וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות האישה שלי": מיקי ברקוביץ' קיבל את פרס ישראל

14.5.2024 / 19:05

כדורסלן העבר האגדי, שהוביל את מכבי תל אביב ונבחרת ישראל להישגים רבים, זכה לכבוד הגדול כזוכה בתחום הספורט בטקס שנערך בעיר שדרות, 20 שנה אחרי שהדליק משואה ביום העצמאות

השיחה בה מתבשר מיקי ברקוביץ' על זכייתו בפרס ישראל/דוברות שר החינוך

הכדורסלן האגדי מיקי ברקוביץ' קיבל הערב (שלישי) את פרס ישראל בתחום הספורט, בטקס פרס ישראל המסורתי שנערך הפעם בעיר שדרות, לנוכח מאורעות 7 באוקטובר וכסמל לחוסן הלאומי . ברקוביץ' בן ה-70, שרשום על הישגים גדולים בימיו ככדורסלן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בשנות ה-70 וה-80, זכה במגוון עשיר של תארים, מדליות ופרסים לאורך הקריירה שלו והוביל את מכבי תל אביב ואת נבחרת ישראל להישגים פורצי דרך והצעיד את הכדורסל הישראלי לקדמת הבמה העולמית.

הערב, 20 שנה אחרי שהדליק משואה יחד עם מאמנו רלף קליין ז"ל, ברקוביץ' קיבל כאמור את הפרס מידי שר החינוך יואב קיש, בטקס בו השתתפו גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. כאשר הוצג, לקח ברקוביץ' את המיקרופון מידי המנחה אביב אלוש שדיבר על בחירתו "בזכות המורשת והחיוך", ותיקן בהתרגשות: "בזכות האישה שלי".

מיקי ברקוביץ' בטקס פרס ישראל עם שר החינוך יואב קיש, משה אדרי, שלי ברקוביץ'. אבי רוקח
מיקי ברקוביץ' עם רעייתו שלי, לצד השר יואב קיש ומשה אדרי/אבי רוקח

איגוד הכדורסל פרסם הודעה בה הוא "מברך את מיקי ברקוביץ, גדול כדורסלני ישראל, על פרס ישראל אותו קיבל לפני שעה קלה. מיקי הוא סמל למצוינות, חריצות, התמדה ויכולת להכריע משחקים".

יו"ר האיגוד עמוס פרישמן בירך את ברקוביץ: "מיקי, ברכות על ההישג הנוסף יוצא הדופן, אין ראוי לכך ממך. הפרס הזה הוא כבוד גדול לכדורסל ולספורט בכלל".

מנהלת הליגה הוסיפה כי היא "מברכת את אגדת הכדורסל הישראלי, מיקי ברקוביץ' על קבלת התואר חתן פרס ישראל. ברקוביץ' מגדולי הכדורסלנים שלנו בכל הזמנים, הצעיד את הכדורסל הישראלי לקדמת הבמה העולמית ושינה את פני הענף. מיקי הינו מודל לחיקוי לכל ספורטאי וכדורסלנים צעירים בפרט, אדם עם אישיות מיוחדת, סמל למצוינות ומייצג את ארץ ישראל היפה והטובה".

יו"ר מנהלת הליגה, ארי שטינברג: "אין ראוי ממיקי ברקוביץ' לפרס חתן ישראל. אני חושב שכל אוהבי הכדורסל והספורט בכלל בישראל גדלו על מיקי וגם אם היו יריביו הספורטיביים, ידעו להעריך את הספורטאי האדיר שהיה ומעל הכל את האדם מסביר הפנים שהוא. זו גאווה גדולה לענף ואני שולח לו ברכות חמות לרגל המעמד המרגש הזה".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
מיקי ברקוביץ' עם מוטי ארואסטי לפני טקס פרס ישראל. אבי רוקח
אין ראוי ממנו. מיקי ברקוביץ' הערב עם החבר הטוב מוטי ארואסטי/אבי רוקח

בנימוקי הבחירה כתבו חברי וחברות ועדת הפרס כי ברקוביץ' "הפך לאגדה בספורט הישראלי בשל הישגיו הגדולים ויוצאי הדופן בענף הכדורסל, הן ברמה האישית והן ברמה הלאומית, ונחשב לגדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים". עוד ציינה הוועדה כי ברקוביץ' "השפיע באופן עצום על הספורט בישראל ושימש כשגריר של ישראל באמצעות הספורט בכל העולם. ברקוביץ' נחשב לדמות מופת מעוררת השראה בכל בית בישראל, למבוגרים ולצעירים כאחד, בשל הצטיינותו בספורט, אופיו ומורשתו המלווה אותנו עד היום, שנים אחר פרישתו ממשחק פעיל".

כדורגלן העבר אלי אוחנה עמד בראש ועדת הפרס, בה היו חברים פרופ' רוני לידור, מירי נבו ונטע ריבקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully