וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצף הזכיות יישמר גם בגמר הראשון בוומבלי? האתגר של ריאל מדריד

שיאנית המפעל תתמודד לראשונה על תואר באצטדיון הלונדוני, אנצ'לוטי ממשיך לעשות היסטוריה ולבלינגהאם מצפה ערב מרגש. לקראת גמר האלופות, עם זיכרונות ממוריינטס ומהרביעייה של לבנדובסקי

דריבל, 7.5/עריכת וידאו: נועה לוי

ריאל מדריד עלתה הערב (רביעי) לגמר ליגת האלופות ה-18 בתולדותיה, וב-1 ביוני תפגוש באצטדיון וומבלי את בורוסיה דורטמונד בניסיון לזכות בפעם ה-15 בתואר האירופי. למרות היותה שיאנית המפעל וחרף העובדה שהאצטדיון הלונדוני אירח שבעה משחקי גמר בעבר, יהיה זה הגמר הראשון של אלופת ספרד בוומבלי.

הבלאנקוס ניצחו בכל שמונת גמרי האלופות האחרונים בהם השתתפו, כשההפסד האחרון היה לליברפול ב-1981 בפארק דה פראנס. מול יריבה גרמנית התמודדה ריאל בגמר 2002, אז ניצחה 1:2 את באייר לברקוזן עם השער המפורסם של זינדין זידאן, ועוד לפני כן בגמר גביע האלופות 1960 עם רביעייה של פרנץ פושקאש ושלושער של אלפרדו די סטפנו ב-3:7 על איינטרכט פרנקפורט בהאמפדן פארק בגלזגו.

רוברט לבנדובסקי שחקן בורוסיה דורטמונד חוגג רביעייה מול ריאל מדריד. Boris Streubel, GettyImages
רביעייה לרשת ריאל במדי דורטמונד בחצי הגמר ב-2013. רוברט לבנדובסקי/GettyImages, Boris Streubel

המפגש הכי מפורסם עם דורטמונד היה בחצי גמר ליגת האלופות ב-1998, אז פרננדו מוריינטס וכריסטיאן קארמבו קבעו 0:2 במדריד והגומלין בגרמניה הסתיים ב-0:0. ריאל הדיחה את האלופה מ-1997 והמשיכה לגמר, שם זכתה בתואר לראשונה אחרי 17 שנה עם 0:1 על יובנטוס. ב-2013 הן שוב התעמתו באותו מעמד, ואז רוברט לבנדובסקי כיכב עם רביעייה ב-1:4 הביתי, כשהפסד 2:0 בגומלין במדריד לא מנע מהצהובים-שחורים להעפיל לגמר בו הפסידו לבאיירן מינכן. מרקו רויס ומאטס הומלס היו אז בהרכב. אגב, ריאל זו הקבוצה שרויס פגש הכי הרבה בליגת האלופות (שבעה משחקים) ולרשתה כבש יותר מכל (ארבעה שערים).

סך הכול היו בין השתיים 14 מפגשים במסגרת ליגת האלופות: ריאל ניצחה שש פעמים, דורטמונד שלוש פעמים וחמישה משחקים הסתיימו בתיקו. המשחקים האחרונים היו בשלב הבתים ב-2017/18, ואז הספרדים ניצחו 1:3 בחוץ ו-2:3 בבית משער ניצחון של לוקאס ואסקס.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
שחקן ריאל מדריד לוקאס ואסקס חוגג, שוער בורוסיה דורטמונד רומן בורקי מאוכזב. רויטרס
כבש את שער הניצחון במפגש האחרון בין הקבוצות. לוקאס ואסקס בדצמבר 2017/רויטרס

בקדנציה הקודמת של קרלו אנצ'לוטי בריאל, לפני כעשור, הוא עבר את דורטמונד ברבע גמר 2014 בזכות 0:3 ביתי ולמרות הפסד 2:0 בגומלין, והמשיך עד לגביע. סך הכול הוא במאזן של שבעה ניצחונות ושישה הפסדים כמאמן מול דורטמונד, כולל צמד ניצחונות בגמרים (עם באיירן בסופרקאפ הגרמני).

האיטלקי הוא המאמן עם הכי הרבה זכיות במפעל (ארבע; ולפני כן שתיים כשחקן מילאן), הכי הרבה גמרים (זה השישי שלו), הכי הרבה משחקים (203) והכי הרבה ניצחונות (115).

מבחינת ג'וד בלינגהאם יהיה זה מפגש ראשון עם הקבוצה ממנה נרכש על ידי ריאל מדריד ובמדיה ערך את הבכורה בליגת האלופות וכמובן כבש את שעריו הראשונים במפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully