וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא אירופי חדש: לברקוזן הבלתי מנוצחת בגמר הליגה האירופית

אלופת גרמניה שוב נחלצה מהפסד בדקה ה-97, הפעם ב-2:2 ביתי מול רומא (2:4 בסיכום), ורשמה משחק 49 ללא הפסד העונה. היריבה בגמר: אטאלנטה שעשתה היסטוריה עם 0:3 על מארסיי (1:4)

תקציר גומלין חצי גמר הליגה האירופית: באייר לברקוזן - רומא 2:2/ספורט1

ריאל מדריד ובורוסיה דורטמונד ישחקו בגמר ליגת האלופות, אבל הקבוצה הכי גדולה העונה באירופה היא ללא ספק באייר לברקוזן, שהערב (חמישי) העפילה לגמר הליגה האירופית ועשתה את זה תוך כדי שבירת שיא היבשת עם משחק 49 ללא הפסד. אלופת גרמניה הטרייה כבר פיגרה 2:0 מול רומא, אבל לא הסתפקה בשער מצמק שהיה מספיק כדי להעפיל אלא השוותה ל-2:2 בדקה ה-97. היא תפגוש בגמר את אטאלנטה, שעשתה היסטוריה עם 0:3 על מארסיי ותשחק לראשונה בתולדותיה בגמר אירופי.

באייר לברקוזן - רומא 2:2 (2:4 בסיכום)

אלופת גרמניה רצתה להעפיל לגמר עם שבירת השיא האירופי של כל הזמנים שקבעה בנפיקה לפני 59 שנים, ובתוספת הזמן נראה היה שתיאלץ להסתפק בחלק הראשון בלבד. אלא שבדקה השביעית של התוספת סיפק גרניט ג'אקה בישול קסום למחליף יוסיפ סטאנישיץ' שנכנס בדקה ה-90 , עבר שחקן אחד והרשית בכדור חד בשמאל. משחק 49 ללא הפסד העונה לבאייר לברקוזן, שנכנסת לספרי ההיסטוריה בכל מובן. זה לא יהיה רק גמר אירופי ראשון מאז הזכייה בגביע אופ"א ב-1988, אלא היא נמצאת כעת מרחק שני משחקים מטרבל נדיר. האליפות בכיס, בגמר הגביע מחכה קייזרסלאוטרן מליגת המשנה ובגמר האירופית כאמור אטאלנטה.

רומא לא נרתעה מההפסד 2:0 באולימפיקו בשבוע שעבר וגם בלי פאולו דיבאלה שישב על הספסל הצליחה להשוות את ההתמודדות. ארגנטינאי אחר, לאנדרו פארדס, דאג לכך עם שני פנדלים מוצלחים בדקות 43 ו-66 שהותירו את הקהל המקומי בהלם. אלא שלברקוזן כבר לימדה את כולנו העונה איך היא מסוגלת לחזור מכל מצב, וכך היה גם הפעם. השוער האורח מילה סבילאר סייע לה עם יציאה רעה בכדור קרן בדקה ה-82 שגרמה לג'אנלוקה מאנצ'יני חסר המזל לכבוש שער עצמי בלי שידע על כך בכלל. רומא חיפשה שער שלישי שישלח את המשחק להארכה, אבל לברקוזן המשיכה להיות מסוכנת יותר בניסיון לשבור את השיא ואחרי כמה החמצות זה אכן קרה. פרט להישג חסר התקדים, מדובר גם בנקמה ברומא על ההדחה באותו מעמד בעונה הקודמת.

שער שוויון של יוסיפ סטנישיץ' לזכות באייר לברקוזן בחצי גמר הליגה האירופית. INA FASSBENDER/AFP, GettyImages
טירוף בביי ארנה. שחקני באייר לברקוזן חוגגים/GettyImages, INA FASSBENDER/AFP
לאנדרו פארדס שחקן רומא חוגג שער. רויטרס
רומא כבר הרגישה שזה קרוב. לאנדרו פארדס/רויטרס

אטאלנטה - מארסיי 0:3 (1:4 בסיכום)

אחרי פיורנטינה בקונפרנס ליג, לאיטליה יש נציגה גם בגמר הליגה האירופית. אטאלנטה עשתה הערב היסטוריה לעיני אוהדיה בברגמו והמשיכה את העונה החלומית שלה, כאשר ברביעי הבא מצפה לה גמר הגביע האיטלקי מול יובנטוס ושבוע לאחר מכן גמר אירופי ראשון בתולדותיה מול לברקוזן בדאבלין, כשבין לבין גם תנסה להבטיח את הכרטיס לליגת האלופות דרך הליגה (כרגע מחזיקה בו כשהיא במקום החמישי). מארסיי עלתה שלב בכל שלוש ההופעות הקודמות שלה בחצי גמר הליגה האירופית, אבל מאזן החוץ המחריד שלה העונה (ארבעה ניצחונות ב-25 משחקים בכל המסגרות) מנע ממנה לשוב לגמר אחרי שש שנים.

הקשר ההולנדי מארטן דה רון ההולנדי הוסט לשלישייה האחורית לאור חסרונם של הבלמים רפאל טולוי וסיאד קולאשינץ, אך זה לא מנע מאטאלנטה לשלוט בפתיחה. שארל דה קטלארה החמיץ פעמיים, ג'אנלוקה סקמאקה הלוהט נגח למשקוף ובדקה ה-30 הגיע הפיצוח עם בעיטה של אדמולה לוקמן מ-16 מטרים אל הרשת. האורחת מצרפת ניסתה להשוות, אבל המגן השמאלי מתאו רוג'רי הוציא לה את הרוח מהמפרשים עם פטיש לחיבורים ברגל ימין. שער שני בקריירה למגן בן ה-21, שניהם העונה בליגה האירופית. בתוספת הזמן, כאשר מחוץ לאצטדיון כבר החלו לירות זיקוקים לאות חגיגת ההישג ההיסטורי, יצא המחליף אל בילאל טורה למתפרצת ונעץ את השלישי. הישג פנטסטי לג'אן פיירו גאספריני.

צפו בתקציר ה-0:3 של אטאלנטה

תקציר גומלין חצי גמר הליגה האירופית: אטאלנטה - מארסיי 0:3/ספורט1
מתאו רוג'רי שחקן אטאלנטה חוגג שער, מאחוריו אדמולה לוקמן. MARCO BERTORELLO/AFP, GettyImages
פעמי היסטוריה בברגמו. הכובשים מתאו רוג'רי ואדמולה לוקמן/GettyImages, MARCO BERTORELLO/AFP

גמר הליגה האירופית יתקיים ביום רביעי ה-22 במאי, בדאבלין שבאירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully