וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוול ההיסטורי יתוקן? רוברט לבנדובסקי עשוי לזכות בכדור הזהב

החלוץ הפולני היה זוכה בפרס היוקרתי ב-2020 ללא ספק, אלא שבעקבות הקורונה הטקס לא נערך והפרס לא הוענק. בספרד מדווחים שב"פראנס פוטבול" שוקלים לעשות צדק

רוברט לבנדובסקי שובר את שיא הכיבושים לעונה אחת בבונדסליגה/ספורט1

רוברט לבנדובסקי בימים האחרונים מוזכר בכלי התקשורת כמי שעשוי לעזוב את ברצלונה ושסוכנו פיני זהבי ייפגש עם ראשי הקטלאנים בקרוב כדי לדון בעתידו של החלוץ שרושם עונה יחסית מאכזבת, אבל יש גם חדשות טובות עבור הפולני. לפי דיווח ב"ספורט" שמתפרסם בברצלונה, במגזין הצרפתי "פראנס פוטבול", שמעניק את כדור הזהב היוקרתי מדי שנה, שוקלים לבצע תיקון היסטורי ולהעניק ללבנדובסקי את כדור הזהב ש"נלקח ממנו" לפני כארבע שנים.

בעונת 2019/20 להט לבנדובסקי עם 15 שערים בליגת האלופות ובסך הכל הבקיע 55 שערים ב-47 משחקים בכל המסגרות, הרבה בזכותם זכתה באיירן מינכן בטרבל והוא הוכתר לכדורגלן השנה בגרמניה. זה היה דיי ברור שהוא גם יזכה בכדור הזהב, אלא שמגפת הקורונה פרצה, הטקס בוטל והפרס מעולם לא הוענק - לא ללבנדובסקי ולא לאף אחד אחר כמובן. כעת, כך דווח, נשקלת האפשרות לתקן את העוול היסטורי.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן עם פרס נעל הזהב. הטוויטר של רוברט לבנדובסקי, אתר רשמי
לבנדובסקי עם "נעל הזהב", פרס הניחומים בו הסתפק ב-2021/אתר רשמי, הטוויטר של רוברט לבנדובסקי

לאחרונה התראיין לבנדובסקי ל"בילד" הגרמני ואמר: "2020 ו-2021 היו השנים הכי טובות בקריירה שלי. חבר לאחרונה שלח לי סטטיסטיקה וראיתי שהבקעתי 100 שערים ב-85 משחקים".

המספרים כאמור ידועים וב-2021 לבנדובסקי שוב היה המועמד המוביל לזכות, אלא שבסופו של דבר מסי זכה בכדור זהב נוסף, הרבה בזכות הופעותיו בקופה אמריקה בדרך לזכייה של ארגנטינה לאלופת דרום אמריקה - עוד לפני הזכייה במונדיאל בקטאר כידוע. ב-2022, כנראה שבשל אותו מהפך שנבע מהישגי ארגנטינה בקופה אמריקה, בכדור הזהב הודיעו כי מעתה הבחירה לא תהיה על סמך שנה קלנדרית, אלא על פי הישגי השחקן בכל עונה (אוגוסט עד יולי) וגם מספר הבוחרים צומצם משמעותית. בסיום הטקס ב-2021, מסי הצהיר שלבנדובסקי צריך לקבל את כדור הזהב עבור שנת 2020: "מגיע לך שהפרס הזה יהיה בביתך", אמר לו בטקס, "אני חושב שפראנס פוטבול צריכים להכריז עלייך כזוכה ב-2020".

לבנדובסקי השיב אז למצלמות: "אני לא כועס או עצבני, אבל הייתי יכול לזכות בכל אחת מהשנים האלה בפרס. לא איעלב אם אקבל את התואר עבור 2020 באיחור של שנים, זה יהיה כבוד גדול". אז האם העוול ההיסטורי יתוקן והצדק ייעשה? החלטת "פראנס פוטבול" צפויה להתקבל בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully