וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד בגרנד סלאם קזחסטן

12.5.2024 / 16:05

אחרי שעלה דרך בית הניחומים בתחרות באסטנה, הג'ודוקא הישראלי (עד 100 ק"ג) ניצח את פיוטר קוצ'רה הפולני בקרב על הארד

מחוץ לקווים, 9.5: ריאיון עם גל רפאלוב/עריכת וידאו: נועה לוי

פיטר פלצ'יק זכה היום (ראשון) במדליית הארד בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג בגרנד סלאם קזחסטן בג'ודו. הג'ודוקא הישראלי התמודד עם לא מעט פציעות בחודשים האחרונים, מה שבין היתר עלה לו בהידרדרות עד המקום ה-16 בדירוג העולמי, אבל הפעם עלה על הפודיום לראשונה ב-2024 וכחודשיים לפני אולימפיאדת פריז.

היום פלצ'יק התחיל את דרכו כבר בסיבוב הראשון ושם לא התקשה לנצח את אבטר סינג ההודי. בסיבוב השני הוא גבר על אדם סנגראייב הרוסי, שסירב ללחוץ את ידו בתום הקרב. בסיבוב השלישי הישראלי כבר התקשה נגד זלטקו קומריץ' והפסיד לקרואטי שמדורג 24 בעולם.

פלצ'יק נשר לבית הניחומים ואחרי קרב ארוך התגבר על מתיאס מאדסן הדני. היריב שלו בקרב על הארד היה פיוטר קוצ'רה הפולני, שנכנע לווזארי עליו ידע פלצ'יק לשמור עד סיום הקרב, כדי להבטיח מדליה מספר 11 בתחרויות גרנד סלאם, כשזו השביעית מארד לצד שתי מדליות זהב ושתיים מכסף.

המאמן אורן סמדג'ה בירך: "פיטר חוזר לפודיום, אחרי תקופה ארוכה של פציעות שהשביתו אותו לחצי שנה. אין ספק שאיבדנו הרבה נקודות חשובות במהלך הזמן והיה קשה לאמן אותו עם כל ההפסקות עד להחלמה. אנחנו מקווים שזה מאחורינו . התחנה הבאה היא אליפות עולם ולאחר מכן הכנה ספציפית ומכווונת ביפן. זו מדליית ארד חשובה בדרך לפריז".

פיטר פלצ'יק (מימין) על הפודיום בגרנד סלאם קזחסטן. איגוד הג'ודו העולמי, אתר רשמי
מדליה ראשונה ב-2024. פיטר פלצ'יק על הפודיום, מימין/אתר רשמי, איגוד הג'ודו העולמי

במשקל עד 90 ק"ג לי קוכמן עלה אוטומטית לסיבוב השני ובו גבר על יריב מגאורגיה. בשמינית הגמר המתין לו אלג'אן חאג'ייב האזרי, שניצח אותו בגולדן סקור והדיח את הישראלי.

ביום שישי גפן פרימו זכתה במדליית זהב בגרנד סלאם קזחסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully