וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלמן תוכל להשתתף במוקדמות למרות שנתפסה על שימוש בממריצים

8.5.2024 / 16:48

בית המשפט המחוזי נתן סעד זמני לשחקנית הכדורסל לקראת הטורניר הקדם האולימפי ב-3X3, ההשעייה הזמנית שלה בוטלה. כשיתקבל פסק דין בעניינה, צפויה לחזור להיות מושעית

דריבל, 7.5/עריכת וידאו: נועה לוי

שחקנית הכדורסל הישראלית-אמריקאית דרו אדלמן תוכל להשתתף בסוף השבוע הבא בטורניר הקדם אולימפי בכדורסל בדברצן שבהונגריה במדי נבחרת ישראל, למרות שנתפסה בשימוש באפטמין בבדיקה שנערכה לה בחודש ינואר.

שופטת בית המשפט המחוזי עינת רביד פסקה כי הסוכנות למניעת סמים בספורט בישראל תסיר את ההשעייה הזמנית של אדלמן' שנמצאת בהליכים משפטיים בבית המשפט של הסוכנות למניעת סמים בספורט. "ההשעייה שהוטלה על המבקשת תוסר החל ממועד מתן החלטה זו ועד לסיום ההליך בבית הדין של הסוכנות. ככל שההליך בבית הדין של הסוכנות לא יסתיים בתוך שישה חודשים תוחזר ההשעייה".

דרו אדלמן (מימין) עם נטישה היידמן שחקניות מכבי אשדוד. דני מרון
בינתיים ההשעיה בוטלה. אדלמן/דני מרון

ההחלטה התקבלה לאחר שאדלמן עתרה נגד הסוכנות שהשעתה אותה באופן זמני בטענה של חוסר סמכות. לפני ההחלטה בית הדין של איגוד הכדורסל זיכה את אדלמן בהחלטה תמוהה, ולאחר מכן פתחו ב-WADA בהליכים משפטיים נגדה, ולמרות הזיכוי היא לא חזרה לשחק במדי קבוצתה מכבי רמת גן.

למרות שקבעה כי ההשעייה הזמנית מבוטלת, קבעה השופטת רביד כי הסמכות היא בידי הסוכנות למניעת סמים בספורט, "על המבקשת לכבד את החלטות בית הדין של הסוכנות שניתנו או יינתנו בעניינה ולשתף פעולה עם ההליך בבית הדין של הסוכנות, וזאת כל עוד לא תינתן החלטה אחרת של בית משפט זה ולפיה החלטות הסוכנות אינן מחייבות את המבקשת או אינן יכולות לעמוד בסתירה להחלטות האיגוד או כל החלטה אחרת שתינתן. ככל שהמבקשת לא תכבד ו/או לא תשתף פעולה םע החלטות בית הדין של הסוכונות או עם ההליך בבית הדין של הסוכנות תוכל הסוכנות להשיב את ההשעייה מיד לתוקפה. כל ערעור של החלטות בית הדין של הסוכנות יעשה מכאן ולהבא בדרך הקבועה לכך בתקנון/קוד הסוכנות. אי פנייה למנגנון של הסוכנות בטרם פנייה לבית המשפט ייחשב להיעדר מיצוי הליכים ולכן לפנייה מוקדמת מדי".

בסוכנות הודיעו לפיב"א ול-WADA אירופה על ההחלטה, ונכון לעכשיו אדלמן מורשית להשתתף בטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully