וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח סודי חושף: צרפת לא ערוכה לאיום הכטב"מים באולימפיאדה

כוחות הביטחון מתייחסים ברצינות גדולה לאיום האווירי, אבל הביצועים של היחידות המיוחדות לא מספיק טובים: "לא שחור ולא לבן"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 1.5/ספורט1

דו"ח סודי שהוגש לסנאט הצרפתי, מעלה ממצאים מדאיגים בנוגע למוכנות של כוחות הביטחון המקומיים מול איום הכטב"מים בזמן האולימפיאדה - כך נכתב היום (חמישי) ב"לה פריזיאן".

מעבר לספורט עצמו, הנושא החם לקראת האולימפיאדה כבר חודשים ארוכים הוא האבטחה. בצרפת דנים בה כל הזמן ומודאגים מאוד מאפשרות של מתקפות טרור ו/או סייבר. עיקר הדאגה היא מפיגוע במהלך טקס הפתיחה, ולאחרונה הנשיא עמנואל מקרון אף אמר שייתכן שהטקס יוזז מסיבות בטחוניות.

אלפי שוטרים מתוכננים לעשות שעות נוספות, מאבטחים נשכרו במיוחד למשימות ספציפיות ואיך אפשר לדבר בתקופה הנוכחית על דאגה ממתקפה בלי לשלב את המילה "כטב"מים"?

מהמלחמה של רוסיה באוקראינה ועד הנחיל שאיראן שלחה לישראל - הכטב"מים הם איום שההתייחסות אליו הולכת וגוברת. בחודשים האחרונים פורסם בצרפת בכמה הזדמנויות שכוחות הביטחון המקומיים הקימו יחידות מיוחדות, מסונכרנות כמובן, שתפקידן הבלעדי יהיה לנטל איומים של כטב"מים ורחפנים. אבל מסתבר שבניסיויי הכלים הביצועים של משכנעים.

מערכת הגנה בפני כטב"מים ורחפנים, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
מערכת הגנה בפני כטב"מים ורחפנים, אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

כבר לפני כמה שבועות נכתב בסוכנות הידיעות AFP ש"כשלושה חודשים וחצי לפני המשחקים האולימפיים, ישנן דאגות גוברות בנוגע ליכולת של מערכת ההגנה מכטב"מים בפריז". היום ציטטו ב"לה פריזיאן" מקור שנחשף לדו"ח הסודי שהוגש לסנאט: "התמונה המלאה היא לא שחור ולא לבן. הייתי אומר שאנחנו בתחום האפור".

רחפנים וכטב"מים עלולים לשאת חומרי נפץ ומהווים איום גדול על הצופים והספורטאים - אם מישהו ירצה להוציא לפועל פיגוע טרור. בפריז שואפים גם לנטרל כלים שיישאו באנרים ושלטים עם מסרים פוליטיים ומסיתים.

עוד בוואלה!

המשלחת הישראלית למשחקי פריז 2024: לוח הזמנים באולימפיאדה

לכתבה המלאה
seperator

אולימפיאדת פריז 2024 תצא לדרך ב-24 ביולי ותסתיים ב-11 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully