלם במכבי ת"א: המאמן שלא הלביש את תומאסון וייבש את מנקו וכהן חוטף, ואיבוד אליפות עשוי להוביל לסיום דרכו. הרכז בדרך החוצה אחרי ערב שחור: "יזכרו רק את זה". כעת גם במועדון מפנימים: "החזרת בולדווין - אולי ההחלטה הכי רעה בשנים האחרונות"

שחקני הפועל ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה/סאשה ורגס

1. כשעלו שחקני מכבי תל אביב לקבל את המדליות של המקום השני בגמר גביע המדינה 2024, היציעים הצהובים שהיו מאחוריהם היו כבר כמעט ריקים לחלוטין. אולי 100 אוהדים מתוך ה-4,000 שדחפו אותם במשך רוב המשחק עוד נשארו באולם, חלקם חיכו שהפקקים יתפזרו, חלקם עוד הביטו כלא מאמינים למה שקרה לקבוצתם במחצית השנייה בהיכל מנורה.

אחרי 20 דקות אמש (חמישי) בגמר הגביע הוליכה מכבי תל אביב 37:46 על הפועל ירושלים. זה לא היה משחק גדול של הצהובים, אבל השליטה הייתה שלהם. במכבי לא חלמו על מה שיקרה ברבע השלישי. ירושלים יצאה כמו מלוע של תותח, הצהובים איבדו את הראש וראו את ההפרש נמחק ברגע, הריצה עמדה בשלב מסוים על 27:5, ובסוף הרבע 10:31 למחזיקת הגביע. ברבע האחרון מכבי לא הצליחה לסגור את הפער, ובפעם השנייה ברציפות הפסידה במעמד הגמר להפועל ירושלים, הפעם 85:72.

רומן סורקין היה השחקן היחיד שבמכבי יכולים לומר עליו דברים טובים אמש. הוא סיים עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים. חוץ ממנו, גם ג'וש ניבו היה סביר עם 9 נקודות ו-13 ריבאונדים, אבל הסיפור הגדול של הערב היה לורנזו בראון. מי שהיה אמור להנהיג את הצהובים לתואר, סיים עם 9 נקודות ו-7 אסיסטים אבל גם עם 11 איבודים, והשווה את שיא כל הזמנים בישראל, כשהוא רושם מדד 1. גם בונזי קולסון לא היה מספיק טוב עם 10 נקודות ב-32 דקות.

איזור חדר ההלבשה של הצהובים התמלא בסיום באנשים מדוכאים, שהורידו את הראש ומיהרו לעזוב את היכל מנורה. גם שמעון מזרחי שהגיע לאזור, היה נראה מאוכזב מאוד.

"אני לא יודע איך להסביר את זה. לא דבקנו במה שאנחנו רוצים לעשות, לא השתווינו אליהם ברמת האינטנסיביות, הם קיזזו את ההפרש ופתחו הפרש גדול בכניסה לרבע הרביעי, ולא הצלחנו לחזור ממנו", סיכם אנטוניוס קליבלנד, "הם התחילו לרוץ ולא הצלחנו להתאים את עצמנו אליהם. הם המשיכו לקלוע זריקות וקיבלו אנרגיות מהקהל שלהם. לא היה עלינו לחץ. רצינו לנצח, הייתה התרגשות לקראת האפשרות לזכות בתואר, אבל לא היה לחץ. באנו קצת חסרי אנרגיות, הם נתנו לנו אגרוף בפה - והתחלנו לרוץ אחריהם".

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי ההפסד בגמר גביע המדינה. דני מרון
התרסקות. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

2. מלבד בראון אליו כבר נגיע, רוב האש מופנית מאתמול לעבר עודד קטש. המאמן, שזכה לשבחים בתקופה האחרונה, שוב קפא במחצית השנייה, כמו שקרה לו נגד פנאתינייקוס בכמה משחקים, ולא הגיב בתחילת הריצה של ירושלים ברבע השלישי. "לא ברור איך הוא רואה את הרכבת מגיעה ולא עוצר אותה", אמר אחד מאנשי מכבי במהלך הלילה.

הביקורת הברורה מגיעה על הקרדיט המוגזם ללורנזו בראון בערב נוראי, אבל חלק מהטענות מופנות להחלטה לא לרשום את ג'ו תומאסון וללכת עם אנטוניוס קליבלנד. "אתה לא מגבה את הסגל בסיטואציה הזאת, זאת החלטה שמראש נראתה רע", הודו במכבי, "היה צריך לדעת להשתמש ביותר שחקנים כשהדברים נראים כך".

הכוונה היא בעיקר לשני שחקנים שהיו אמש בסגל, אבל לא באמת שיחקו. ג'ייק כהן פתח בחמישייה, נראה לא טוב - ולא חזר. רפי מנקו שיחק 3 דקות ברבע השני שהיו סבירות מבחינת הצהובים, הוחלף ולא שב. "אלה שחקנים שיודעים להביא את האנרגיות, בעיקר מנקו, והיה ברור שזה מה שחסר לנו", המשיך אחד מאנשי הצהובים בסיום, "לא ללכת עם מנקו בסיטואציה שנוצרה אתמול זה מאוד מוזר. עודד קפא ושכח אותו, עם הניסיון שלו בטוח שהוא היה יכול לעזור".

אם אחרי ההדחה על ידי פנאתינייקוס אמרו במכבי תל אביב כי המגעים להארכת החוזה של קטש צפויים לעלות שלב, אחרי ההפסד אמש היו כבר אנשים מתוך המערכת שהודו: "זה משחק שגורם לך להרהורים". במכבי נותנים הרבה קרדיט לקטש על העובדה שהוביל את הקבוצה לפלייאוף היורוליג בעונה כל כך קשה, אבל במועדון סיפרו כי אם הקבוצה לא תזכה באליפות, ההחלטה לגבי המשך דרכו "כבר לא תהיה קלה כמו שהייתה לפני שבוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
רוב האש מופנית אליו. קטש/דני מרון

3. נגד פנאתינייקוס ללורנזו בראון היו משחקים טובים ופחות, אבל בסופו של דבר במכבי תל אביב לא באו אליו בטענות כי הרגישו שהחזיק את הקבוצה בסיטואציה לא פשוטה בהיעדרו של ווייד בולדווין. אמש הכל השתנה. "זה מה שיזכרו מהמשחק הזה. לא את המשחק הטוב של חלק מהשחקנים של ירושלים, אלא את הערב הזה של לורנזו", אמר גורם בכיר במכבי אמש, והודה: "גם בסיוטים הכי גרועים שלנו לא חשבנו שהוא יכול להיראות ככה".

המחצית הראשונה של בראון הייתה בינונית, אבל כלום לא הכין את מכבי למחצית השנייה בה איבד 7 כדורים, ופשוט פירק את המשחק של הצהובים בתחילת הרבע השלישי. "אנחנו מרימים אחד את השני. לפעמים לשחקן יש משחק פחות טוב, אבל יש פה 12 שחקנים. צריכים להיכנס ולהרים את המשחק אם לורנזו לא קולע את הזריקות", ניסה אנטוניוס קליבלנד להגן על בראון.

לבראון חוזה עד סוף העונה הבאה במכבי תל אביב, אבל ברור לחלוטין שהצהובים יעשו הכל כדי לצאת מהחוזה בסוף העונה הנוכחית. במכבי לא התייחסו לנושא ולא יתייחסו אליו עד לסיום העונה, שכן הם צריכים את בראון בפוקוס למשחקים האחרונים של העונה, אבל אין ספק בסביבת המועדון כי החודש הקרוב יהיה האחרון של בראון בצהוב.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. דני מרון
ערב שחור, לילה לבן. לורנזו בראון/דני מרון

4. במסיבת העיתונאים דיבר עודד קטש על בעיית האנרגיות שהייתה לקבוצתו אחרי ההדחה מאירופה ועל החשש מכך. "אני יכול להעיד רק על עצמי - הסדרה נגד פאו מאחוריי. אני לא יודע איך השחקנים מרגישים בנוגע להפסד בסדרה, אבל נצטרך לשים את זה מאחורינו", הגיב לכך אנטוניוס קליבלנד בסיום.

למכבי תל אביב עוד ארבעה משחקים בבית העליון לפני הפלייאוף שיחל בעוד פחות משבועיים. הם ישחקו בשבוע הבא שלושה משחקים, כולל נגד הפועל ירושלים בראשון ודרבי נגד הפועל תל אביב ברביעי, וכל זה בסגל קצר, עם אווירה עצבנית וכאובה. "נצטרך לקחת את ההפסד הזה ולנצל אותו להמשך הדרך", אמרו במועדון, "את הבעיות המקצועיות שראו פה, הצוות המקצועי יהיה חייב לפתור".

"יש לי רצון לנקום", סיפר קליבלנד על האפשרות לפגוש את ירושלים בחצי גמר הפלייאוף, "אני מקווה שאני אוכל לשחק, אבל אם לא אני מקווה שהקבוצה שלנו תעשה את זה. אחרי היום אף אחד לא יחשוב על פאו יותר. זו קריאת השכמה, ואני חושב שהקבוצה תגיב בצורה הנכונה".

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי ההפסד בגמר גביע המדינה. דני מרון
כבר חושבים על נקמה? שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

5. מי שלא היה שם בשביל לעזור למכבי תל אביב אמש היה ווייד בולדווין. במכבי הודו אמש בפעם הראשונה כי עשו ניסיונות להביא מחליף לגארד בימים שבין המשחק החמישי נגד פאו לתום מועד העברות, אך לא הצליחו. "אין ספק שיש אחרי המשחק יותר אנשים שחושבים שעשינו טעות עם ההחזרה שלו במשחק הרביעי", אמרו במועדון בתסכול.

ההערכות הן כי בולדווין לא יוכל לחזור לשחק לפני חצי גמר הפלייאוף במקרה הטוב, וקיימת סבירות שלא יוכל לשחק בכלל עוד העונה. "אם נאבד על זה גם את האליפות, זאת כנראה תהיה ההחלטה הרעה ביותר שהתקבלה פה בשנים האחרונות", הודו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully