וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-X פקטור של בוסטון נכנס למועדון מצומצם. הרצף של לוקה נעצר

דריק ווייט הצטרף לרשימה אקסקלוסיבית של קלעי שלוש, ועשוי לעשות את ההבדל לעומת הגמר ב-2022. OKC מצאה פתרון לסלובני?

דריבל, 7.5/עריכת וידאו: נועה לוי

חמישה שחקנים בסגל של בוסטון סלטיקס הופיעו במשחק האולסטאר במהלך הקריירה, אבל אם יש מישהו שמסתמן כ-X פקטור שעשוי לסייע לקבוצה לזכות באליפות ה-18 בתולדותיה, הרי שזהו דריק ווייט. הגארד אולי לא נחשב לכוכב כמו חלק מחבריו לקבוצה, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) הוא המשיך את הפלייאוף הנהדר שלו עם שבע שלשות ו-25 נקודות בניצחון 95:120 על קליבלנד קאבלירס, שהעלה את המדורגת ראשונה במזרח ל-0:1 בסדרת חצי הגמר האזורי.

זה לא האספקט היחיד שבו ווייט יודע לתרום לבוסטון, אבל לפחות מבחינה סטטיסטית בולטת במיוחד יכולת הקליעה שלו מחוץ לקשת. 28 השלשות שהמטיר ווייט בששת משחקי הפלייאוף עד כה הן שיא מועדון, כאשר הלילה הוא הצטרף למועדון אקסקלוסיבי: הגארד הפך לשחקן החמישי בלבד בהיסטוריה של ה-NBA שצובר 20 שלשות ומעלה בשלושה משחקים. רק סטף קרי (שלוש פעמים), קליי תומפסון, ג'מאל מארי ודמיאן לילארד עשו זאת לפניו. האחוזים שלו מטווח שלוש הנקודות עומדים על 54% בפלייאוף.

שחקן בוסטון סלטיקס דריק ווייט. רויטרס
ה-X פקטור של בוסטון. דריק ווייט אחרי עוד שלשה/רויטרס

דווקא בהיבט הזה התקשה ווייט בפעם הקודמת שבוסטון התקרבה לזכייה באליפות, כשנעצרה בסדרת הגמר לפני שנתיים על ידי גולדן סטייט ווריירס. "דריק צמח, הוא בגרסה חדשה שלא ראינו בעבר. הוא עבד קשה, פיתח את הגוף שלו קצת וצבר ניסיון בפלייאוף. הוא אגרסיבי ואנחנו דוחקים בו לעשות את זה עוד ועוד", החמיא לו ג'יילן בראון, מי שהוליך את קלעי הסלטיקס הלילה עם 32 נקודות וארבע שלשות משלו.

בקבוצה שמחזיקה מלבד בראון גם את ג'ייסון טייטום, קריסטאפס פורזינגיס (שפצוע אמנם בשני המשחקים האחרונים) וג'רו הולידיי, ווייט הוא הקלע השני בטיבו בפלייאוף הנוכחי. הוא מקדים את טייטום, שידע גם הוא לפרגן הלילה: "אני אוהב את הדרך בה הוא משחק בשני הצדדים של המגרש. הוא שם המון לחץ על ההגנות של היריבות, יש לנו הרבה דרכים לנצח משחקים וזה קשה לקבוצות אחרות לפענח את זה". המאמן ג'ו מאזולה הוסיף: "הוא מסוג השחקנים שמסוגלים להשפיע על המשחק כל פעם באופן אחר. מה שהמשחק דורש, הוא מוכן לעשות - והוא עושה. אנחנו צריכים שהוא ימשיך".

עוד בוואלה!

השווה את שיא כל הזמנים: רודי גובר נבחר לשחקן ההגנה של השנה

לכתבה המלאה
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. רויטרס
יודע שהוא חייב להשתפר. לוקה דונצ'יץ'/רויטרס

מי שלא נהנה מערב התקפי מוצלח היה לוקה דונצ'יץ'. כוכב דאלאס קלע זריקה אחת לשלוש מתוך שמונה ניסיונות ונעצר על פחות מ-20 נקודות לראשונה אחרי 24 משחקי פלייאוף רצופים. הוא קלע 19, מסר 9 אסיסטים וקטף 6 ריבאונדים, אבל המאבס הובסו 117:95 בידי אוקלהומה סיטי שעלתה ל-0:1 בחצי גמר המערב.

המאבריקס הפסידו בכל המשחקים שפתחו את חמש סדרות הפלייאוף האחרונות שלהם, ודונצ'יץ' עומד על מאזן עגום של 5:1 במשחקים כאלה בקריירה. "אני חייב להשתפר. אנחנו צריכים להשתפר. להתרכז. הם קבוצת הגנה מעולה ולא יהיה לנו קל כלל", הודה הסלובני שהתקשה להתגבר על השמירה של לו דורט. "אנחנו צריכים לעזור לו ולהוריד את דורט ממנו קצת יותר", הבין המאמן ג'ייסון קיד.

שיי גילג'ס אלכסנדר אמנם בלט בצד ההתקפי, עם 29 נקודות ו-9 אסיסטים שרשם לזכות הת'אנדר, בנוסף ל-9 ריבאונדים, אבל גם הוא יודע מהיכן תבוא ההצלחה. "בשלב כל כך מאוחר של העונה, אנחנו יודעים שאם אנחנו רוצים לנצח משחקים, חייבים להתחיל בהגנה. מן הסתם יש לנו כמה שחקנים מוכשרים בצד הזה של המגרש, אבל אנחנו אוהבים לעשות את העבודה ביחד ולא להישען רק עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully