וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובי היה כמו אבא עבור השחקנים. את האליפות הוא הקדיש למשפחה"

11.5.2024 / 14:15

הקשר המיוחד לכוכבים, רגעי האושר אחרי הנפת הצלחת והנתק עם הקבוצה כיום. 25 שנה לאליפות ההיסטורית של הפועל חיפה, הזיכרונות של אלמנתו של רובי שפירא המנוח מהולים בשמחה ועצב: "למורת רוחו של כץ, כולם יודעים מי רובי היה"

השערים ב-1:2 של בני סכנין על הפועל חיפה/ספורט1

השבוע ציינו בהפועל חיפה 25 שנים לאליפות הראשונה והיחידה עד כה של הקבוצה. בעוד שברוב האליפויות יש שחקן או שניים שזכורים יותר מהשאר, הרי שבאליפות של הפועל חיפה הדמות שקופצת מיד לראש היא דווקא דמותו של הבעלים המנוח רובי שפירא.

שפירא לקח את הקבוצה שהייתה אהבת ילדותו והחליט לעשות הכל כדי להצעיד אותה לזכייה באליפות, עד שעמד בהבטחה.

אבל מדמות מיתולוגית שאחראית לרגע השמח ביותר בתולדות המועדון, שפירא הפך לדמות טרגית. ההתאבדות שלו בשנת 2001 הפכה גם לכתם עצוב שמלווה את המועדון.

השבוע, 25 שנים אחרי אותה אליפות מופלאה בהובלתו של המאמן דאז אלי גוטמן והכוכבים ג'ובאני רוסו, דודו אוואט ואחרים, שוחחנו עם אלמנתו של הבעלים המנוח, רחל שפירא. היא סיפרה על הרגע הקסום עם הנפת הצלחת, על הקשר של שפירא עם השחקנים וגם על התחושות שלה בנוגע למי שהיא מגדירה כ"היעדר הנצחה מספקת במועדון".

רחל, כבר בתחילת ההיכרות עם רובי הבנת שהפועל חיפה היא אהבה שלו?

"בוודאי. הפועל תמיד הייתה נוכחת בבית משפחת שפירא. אביו של רובי, דב שפירא, היה גזבר המועדון והאח יוסי היה אוהד שרוף של הפועל חיפה".

אורן ניסים, הפועל חיפה אליפות 1999. עדי אבישי, מעריב
רגעים בלתי נשכחים. רובי שפירא ז"ל חוגגת עם השחקנים/מעריב, עדי אבישי

כמה משמעותית הייתה האליפות עבור רובי?

"הוא היה מאושר מאוד-מאוד מהזכייה. הוא דאג להגיד ולהדגיש שמבחינתו האליפות הזו מוקדשת לזכר אביו ואחיו שכאמור הפועל הייתה בנשמתם".

את חושבת שלולא המקרה הטרגי ועם רובי כבעלים, הפועל חיפה הייתה היום במקום אחר? יכול להיות שאיתו לא היינו מעלים זכרונות עכשיו מהאליפות ההיא, 25 שנים אחרי?

"אי אפשר לדעת. הכדור הוא עגול, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה. זה קורה בכל הקבוצות ואני משערת שזה היה נכון גם כאן".

אין הרבה בעלים בעולם ובכדורגל הישראלי, שהשחקנים היו כל כך קרובים אליהם.

"רובי היה בקשר הדוק עם השחקנים. הוא דאג כל הזמן ליצור אירועים שחיברו וקישרו בין השחקנים לבין עצמם ובין השחקנים לבין צוות לבינו. אני זוכרת למשל שערכנו בחוף הכרמל חגיגה ומדורה. חוץ מזה, השחקנים היו באים אלינו הביתה חופשי. רובי היה כמו אבא עבורם".

בדיעבד, את מצטערת שלא ניסית למנוע ממנו לרכוש את המועדון?

"רובי היה החלטי מאוד בכל היחס שלו למועדון ואיש לא יכול היה למנוע ממנו לרכוש אותו. כולל אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יואב כץ בעלים הפועל חיפה. ברני ארדוב
"לא מעוניין להנציח את רובי". יואב כץ/ברני ארדוב

לציון 100 שנה להיווסדו של המועדון, כתבו שיר חדש ובסוף שלו מוזכרת הזכייה בגביע המדינה, אבל לא האליפות. את מאוכזבת מהאופן שבו רובי מונצח או פחות מונצח על ידי המועדון כיום?

"כמובן שאני מאוכזבת, אבל מה לעשות, זה תלוי בבעלים והוא כנראה לא מעוניין. מה שכן, למורת רוחו כולם יודעים מי היה רובי. הוא מוערך וידוע גם בקרב ילדים צעירים, עד היום".

לך ולמשפחה יש עוד קשר לקבוצה?

"אני עוקבת אחרי המועדון, אבל אין לי שום קשר לאנשים. אין לי מנויים למשחקים ולא מזמינים אותי לאירועים. האמת שאני כמעט לא מכירה שם אנשים".

יש תופעה שהדור הצעיר היום הולך אחרי מכבי חיפה ולא אחרי הפועל. זה מצמצם משמעותית את כמות הקהל במגרשים במשחקים של הפועל.

"הדור הצעיר הולך עם המנצחים והטובים. אין שום אטרקציות שימשכו אותו בהפועל. הדבר היחיד זו אהדת הקבוצה שעוברת במשפחה מאב לבן. רובי יצר כל הזמן הרבה פעילויות לנוער כדי ליצור אצלו תחושת שייכות להפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully