וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוש את הכבשה: הנתונים לקראת המחזור בליגת העל

דין דוד הלוהט ינסה להפיל את הכבשה השחורה של האלופה ולכבוש גם מחוץ לחיפה, ערן זהבי פוגש את היריבה האהובה עליו, בית"ר ירושלים נגד השערים הנעולים בטדי וסלים טועמה נגד הסטטיסטיקה המייאשת של הפועל תל אביב

דריבל, 30.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

שבת, 17:00: מכבי נתניה - הפועל תל אביב (ספורט4)

* המאזן בין הקבוצות ב-143 מפגשים בליגה הבכירה: 47:60 להפועל תל אביב בניצחונות ועוד 36 תוצאות תיקו.

* ה-1:2 הביתי בתחילת ינואר היה הניצחון הראשון של מכבי נתניה על הפועל תל אביב אחרי 12 מפגשים בכל המסגרות (שמונה הפסדים וארבע תוצאות תיקו).

* מכבי נתניה צברה שבע נקודות מתוך תשע אפשריות מאז מינויו של מרקו בלבול וטרם ספגה בליגה. שער נקי בארבעה מחזורים רצופים? את זה לא עשתה מאז אפריל-מאי 2008, כשאותו רצף כלל גם 0:3 ביתי על הפועל תל אביב.

* הפועל תל אביב לא ניצחה ב-10 המשחקים עם יוסי אבוקסיס כמאמן. הניצחון האחרון היה 1:3 ביתי על מ.ס. אשדוד כאשר סלים טועמה עמד על הקווים, והוא גם היחיד של האדומים ב-19 המחזורים האחרונים.

* סך הכול צברה הפועל תל אביב תשע נקודות בלבד מאז החלה 2024 - פחות מכל קבוצה אחרת בליגה. היא נכנסה לשנה החדשה מהמקום החמישי בטבלה, 10 נקודות מעל הקו האדום.

מרקו בלבול מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מכבי נתניה לא ספגה בליגה מאז מינויו. מרקו בלבול/ברני ארדוב

שבת, 18:00: הפועל חיפה - הפועל באר שבע (ספורט2)

* במחזור ה-25 ניצחה הפועל חיפה 0:1 בבית ובכך עשתה סוף לרצף של 28 משחקי ליגה ללא ניצחון על הפועל באר שבע, מאז ה-1:2 בקרית אליעזר במרץ 2012.

* כעת היא תנסה לגבור עליה בשני משחקי בית רצופים לראשונה זה כמעט 30 שנה. אז היו שני ניצחונות זהים של 2:3: בנובמבר 1994 ובאפריל 1996. בשניהם הפועל באר שבע הובילה ובשניהם הישאם זועבי כבש - ב-1994 החל במהפך של הפועל חיפה אחרי פיגור 2:0 וב-1994 הבקיע לזכות באר שבע.

* הפועל חיפה עם חמישה הפסדים בששת המחזורים האחרונים, במהלכם ספגה 13 שערים.

* כל 11 משחקי הבית האחרונים של הפועל חיפה הוכרעו. מדובר בשישה ניצחונות וחמישה הפסדים, מאז התיקו האחרון לפני כחמישה חודשים (1:1 מול הפועל פתח תקוה).

* הפועל באר שבע הפסידה בארבעת משחקי החוץ האחרונים - הרצף הכי ארוך שלה בליגה מאז עונת 1990/91 (שישה הפסדים רצופים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
יעשו סוף לרצף הפסדי החוץ? שחקני הפועל באר שבע/דני מרון

שבת, 20:00: הפועל פתח תקוה - הפועל ירושלים

* הפועל פתח תקוה כבר ירדה ליגה באופן מעשי. זו ירידה שישית מהליגה הבכירה בתולדות המועדון, וכמו ב-2015 זה קורה תוך שנה אחת בלבד.

* הפועל ירושלים ניצחה בשני מפגשי הליגה הסדירה העונה, לפני כן 1:5 בגביע הטוטו וגם בשני המפגשים האחרונים בין הקבוצות בליגה הלאומית. הניצחון האחרון של הפועל פתח תקוה היה 0:2 ביתי בלאומית בינואר 2020.

* הפועל פתח תקוה ללא ניצחון ב-13 המחזורים האחרונים, מאז ה-0:2 הביתי על מכבי נתניה באמצע ינואר.

* נועלת הטבלה לא הצליחה לכבוש בחמישה מששת משחקי הבית האחרונים שלה. שלוש פעמים הפסידה 2:0 ועוד פעמיים סיימה ב-0:0. יוצא הדופן: ה-2:2 בדרבי מול מכבי פתח תקוה.

* הפועל ירושלים הפסידה רק פעם אחת ב-11 המחזורים האחרונים, אבל בחוץ השיגה רק ניצחון אחד מאז ה-1:2 על הפועל פתח תקוה במשחק האחרון של 2023. זה היה 2:3 על הפועל חיפה באמצע פברואר.

אבי ריקן, הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
כבש בניצחון האחרון של הפועל פתח תקוה. אבי ריקן/ברני ארדוב

שבת, 20:00: מכבי בני ריינה - מכבי חיפה (ספורט4)

* המאזן המפתיע בחמישה מפגשים בין השתיים בליגת העל: שלושה ניצחונות לבני ריינה, תיקו אחד וניצחון בודד למכבי חיפה, שהפסידה בשני הביקורים בגרין.

* בעונה שעברה הייתה בני ריינה הקבוצה היחידה שלא ספגה שער ממכבי חיפה והעונה היא היחידה שניצחה אותה פעמיים בליגה. ה-1:2 בפתיחת הפלייאוף העליון גם קטע לירוקים שיא מועדון של 32 משחקי בית ללא הפסד.

* דין דוד, שהשתווה לערן זהבי כמלך שערי הליגה עם 16 כיבושים, הבקיע שני צמדים בזה אחר זה בפעם השנייה העונה. רצף של שלושה צמדים לא היה לו מעולם.

* בני ריינה נותרה הקבוצה היחידה שלא נשרק לזכותה פנדל העונה. הפנדל האחרון היה של מארק קוסטה, שקבע 0:1 בפתח תקוה מול בית"ר ירושלים בפלייאוף התחתון לפני כמעט שנה.

פרנזי פיירו שחקן מכבי חיפה לפני נמניה ליוביסבלייביץ' שחקן מכבי בני ריינה. מאור אלקסלסי
מכבי חיפה שוב תמעד בגרין? פרנזי פיירו מול נמניה ליוביסבלייביץ'/מאור אלקסלסי

שני, 20:30: הפועל חדרה - מכבי פתח תקוה

* בתשעת המפגשים בין השתיים בליגת העל הושג רק ניצחון חוץ אחד: 1:4 של מכבי פתח תקוה בפברואר 2022. הפועל חדרה ניצחה בשלושת המקרים האחרים בהם אירחה.

* הפועל חדרה ללא הפסד בששת משחקי הבית האחרונים שלה: שני ניצחונות זהים (0:1) וארבע תוצאות תיקו.

* מכבי פתח תקוה הפסידה על האפס בארבעה מחמשת המחזורים האחרונים. השערים היחידים היו ב-2:4 על הפועל תל אביב לפני כשבועיים.

* בחוץ יש לה ניצחון אחד בלבד העונה ב-14 משחקים (0:1 על מכבי נתניה, באותו אצטדיון בו מארחת חדרה) וסך הכול שמונה נקודות כאורחת. רק להפועל פתח תקוה מאזן גרוע יותר (שש נקודות חוץ).

עדי יונה, ירדן שועה חוגגים שער של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
האחרון שכבש עבור בית"ר בטדי. עדי יונה/ברני ארדוב

שני, 20:30: בית"ר ירושלים - מ.ס. אשדוד (ספורט4)

* למ.ס. אשדוד היו חמישה ניצחונות רצופים על בית"ר ירושלים (כולל אחד בגביע) שבכולם כבשה צמדים, בית"ר הגיבה עם רצף של ארבעה ניצחונות ובמפגש האחרון סיימו השתיים ב-1:1. זה היה תיקו ראשון ביניהן מאז דצמבר 2019.

* בית"ר נותרה היחידה בליגה ללא ניצחון ביתי ב-2024. מאז ה-2:3 על מכבי פתח תקוה ב-31 בדצמבר, היו לה שלוש תוצאות תיקו בטדי וארבעה הפסדים.

* בנוסף, הקבוצה לא כבשה בארבעת משחקי הבית האחרונים שלה והבצורת עומדת כבר על 420 דקות, מאז שעדי יונה השלים צמד בדקה ה-30 ב-2:2 מול הפועל פתח תקוה.

* מ.ס. אשדוד היא הקבוצה היחידה שלא הפסידה מאז חולקה הליגה לפלייאוף עליון ופלייאוף תחתון. היא צברה שמונה נקודות בארבעת המחזורים האחרונים ונחלצה מהקו האדום אחרי כמעט חודשיים ששהתה מתחתיו.

* אשדוד היא הקבוצה היחידה בליגה עם פרק זמן מסוים ללא שער. היא עדיין לא כבשה בדקות 60-75.

* ברק יצחקי, שפוגש את אשדוד לראשונה כמאמן, הוא שיאן השערים במפגשים בין הקבוצות עם שבעה כיבושים.

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. אריאל שלום
פוגש את היריבה שהוא הכי אוהב. ערן זהבי/אריאל שלום

שני, 20:30: בני סכנין - מכבי תל אביב

* המאזן בין הקבוצות ב-53 מפגשים בליגת העל: 6:34 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 13 תוצאות תיקו.

* מכבי תל אביב ניצחה בשני הביקורים האחרונים בסכנין והיא קבוצת החוץ הטובה בליגה העונה (35 נקודות מתוך 45 אפשריות).

* הניצחון האחרון של סכנין על הצהובים היה גם כן במחזור השישי של הפלייאוף העליון - 0:1 ביתי באפריל 2022 משער של גיא מלמד בתוספת הזמן.

* מכבי תל אביב הפסידה בפעם האחרונה ששיחקה ב-6 במאי במסגרת הליגה (2:1 למכבי חיפה ב-2012) אבל זה ההפסד היחיד שלה בתאריך הזה, לעומת ארבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו.

* סכנין היא היריבה האהובה על ערן זהבי, שכבש מולה 20 שערים במהלך הקריירה (18 מהם במדי מכבי תל אביב) והפסיד לה רק פעם אחת ב-23 עימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully