וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים "אוהבת את המעמד והלחץ", באר שבע מקווה להגיב להם היטב

8.5.2024 / 12:23

המאמנים והשחקנים דיברו לקראת חצי גמר הגביע, אלון: "המטרה לא לתת לרעשים להוציא אותנו מפוקוס". אהרוני החמיא לזוסמן: "החודש האחרון שלו אולי הכי טוב בקריירה"

דריבל, 7.5/עריכת וידאו: נועה לוי

הפועל ירושלים והפועל באר שבע ייפגשו מחר (חמישי, 20:00) בחצי גמר גביע המדינה 2024 בהיכל מנורה מבטחים, על הזכות לעלות לגמר שייערך ביום חמישי הבא. ירושלים, מחזיקת הגביע, תנסה לעלות לגמר ה-16 בתולדותיה, ואילו באר שבע בהופעת הבכורה שלה בשלב ארבע האחרונות תקווה להתקרב למפגש היסטורי עם נשיא המדינה.

הפועל ירושלים מגיעה למשחק במומנטום טוב. מאז החליף יונתן אלון על הקווים את איליאס קאנדזוריס, אי שם באמצע חודש מרץ, הפסידה הקבוצה רק משחק אחד, לפני שבוע וחצי נגד מכבי רמת גן. אמנם בחלק מהזמן האדומים מהבירה לא מציגים את הכדורסל הטוב ביותר לו הם מסוגלים, אבל בשורה התחתונה הם מוצאים את הדרך לנצח, ובחלק מהמשחקים גם בתצוגות טובות. בירושלים העניקו לקפטן ליוואי רנדולף מנוחה השבוע במשחק הליגה מול עירוני קרית אתא, והוא צפוי לחזור לסגל במקומו של ברינטון למאר. כ-3,000 אדומים צפויים להעניק לירושלמים אווירה ביתית במשחק בתל אביב.

כשהעפילה הפועל באר שבע לחצי הגמר לפני כחודש, התחושה הייתה שהדרומיים נכנסו למומנטום שיכול להשאיר אותם בליגה בסופו של דבר. אלא שמאז הצליחה הקבוצה של אורן אהרוני להשיג רק עוד ניצחון אחד בליגה, וראתה כיצד יריבותיה לתחתית מתחילות לברוח לה, מה שעשוי להוביל בסופו של דבר לירידה לליגה הלאומית. בבאר שבע הודו בתקופה האחרונה כי בשבילם הגביע הוא בונוס והמטרה העיקרית היא לשרוד בליגה, אבל עדיין מקווים להציג משחק טוב ואולי לרשום הפתעה גדולה. במועדון פעלו בתקופה האחרונה כדי להביא כמה שיותר קהל לחצי הגמר, אך ההערכות הן שיהיה רוב גדול לירושלים ביציעים ביד אליהו.

מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון לצד מאמן הפועל באר שבע אורן אהרוני לקראת חצי גמר גביע המדינה. עודד קרני, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
הפועל ירושלים שואפת לזכייה שמינית בגביע, הפועל באר שבע "תסתפק" בהפתעה בחצי הגמר/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

יונתן אלון אמר במסיבת העיתונאים לקראת חצי הגמר: "המטרה היא להתרכז בביצוע שלנו על המגרש ולא לתת לרעשים מסביב להוציא אותנו מפוקוס. המועדון שלנו מנוסה במעמדים האלה ואנחנו אוהבים את הלחץ הזה, אוהבים להיות בפוזיציה לזכות בתארים. יש הרבה התרגשות. בסוף זה עוד משחק כדורסל, אבל גם האוהדים כבר בטירוף על הרגע הזה הרבה זמן. אנחנו מחכים לראות אותם דוחפים אותנו, כל המעטפת שלנו עסוקה באירוע הזה. יש לנו כמה גביעים, אני מקווה שנוכל להביא את זה גם עכשיו".

יובל זוסמן, שהפגין עלייה ביכולת בתקופה האחרונה, הוסיף: "לכל שחקן ולכל קבוצה יש עליות וירידות תוך כדי עונה. לנו היו הרבה כאלה השנה, עם כל מה שקרה. מצאנו את עצמנו מחדש, אנחנו משחקים בשטף יותר טוב, שומרים יותר טוב וכולנו על אותו דף. ההצטרפות של שני ישראלים עוזרת לנו, בתקווה שנעשה את העבודה שאנחנו מצפים מעצמנו בחצי הגמר. אנחנו צריכים להתעסק בעיקר בעצמנו, באר שבע היא קבוצה טובה ומצבם בטבלה לא מדמה את הקבוצה שלהם. הם הרבה יותר טובים מזה, הם קבוצה שנלחמת עם הרבה אנרגיה. המיטב שאנחנו יכולים לעשות זה לבוא אגרסיביים ולשמור על פוקוס במשך 40 דקות".

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה

האיזנו לאור שקדי על מצבה של הפועל חולון

שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן ליד שחקן הפועל באר שבע חואקין שוכמן לקראת חצי גמר גביע המדינה. עודד קרני, איגוד הכדורסל, אתר רשמי
מתרגשים מהמעמד. יובל זוסמן וחואקין שוכמן/אתר רשמי, עודד קרני, איגוד הכדורסל

אורן אהרוני אמר: "לא היה לנו הרבה זמן להתכונן כמו לירושלים, אבל נעשה את ההכנה המקצועית והמנטלית שלנו. זה מעמד מאוד מרגש, מאוד שונה, בטח בפעם ראשונה למועדון שלנו. אני בטוח שנעשה את ההתאמות כדי לבוא ולהופיע בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים".

על ההתקדמות של זוסמן, אותו הדריך בנוער של מכבי תל אביב, פרגן המאמן: "כיף גדול, אני מקווה שזה לא יהיה ככה מחר. אמרתי לו כשנכנסנו לפה שהחודש האחרון קרוב להכי טוב שלו והוא יכול הרבה. יובל הוא אחד השחקנים שהיה לי עונג גדול ללוות ולאמן, זו מתנה לכל מאמן שחקן כזה. לא רק לי, לכדורסל הישראלי. אני חושב שהוא גם יכול להגיע יותר גבוה".

לאחר מכן הוסיף: "הגביע הזה שונה לגמרי, אי אפשר להשליך ממה שהיה בעבר לסיטואציה העכשווית. העובדה שאנחנו קבוצה בה רוב השחקנים יהיו במעמד הזה בפעם הראשונה, יהיה מעניין לראות איך נגיב לזה. ההתחלה מאוד חשובה, הפועל ירושלים מנוסה כמערכת. יהיה מבחן גדול עבורנו לשחק את המשחק, ולא את האירוע. אני מאמין שאנחנו יכולים. אין ספק שיש לירושלים יתרונות מקצועיים כאלה ואחרים, אבל הגישה והמוכנות המנטלית יהוו מפתח עבורנו".

מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון עם יובל זוסמן, מאמן הפועל באר שבע אורן אהרוני עם חואקין שוכמן ודובר איגוד הכדורסל חגי סגל לקראת חצי גמר גביע המדינה. עודד קר, אתר רשמי
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון עם יובל זוסמן, מאמן הפועל באר שבע אורן אהרוני עם חואקין שוכמן ודובר איגוד הכדורסל חגי סגל לקראת חצי גמר גביע המדינה/אתר רשמי, עודד קר

חואקין שוכמן ציין לקראת הופעת הבכורה שלו במעמד: "אני באופן אישי מאוד מתרגש להיות פה, זה חצי גמר הגביע הראשון בקריירה שלי. יש לנו צוות אימון שלקח את התואר הזה ויודע לעשות את זה, אני בטוח שיכינו אותנו הכי טוב שיש. אני מתכנן ליהנות מהאירוע ולתת את כל כולי, אני מתרגש בשביל המועדון לעשות היסטוריה ולהיות באירוע גדול. הוכחנו בגביע מול הרצליה וחולון שאנחנו יודעים לעשות ניצחונות גדולים, אני מקווה שהכל יסתדר לנו ונבוא באנרגיות ובקשיחות שאנחנו צריכים כדי לנצח במשחק כזה".

המפתחות לניצחון: "תחילת המשחק מאוד קריטית, לפתוח חזק ולהעביר מסר שבאנו לנצח. לשלוט במשחק כמה שאפשר, לא לתת להם לפתח מומנטום, בטח עם הקהל שלהם. ולהגיע לרבע האחרון כמה שיותר צמודים, בתקווה לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully