וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מנחם בקול חנוק מדמעות: "לשחק כדורגל זו סכנת חיים עבורי"

9.5.2024 / 14:12

אחד הקפטנים של מכבי חיפה, שנפגע בראשו בינואר 2023 ומאז לא חזר לשחק, פרש במסיבת עיתונאים מרגשת: "בדיקת ה-MRI הראתה דימום במוח. אני צורך כדורים שלא מומלצים לאנשים בגילי, עשיתי הכל כדי לחזור". וגם: הרגע המרגש בקריירה, ההישגים והצעד הבא

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 9.5/ספורט1

סאן מנחם, אחד הקפטנים של מכבי חיפה ומשחקניה המשמעותיים ביותר של אלופת שלוש השנים האחרונות, הודיע על פרישה. המגן בן ה-30 נפגע בראשו בינואר בשנה שעברה במהלך המשחק נגד מכבי בני ריינה ואיבד את ההכרה בפעם השלישית תוך פחות משנתיים. לכן, בהוראת הצוותים הרפואיים והמומחים בתחום שבדקו אותו בשנה וחצי האחרונות, הוא נאלץ לסיים את הקריירה מוקדם מהצפוי.

היום ערך סאן מנחם מסיבת עיתונאים כדי להודיע על סיומה של הקריירה, במהלכה זכה עם מכבי חיפה בשלוש אליפויות, בגביע המדינה, באלוף האלופים ובגביע הטוטו. לנבחרת ישראל זומן לראשונה על ידי אנדי הרצוג ב-2019 וערך 19 הופעות.

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה מודיע על פרישה מכדורגל בגיל 30. ללא קרדיט, מערכת וואלה
התרגש עד דמעות. סאן מנחם/מערכת וואלה, ללא קרדיט

מנחם הנרגש פרץ בבכי ואמר בקול חנוק: "זהו, אני פורש מכדורגל. שנה ושלושה חודשים שאני לא עושה את הדבר שאני מבין, מאמין ויודע שבשבילו הגעתי לעולם. בדיוק לפני 11 שנים עליתי בפעם הראשונה לשחק בבוגרים ולא דמיינתי לאן אגיע בקריירה שלי. לא חשבתי שאעשה כמעט הכל בכדורגל ומי חשב שזה יסתיים מוקדם מהצפוי, בסך הכל בגיל 30 - בשיא הקריירה. זה לא משנה אם פתחתי או עליתי כמחליף, תמיד נתתי הכל. נגד ריינה, בדקה ה-61, עליתי לכדור גובה והתנגשתי בשחקן היריבה - את השאר אתם יודעים. איבדתי הכרה ועברתי התקף אפילפסיה, בדיקת ה-MRI הראתה דימום במוח. עשיתי הכל בשביל הסיכוי הקלוש ללבוש את המדים של מכבי חיפה, פגשתי פרופסורים מכל העולם ואמרתי לכל בן אדם ברחוב ששאל אותי שאני חוזר בקרוב. לא מזמן קיבלתי את החותמת הסופית שכדורגל לא אוכל יותר לשחק, שזו סכנת חיים עבורי".

הרגע המרגש בקריירה: "האליפות הראשונה. הגעתי לפה בגיל 20, בתקופה לא הכי יפה של המועדון, בתקופה בה הרבה שחקנים לא רצו להגיע. בתור ילד הייתי בחדר ההלבשה עם שחקנים גדולים שעשו דבר או שניים בארץ ובעולם. לא דיברתי, אבל ספגתי המון וידעתי לנצל את זה בהמשך. ככה זה היה והאמנתי בלב שלם שהמועדון הזה בסוף יגיע למקום הראוי לו. זה ישב עליי ועל כל מי שהיה איתי באותה התקופה וכשזכינו באליפות היו רגשות שאי אפשר להסביר במילים".

ההשתתפות בליגת האלופות: "שיחקתי נגד מסי, ניימאר, כל גדולי הדור. אם אני מסתכל אחורה לגיל 8, לא האמנתי לרגע שאגיע למקומות האלו".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
סאן מנחם פורש מכדורגל. ., מערכת וואלה
שחקני מכבי חיפה הגיעו מהאימון כדי להיות איתו ברגע הפרישה/מערכת וואלה, .

הצעד הבא בחייו: "נגיע לגשר ואז נחצה אותו, זה עוד מוקדם בשבילי. יש לי כיוון, משהו שדיברתי עליו עם גל וההנהלה ואנחנו נשאיר בינינו. מה שאני יכול לומר זה שכל החברים שלי שיושבים פה יודעים כמה אני מזוהה עם המועדון ויכול לתרום. זו מחשבה שיושבת חזק אצלי ואני מקווה שנמצא את הדרך הנכונה".

הקושי מאז הפציעה: "זה נכון שסיימתי עם הכדורגל, אבל הרווחתי את החיים ואני צריך להודות על כך שאני יושב כאן היום. אני 23 שנים חי ונושם כדורגל, אבל כיום אני צורך כדורים שרופאים לא ממליצים לקחת בגיל שלי ויש להם השפעות. הקושי הוא גדול, אבל ברוך השם יש לי את המשפחה שלי ואת אשתי היקרה שמכילים אותי ונותנים לי את המקום הרגוע והשקט".

על אוהדי מכבי חיפה: "גם בתקופות הלא טובות היו מגיעים לכאן 30 אלף אנשים שהשקיעו ממיטב כספם. הם אולי קיללו ושרקו בוז, אבל הם תמיד הגיעו. אני תמיד רציתי להיות חלק מהם ואני חושב שבסופו של דבר הצלחתי, על כך אני גאה".

אם מכבי חיפה עדיין יכולה לזכות באליפות העונה: "מבחינה סטטיסטית כמובן. יש משחק מאוד גורלי בשבת ואני בטוח שהחברים שלי יודעים בדיוק מה הם צריכים לעשות, יש להם צוות מקצועי מעולה ואני מקווה שנצמצם את הפער ושבעזרת השם ידנו תהיה על העליונה בסוף".

סאן מנחם עם משפחתו ביום הפרישה מכדורגל. ., מערכת וואלה
העיקר הבריאות. סאן מנחם עם משפחתו/מערכת וואלה, .

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר אמר הבוקר: "סאן שיחק במכבי חיפה כמעט עשר שנים, בהן היה שותף להישגים גדולים. אנו מודים ומאחלים לסאן בריאות והצלחה בהמשך".

המנהל המקצועי גל אלברמן אמר על מנחם במסיבת העיתונאים: "אני רוצה להודות לו בשם השחקנים וכל הקבוצה. הוא עבר קריירת מדהימה, כבש כמעט כל פסגה אחרי שהצטרף בשנים לא פשוטות שעברו על המועדון. הייתה דרך לא פשוטה, רצופה קשיים ועם המון רגעי משבר, אבל סאן הוכיח שהוא עשוי מהחומר של החזקים. הוא פילס את דרכו להרכב, הפך לאחד המנהיגים של הקבוצה והגיע גם לנבחרת ישראל. מאז הפציעה ועד ההודעה הבלתי נמנעת היום, הוא עבר רגעים לא פשוטים עבור כדורגלן מקצועי, אבל המשיך ללוות את הקבוצה והיה חלק בלתי נפרד ממנה ואנחנו מעריכים זאת מאוד. הוא היה ונשאר דמות אהודה ואהובה. אנחנו נסייע לו ושוב רוצה להודות לו בצעדים הבאים. אוהבים אותך מאוד".

דולב חזיזה, מי שהיה חברו לקבוצה בשנים האחרונות, במהלך מסיבת העיתונאים לקח את המיקרופון ואמר: "אני רוצה להודות לך בשמי ובשם כל השחקנים. יש דברים יותר חשובים מכדורגל - כמו שאתה אמרת - ואני רוצה לומר תודה על כל מה שהבאת ועשית. עזרת לי המון ואני יכול להגיד שאתה אחד מהמורים שלי במגרש, בזכותם אני עושה את מה שאני יודע. תודה רבה על הכל, גם בשם שחקנים כמו נטע לביא וצ'ארון שרי שלא נמצאים פה ואני בטוח שהם עצובים, אבל שמחים שאתה בחיים".

מנחם החל את קריירת הבוגרים בהפועל ניר רמת השרון וערך את הופעת הבכורה במאי 2013 כמחליף. עונה לאחר מכן כבר היה שחקן קבוע בסגל הקבוצה הבוגרת של הפועל ניר רמת השרון ואת קפיצת המדרגה עשה ביוני 2015, אז חתם במכבי חיפה שאותה לא עזב להוציא עונת השאלה בעירוני קרית שמונה ב-2017/18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully