וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף לב בזמן אימון: מת שוער נבחרת ארגנטינה ממונדיאל 90'

פביאן קנסלאריץ', השוער שישב על הספסל בדרך לגמר באיטליה, הלך לעולמו בגיל 58 כשעבד כמאמן שוערים בקבוצה בה נחשב לסמל הגדול

תקציר ה-0:1 ההיסטורי של נבחרת ארגנטינה בברזיל/ספורט1

חדשות עצובות הערב (שלישי) בארגנטינה בעקבות מותו של פביאן קנסלאריץ', שוער סגל נבחרת ארגנטינה במונדיאל 1990 ואחד הסמלים הגדולים של פרו קאריל אואסטה. שוער העבר בן ה-58 החל לחוש ברע במהלך אימון בוקר כמאמן השוערים של הקבוצה עמה הוא מזוהה כל חייו, וכפי הנראה קיבל דום לב. הרופאים במתחם הצליחו להחיות אותו לפני שהועלה לאמבולנס בדרך לבית החולים, אך שם לקה בהתקף לב נוסף ממנו כבר לא התאושש.

קנסלאריץ' נולד בסנטה פה והחל את דרכו בקבוצת פרו שהייתה אז בליגה הבכירה. הוא היה שוער הנבחרות הצעירות של ארגנטינה והיה בנבחרת האולימפית בסיאול 1988, עד שקרלוס בילארדו זימן אותו כשוער השלישי למונדיאל באיטליה ב-1990, כגיבוי לנרי פומפידו וסרחיו גויקוצ'אה. כזכור, פומפידו נפצע במשחק הראשון, גויקוצ'אה הפך לשוער הבכיר וקנסלאריץ' ישב על הספסל גם בהפסד למערב גרמניה בגמר. הוא היה גם חלק מהסגל של אלפיו באסילה בזכייה בקופה אמריקה שנה לאחר מכן וסך הכול היו לו מעל 30 זימונים, אך מעולם לא זכה לערוך הופעה בשער הנבחרת.

ברמת הקבוצות, השוער שיחק בעיקר בפרו (203 הופעות בשתי קדנציות שונות) והגן גם על שערן של בלגראנו, ניואל'ס אולד בויס, הורקאן, פלאטנסה וסנטרל קורדובה, כשבתווך גם קדנציה קצרה במיז'ונריוס הקולומביאנית. לאחר הפרישה שימש כעוזר מאמן וכמאמן שוערים, כשבעשור האחרון עשה את זה בקבוצת נעוריו.

על הזימון המפתיע למונדיאל סיפר בעבר: "הייתי האחרון להגיע להתכנסות בטריגוריה. הליגה הסתיימה באמצע מאי ובתקשורת דיברו על כך שהבחירה תהיה בין אנחל דויד קומיסו לביני, אחרי שלואיס איסלאס התעמת עם בילארדו. סיימתי את המחזור האחרון, חזרתי הביתה ופתאום קיבלתי טלפון מההתאחדות שאני צריך לטוס לאיטליה. אחרי הפציעה של פומפידו, הרגשתי שיש לי סיכוי כי גויקו היה בלי דקות משחק, אבל מזל שבילארדו בחר בו. זה הסתדר לא רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully