וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השחקנים רוצים בזה": היורוליג בדרך לשינוי מהפכני?

נשיא ארגון השחקנים של היורוליג בוסטיאן נכבאר קורא לבטל את הפיינל פור ולעבור לסדרות: "אי אפשר שלא לחשוב על הפוטנציאל העצום"

מחוץ לקווים, 9.5: ריאיון עם גל רפאלוב/עריכת וידאו: נועה לוי

שלוש מארבע סדרות רבע גמר היורוליג הוכרעו במשחק חמישי ומכריע, ומלבד המפגש בין ריאל מדריד ובאסקוניה, שהסתיים בסוויפ, כל היתר הולידו דרמות, תהפוכות ושלל רגעים מופלאים שהלהיבו את חובבי הכדורסל האירופי.

כעת נותרו ארבע קבוצות שיתחרו, כמו בכל שנה מאז 2000, בפיינל פור - משחק אחד בחצי הגמר, משחק אחד בגמר. אלא שהקרבות הגדולים בשבועיים האחרונים גרמו ללא מעט אנשים להעלות מחדש את הרעיון של מעבר לסדרות - גם בחצי הגמר ובגמר.

אחד מהם הוא בוסטיאן נכבאר, נשיא ארגון השחקנים ביורוליג, שכתב ב-X (לשעבר טוויטר): "אחרי שחזיתי בעוד סדרת פלייאוף בלתי נשכחת, אי אפשר שלא לחשוב על הפוטנציאל העצום של סדרות לכל אורך הדרך. הפיינל פור מביא איתו ריגוש ודרמה, אבל החיסרון הוא שאנחנו מקבלים רק שלושה משחקים ברמה גבוהה שמכריעים את העונה (וזה נתון לוויכוח האם המשחק על המקום השלישי ראוי להיכלל בקטגוריה הזאת".

שחקן העבר הסלובני, שהיה שותף בשני פיינל פורים, הוסיף והסביר: "יש פה הזדמנות ליותר אולמות מלאים עם האווירה הטובה ביותר בענף, משחקים דרמטיים והזדמנות ליצור שלל מהלכים היסטוריים שלא יישכחו. בסופו של דבר, המפסידים העיקריים הם האוהדים, שלא זוכים לראות את הקבוצות הטובות באירופה נאבקות בסדרות של הטוב מחמישה כדי לקבוע מי הקבוצה הטובה ביותר באחת הליגות הצמודות בעולם".

לורנזו בראון שחקן מכבי תל אביב לפני קוסטאס סלוקאס שחקן פנאתינייקוס. Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography, אתר רשמי
חובבי הענף בוודאי מסכימים עם נכבאר. בראון מול סלוקאס/אתר רשמי, Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography

נשיא ארגון השחקנים מבין שמהלך כזה היה מוסיף עוד משחקים ללוח השנה העמוס ממילא לקבוצות היורוליג, לכן הדגיש כי נחוץ שינוי בשיטה כדי "לממש את מלוא הפוטנציאל של כל תחרות". לסיום, נאכבר רמז בעוקצנות לראשי פיב"א והיורוליג כי עליהם לפתור את הסכסוך המתמשך בין שני הארגונים: "עניינים אינדיבידואליים יכולים לזוז הצידה לטובת המטרה המשותפת - פיתוח המשחק. אין ספק שברגע שזה יקרה, כל מי שמעורב בכדורסל, כולל האוהדים, ירוויח. השחקנים רוצים בזה - מה עם כל השאר?".

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully