וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מיליון שחקנים בישראל: "פוקר זה ענף ספורט לכל דבר"

סרטונים הומוריסטיים על פוקר שיצרו נועם סלע ודור יתח הפכו לוויראליים והובילו אותם להקים טורניר פוקר שסחף המונים. רק שאצלם לא מדובר בהימורים אלא בטורניר ספורטיבי: "אנשים טובים שומרי חוק יכולים ליהנות מספורט בידורי. רק בישראל אנחנו מוגדרים 'עבריינים'"

פוקר/נועם סלע ודור יתח

פול האוס, סט, קנטה וראנר ראנר. אין חובב פוקר שלא מכיר את המושגים האלה. הענף שהוא מהפופולרים בעולם גם סחף המונים כאן בישראל עם כמעט מיליון שחקנים פעילים שמשתתפים בטורנירים ברחבי הארץ. עבור נועם סלע ודור יתח, הענף הפך את חייהם ועבורם הוא משימה לכל דבר וכל מה שהם רוצים הוא שיתחילו להתייחס בישראל לענף הפוקר ברצינות, שבו יש כמעט מיליון שחקנים פעילים בישראל.

סלע, משפיען רשת בן 50, ויתח, בן 37 שהוא סטנדאפיסט וקומיקאי, הכירו בתקופת הקורונה. "התחלתי לעשות פוקר סטנדאפיסטים והיה חסר לי שחקן ואז הכירו לי את נועם", נזכר יתח בריאיון לוואלה ספורט. "אחרי שהכרנו - נדלקנו ונפגשנו אצלו בבית ואז הוא פתח טיקטוק והחליט שנעשה מערכונים מצחיקים על פוקר. הכנו את הסרטון הראשון ונקרענו מצחוק".

לוגו לטורניר כבש הכבשים של נועם ודור. באדיבות המצולמים
לוגו לטורניר כבש הכבשים של נועם ודור/באדיבות המצולמים

עבור נועם, הסרטון הראשון היווה פריצת דרך. "העליתי אותו לטיקטוק והוא היה באורך של דקה שזה נצח במושגים של טיקטוק", מסביר סלע. "ראיתי תגובות צוננות ושאלתי את עצמי למה שמישהו יראה סרטון באורך של דקה שלמה. החלטנו להוריד את זה והייתי כבר עם האצבע למחוק אותו ואז הילד קרא לי. חזרתי אחרי חצי שעה ותכננתי למחוק ואז ראיתי שיש לסרטון יותר מ-40 אלף צפיות. בערב זה כבר היה 120 אלף ולמחרת הגיע לרבע מיליון".

ההצלחה של הסרטון הראשון הובילה את סלע ויתח לייצר סדרה בת שתי עונות שנקראה "שחקני פוקר" עם יותר מ-35 פרקים. "רק בעונות האלה יש 60 מיליון צפיות. התחלנו לעלות את זה גם באינסטגרם וגם לשלוח בוואטסאפ. קשה לומר שיש שחקן פוקר בישראל שלא ראה את הסרטונים", סיפר סלע.

מי שעוד ראה את הסרטונים הוויראליים של סלע ויתח היו אנשי ארגון וראייטי שפנו לשניים וביקשו סיוע בפיתוח טורניר הפוקר השנתי של הארגון, שמגייס מיליוני שקלים מדי שנה. "היו שם מפורסמים כמו אייל גולן, עומר אדם ואפילו גבי אשכנזי", נזכר סלע. "גם מנהלים של חברות גדולות במשק היו שם. באותה שנה אמרו לנו בווראייטי שהם רוצים לעשות משהו שלא היה. הם רצו לסגור האנגר בנמל תל אביב עבור הטורניר. הם מצאו אותנו אחרי שכתבו את המילה 'פוקר' בגוגל ויצא להם אותי ואת דור. הם נתקלו בסרטונים שלנו וצחקו. קיבלנו טלפון מהטניסאי לשעבר אנדי רם והוא גייס אותנו להיות פרזנטורים של טורניר וראייטי. עשינו עוד שני סרטונים מצחיקים עם אנדי ועם שותפו יוני ארליך והטורניר של וראייטי שבר את שיא התרומות שלהם עם יותר משני מיליון דולר. הם אמרו לנו שזה היה הטורניר הכי טוב שהיה להם בהיסטוריה".

גם סלע וגם יתח אמרו לעצמם שאם וראייטי יכולים להרים טורניר שהוא כיפי, חברותי וספורטיבי - אז למה שהם לא יעשו את זה? השניים הקימו את טורניר "כבש הכבשים" וגם מאחורי השם יש הסבר. "ברגע שהבנו שגם קהילת הפוקר גדולה מאוד ויש נערים שמשחקים בלי אחריות ובלי הבנה של המשחק וללא ליווי נכון, אנחנו עוזרים להם להבין שפוקר זה משחק מורכב וצריך לעזור להם להבין לא להמר", הסביר יתח. "למה קוראים לזה 'כבש הכבשים'? אנחנו אומרים להם שהם כבשים כי הם לא יודעים לשחק. אנחנו אומרים להם שכאן הם ילמדו לשחק בלי לשים כסף", הוסיף סלע.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
טורניר כבש הכבשים של נועם ודור. באדיבות המצולמים
טורניר כבש הכבשים של נועם ודור/באדיבות המצולמים

יתח הסביר את האידיאל מאחורי הטורניר: "ברגע שהתחלנו לעשות את התוכן ברשתות החברתיות, הבנו שיש לנו גם אחריות לקהילת הפוקר בישראל כי רק נועם ואני עשינו תכנים על פוקר. אנחנו אומרים להם לעשות את זה באחריות כמובן מגיל 18 ומעלה. אנחנו מחנכים את הדור הצעיר איך לשחק פוקר נכון ולא להפוך למהמר. אתה תעודד אותו להיות ספורטאי כי פוקר זה ענף ספורט לכל דבר. הם יכולים לשחק באפליקציות חינמיות ולהגיע לשכר לימוד הזה".

ליתח יש ביקורת רבה כלפי המדינה. "הגישה של המדינה היא שאם תשחק פוקר - אתה תאבד את הבית. אבל לא. אצלנו זה בדיוק הפוך. מתישהו צריך להגיד האם אנחנו הבעיה בזמן שבכל העולם פוקר זה ענף חוקי? הלוואי והמדינה תבין את זה ודברים ישתנו. אנחנו נתעקש לקרוא לזה ענף ספורט כי זה מה שזה. בארה"ב ובקנדה למשל אתה תקרא לי שחקן פוקר. בישראל אנחנו מוגדרים "עבריינים", כך יתח. סלע הוסיף ואמר כי "כשאנשים מגיעים למשחק דרכנו דרך התכנים שלנו, הטורנירים שלנו, הם ינחתו על הרגליים. המון אנשים מתעניינים ויש כאן קהילה של מיליון שחקני פוקר".

עבור השניים פוקר הוא בידור ולא תחרות שמושך אליו אפילו משפחות. "נהיינו הצד הכיפי של הפוקר. זה נהיה ערב כיפי. יש אנשים טובים שומרי חוק שיכולים ליהנות מספורט בידורי", הסביר יתח. סלע הוסיף ואמר כי "העניין של ספורט בידורי זה אם אתה לוקח שחקן שלנו, כבש כזה, ומנחית אותו במקום לא חוקי - בן אדם יכול לאבד את החיים שלו. אצלנו זה מרוכך, חברותי ומשחקים בשביל הכיף ובשביל החוויה. היו ועדיין יש הורים שמביאים את הילדים שלהם או ילדים שמביאים את ההורים שלהם לטורנירים שלנו. מגיעות כבר משפחות. זה מראה שההורים באו וראו שמדובר במקום בטוח ואחלה אווירה, אז לא רק שאני מאשר לך - אני גם בא איתך. יש לנו שש-שבע משפחות שמגיעות לטורנירים שלנו. יש לנו אפילו זוכה בטורניר שהגיע עם אמא שלו".

יתח סיכם ואמר שענף הפוקר עשה את כל מה שצריך אבל המדינה מסרבת לתת את זה לאזרחים שלה. "הבנו בשנה האחרונה כמה לאזרחים יש כוח והם היחידים שיכולים לשנות משהו. זה כמו מה שקרה עם לגליזציה לקנאביס. גם זה לא עבד. צריך למצוא את הדרך שזה יעבוד. מבחינת האחריות שלנו כיוצרי תוכן ואוהבי פוקר, אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים אבל למדינה לא באמת אכפת. לקחנו את תחום הפוקר בטעות - והצלחנו. בשביל שזה ימשיך להיות מדהים, אנחנו צריכים להמשיך להרים את הענף בארץ בלי קשר למדינה, כי מדינת ישראל יודעת רק להגיד לא, כשהיא לא מבינה, ולמדנו בשנה האחרונה שכנראה אנחנו יודעים יותר טוב מהמנהיגים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • פוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully