וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעלמות, ה"השפלה" ותגובת שחקני ריאל: מאחורי הפרידה של אמבפה

המתיחות עם אל חלאיפי ועם חלק מאוהדי פ.ס.ז' באו לידי ביטוי: "הוא אפילו לא בין חמשת השחקנים האהובים במועדון". בינתיים במדריד מחכים בזרועות פתוחות: "למי אכפת מהאגו הגדול שלו?"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.5/ספורט1

אחרי שנים של שמועות וספקולציות, המעבר של קיליאן אמבפה לריאל מדריד סוף סוף קורם עור וגידים, וקרוב מאי פעם. אחרי הודעת הפרידה של הכוכב הצרפתי מפריז סן ז'רמן, ברחבי אירופה מדווחים שלמעשה החוזה עם ריאל מדריד כבר חתום, וכל שנותר הוא ההכרזה הרשמית על כך - שצפויה להיות "מיוחדת ובומבסטית", כך על פי "אס".

על אף השנים הארוכות של אמבפה בצרפת ובפריז בפרט, התגובות לעזיבתו היו קורקטיות וקרות באופן יחסי, ואולי לא אמוציונליות ונסערות כפי שניתן לצפות מהודעה דרמטית של אחד הכדורגלים הטובים בעולם. ב"ל'אקיפ" כתבו על תמונת השער של אמבפה: "שלום ותודה רבה", וגם בפריז התייחסו לבשורה באכזבה, אבל גם עם מידה מסוימת של הקלה, אחרי חודשים ארוכים של שמועות בנוגע לעתידו. על פי הערכות, פ.ס.ז' "חסכה" למעלה מ-200 מיליון יורו בעקבות עזיבתו של אמבפה, סכום שמורכב מהמשכורת השמנה שאמור היה לקבל בעונה הבאה לצד מספר פרמטרים נוספים. את הכסף שנחסך תשקיע פ.ס.ז' בהחתמה של 4-5 שחקנים בכירים, כך על פי "לה פריזיאן".

אמבפה נפגש בשעות הלילה עם חברי האולטראס של פ.ס.ז' למעין פגישת פרידה, בנוכחות של כמה עשרות אוהדים. על פי הדיווחים, אמבפה אמר להם: "תודה לכם והמון בהצלחה בהמשך", כשהוא מציין ש"אולי יום יבוא וניפגש שוב, מי יודע".

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
אוהדי פ.ס.ז' אמביוולנטים. אמבפה/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

על פי "לה פריזיאן", אמבפה השמיט בכוונה את שמו של נאסר אל חלאיפי מהודעת הפרידה מפ.ס.ז', על רקע המתיחות בין נשיא המועדון לבין השחקן ומשפחתו. ה"התעלמות" למעשה החלה עוד לפני כן, כשעל פי דיווחים שחקני פ.ס.ז' שוחחו עם אל חלאיפי לפני משחק הגומלין מול דורטמונד, אולם אמבפה בחר להיעדר מהשיחה כדי להימנע מלפגוש אותו.

כך או אחרת, אמבפה מסיים את הקדנציה שלו בפ.ס.ז' לא בהכרח במעמד שציפה שיהיה לו אחרי כל כך הרבה שנים במועדון. "לא אגזים אם אומר שהוא אפילו לא אחד מחמשת השחקנים הכי אהובים במועדון", אמר הפרשן דניאל ריולו.

אבל גם אם הפרידה בצרפת מלווה במתחים ויצרים, בריאל מדריד כבר מחכים לאמבפה בזרועות פתוחות. "כשיגיע הזמן, נקבל את קיליאן בזרועות פתוחות", צוטטו שחקני ריאל מדריד כאומרים לאתר "Relevo". "כרגע יש לנו דברים יותר חשובים לדאוג מהם, אבל בכלל לא אכפת לנו מהדיבורים והשמועות על האגו הגדול של אמבפה, ועל איך זה עלול להשפיע על חדר ההלבשה שלנו".

ריאל החליטה להשהות את ההודעה על החתמתו של אמבפה גם מסיבותיה שלה - בין היתר, במועדון רוצים להתמקד במטרות שעוד נותרו העונה, בראשן הזכייה בליגת האלופות - אבל בצרפת טוענים שגם בפ.ס.ז' ביקשו זאת באופן אישי מפלורנטינו פרס. "הודעה על מעבר של אמבפה לריאל מדריד בעודו שחקן של פ.ס.ז', היה מוביל לתגובות קשות מדי בזמן שהעונה בעיצומה. ריאל בעצם חסכה לפ.ס.ז' ולאמבפה את ההשפלה", כתבו ב"ל'אקיפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully