וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה רק החימום": פברגאס וקומו חולמים להיות "דיסני של הכדורגל"

אחרי העלייה לסרייה A, הקבוצה השאפתנית עם הבעלים העשיר באיטליה רוצה להפוך למעצמה עולמית. התכנית עלולה להיתקל במספר קשיים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.5/ספורט1

דרמה גדולה נרשמה אמש (שישי) בליגת המשנה באיטליה, בסיומה קומו, הקבוצה שפשטה רגל ב-2016, נולדה מחדש בעונת 2017/18 והחלה את דרכה החדשה בליגה הרביעית, העפילה לליגה הבכירה לראשונה מאז 2002/3, אז סיימה במקום לפני האחרון והקריסה הגדולה של המועדון החלה.

קומו הגיעה למחזור סיום העונה כשהיא מובילה על ונציה בשתי נקודות, אבל לא הצליחה לנצח את קוסנצה ממרכז הטבלה. היא רק הצליחה להשוות בביתה מפנדל של סימונה ורדי בדקה ה-74, אבל זה הספיק לה כדי להעפיל ליגה לאור העובדה שוונציה הפסידה בחוץ 2:1 לספציה שבזכות הניצחון המפתיע נשארה בליגה. פארמה עלתה בחזרה לליגה הבכירה מהמקום הראשון.

לקומו יש סיפור מיוחד ולא רק מכיוון שפשטה רגל לפני שמונה שנים, קמה מחדש והצליחה לטפס כל הדרך חזרה לסרייה A, אלא כי ססק פברגאס, ששיחק בקבוצה בעונתו האחרונה בקריירה, רכש אחוזים מהמועדון וכיום מוגדר כעוזר המאמן, הוא למעשה האיש שמנהל בפועל את קומו בכל הנוגע לצד המקצועי. את קומו ופברגאס עולים ליגה הגיעו לראות מקרוב גם כוכב העבר תיירי הנרי - שגם כן מחזיק באחוזים בודדים ממניות המועדון - וחלוץ לסטר ג'יימי וארדי.

אחרי המשחק אמש, פברגאס המאושר חגג בחדר ההלבשה ואמר לשחקנים בסרטון מצולם, בו אולי ניסה לשלוח מסר לכל הקבוצות בכדורגל האיטלקי: "אומנם עשינו הישג יפה, אבל מבחינתי ומבחינת המועדון זה היה רק החימום. אנחנו רוצים לעשות דברים הרבה יותר גדולים".

כשפברגאס מתכוון ל"דברים גדולים", הוא כנראה מתכוון לתכנית הגרנדיוזית של הבעלים, האחים בודי ובמבאנג הארטונו, שמשתייכים למשפחה העשירה ביותר באינדונזיה. על פי "פורבס", השניים הם בין 20 האנשים העשירים בעולם, ולמעשה מדובר בבעלים העשירים ביותר בכדורגל האיטלקי, כך שברור שהעלייה לסרייה A הייתה רק הצעד הראשון מבחינתם.

מנכ"ל המועדון סיפר אמש אחרי ההעפלה לליגה הבכירה, שהמטרה הגדולה של הבעלים היא להפוך את קומו למעצמה עולמית - ולא רק בכדורגל, אלא גם בתחום הפיננסי, התרבותי והתיירותי. "הפוטנציאל של העיר והמועדון הזה עצומים. אנחנו רוצים להפוך את המקום הזה ל'דיסני של הכדורגל'. נהפוך את המשחקים של המועדון להרבה מעבר לכדורגל. נבנה אצטדיון חדש, וסביבו נקים פארק שעשועים ענק. נהפוך את העיר לבירת קולנוע, עם עשרות אולפנים. יש לנו תכניות גדולות מאוד, וההתחלה שלהן תבוא לידי ביטוי בקבוצת הכדורגל".

לקראת העונה הבאה עדיין מרחפת עננה מסוימת מעל המועדון. מצד אחד, הבעלים העשירים צפויים להשקיע כעת סכומים נכבדים מאוד כדי לבנות סגל שיתקע יתד בליגה הבכירה, אם כי עדיין לא ברור מי יאמן אותו. ססק פברגאס אומנם משמש כמאמן בפועל, אולם למעשה הוא עדיין רשום כעוזר בלבד משום שטרם השיג תעודת פרו. בנוסף, לא ברור היכן קומו תארח את משחקיה בהתחשב בעובדה שהאצטדיון הישן והציורי שלה, ששוכן למרגלות אגם קומו, לא עומד בסטנדרטים של הליגה הבכירה. על פי הערכות, קומו תארח את משחקיה בעונה הבאה באצטדיונה הביתי של אטאלנטה, בעיר ברגמו הסמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully