וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקללה: עם 126 זרים בעונה, עד לאן ליגת העל עוד תגיע?

9.5.2024 / 11:00

המלחמה הובילה לסיטואציה הזויה, עם תחלופה בלתי נגמרת של זרים: כמה פתחו את העונה ויסיימו אותה, כמה הגיעו והספיקו לעזוב ומי שיאנית הביזאר? המספרים העגומים מאחורי התופעה המדאיגה

דריבל, 7.5/עריכת וידאו: נועה לוי

מזל טוב. שבעה חודשים אחרי שנפתחה עונת 2023/24 בליגת העל, הסתיימה היום (חמישי) האפשרות של קבוצות ליגת העל להחתים שחקנים חדשים. ה-7 באוקטובר גרמה לכך שלראשונה מזה שנים רבות לא הייתה מגבלה על מספר הזרים שניתן לרשום בעונה אחת, וכן על הארכת מועד העברות, והקבוצות ניצלו זאת ושברו את שיאי כל הזמנים למספר הזרים הכללי.

אז מה היה לנו? 126 זרים היו חתומים בקבוצות ליגת העל לצורך משחקי הליגה (היו כמה שחתמו רק כדי לשחק באירופה ומעולם לא שיחקו בליגה), ממוצע של 9.5 זרים לקבוצה. השיאניות? הפועל חיפה ובני הרצליה עם 13 זרים בכללי כל אחת. בצד השני - אליצור קרית אתא עם שישה זרים בלבד בעונה כל כך מסובכת, הישג מרשים לכל הדעות.

בנקודת הזמן הזאת נמצאים בליגת העל 71 זרים, 5.6 זרים לקבוצה. רק שלוש קבוצות רושמות בטופס חמישה זרים - מכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל ירושלים. זה לא מונע מ-9 מ-13 מהקבוצות להחזיק יותר זרים ממה שהן יכולות לרשום בטופס. היחידות שלא עושות זאת נכון לעכשיו הן קרית אתא וגליל עליון, שלא החזיקו יותר מארבעה לאורך כל העונה ולרוב שיחקו עם פחות מארבעה זרים, הפועל חיפה והפועל עפולה שכעת יש לה בסגל רק שלושה זרים. למכבי תל אביב והפועל ירושלים שמונה זרים פעילים, כל עוד ירושלים לא עדכנה אחרת לגבי זאק הנקינס.

שחקני הפועל ירושלים כריס ג'ונסון, ג'אקורי וויליאמס. קובי אליהו
מי בא ומי הלך? כמעט בלתי אפשרי לעקוב/קובי אליהו

בסך הכל עזבו את הליגה 55 זרים. 31 זרים עזבו בגלל המלחמה, 25 מתוכם לא חזרו אחרי ה-7 באוקטובר, שישה עזבו בשל נסיבות המלחמה בזמנים שונים, חמישה מתוכם הצטרפו לליגה אחרי המלחמה. הפועל חיפה איבדה ארבעה מחמשת הזרים שפתחו את העונה בקבוצה בשל המלחמה, הכי הרבה מבין קבוצות הליגה. 24 זרים עזבו בשל סיבות מקצועיות, מתוכם 20 הגיעו אחרי חזרת הליגה מהמלחמה. הקבוצה שצירפה הכי הרבה זרים אחרי המלחמה ושחררה אותם מקצועית? שוב הפועל חיפה, עם חמישה זרים כאלה. מכבי תל אביב וקרית אתא הן הקבוצות היחידות שהזרים שצורפו אחרי המלחמה גם סיימו את העונה במדי הקבוצה.

שני זרים נחשבים שפתחו את העונה וסיימו למרות שזה לא מדויק - קנדל מקולום, שגמר את העונה בשל פציעה, פתח ברמת גן, עזב וחזר אליה, קריס בנקסטון עשה את אותה הדרך עם הפועל באר שבע - כך שהמספר האמיתי של הזרים שהיו כאן לאורך כל העונה צריך לעמוד על 31 ולא 33.

מתוך 30 (אם מנקים את מקולום, בנקסטון והנקינס שלא בדיוק איתנו) הזרים שכאן מתחילת העונה, 17 מגיעים ממכבי תל אביב, הפועל תל אביב והפועל ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'ו תומאסון, מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
תופעה בעייתית. תומאסון וקליבלנד/מאור אלקסלסי

באופן כללי המספרים הללו מספרים תמונה עגומה על סיטואציה לא פשוטה שהתרחשה בליגת העל. בעונה הבאה צפויות לשחק בליגה 14 קבוצות, אולי 15 אם ההחלטה תשתנה שוב, בממוצע רגיל של 7.5 זרים לעונה לקבוצה, אולי קצת פחות לא נגיע למספרים של העונה הנוכחית, עונה שהנסיבות שלה היו קשות, ושנקווה שלא יחזרו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully