וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ, עכשיו זה בועט: הנוק אאוט הפסיכולוגי של מכבי ת"א לפנאתינייקוס

2.5.2024 / 11:30

עתמאן לא מצליח להסתיר את המתח, ינאקופולוס מתבשל בשגעון של עצמו ושאלת בולדווין מטרידה את פנאתינייקוס יותר מאת מכבי תל אביב. עם פאסון, קור רוח וכמה ציוצים עמומים, הצהובים מסמנים ליוונים את הדרך לירידה מהפסים

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב מדבר לפני משחק מספר 4 בסדרה נגד פנאתינייקוס/עודד קטש

1. כמו במשחק השני בסדרת פלייאוף היורוליג בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס, בדיוק כמו במשחק השלישי לפני יומיים, גם הערב (חמישי, 21:45) מכבי תל אביב תתייצב למשחק מספר 4 כשמצבו של ווייד בולדווין עדיין לא ברור - לפחות כלפי חוץ. לפני המשחק השני והשלישי ידעו במכבי די בוודאות שהגארד המצטיין לא ישותף ונקטו בטקטיקה של הפחדה כלפי היריבה. לקראת המשחק הנוכחי, המצב קצת שונה.

גם עכשיו יש אנשים רבים במכבי שממשיכים בקו הפסימי ומעריכים שהסיכוי שבולדווין ישותף הוא נמוך, אבל בניגוד למשחקים הקודמים, הפעם האמריקאי השתתף בחלקים גדולים מהאימון המסכם וזה נותן לאנשי המועדון את התחושה שזה יכול לקרות. וגם אם לא ישחק, זה כנראה יקרה בקרוב - אולי במשחק מספר 5 ביוון - אליו הצהובים כמובן לא רוצים להגיע.

בינתיים ההודעות והציוצים ממשיכים לתעתע בפנאתינייקוס. בכניסה לאימון של היוונים, דקות אחרי שמכבי התקפלה לכיווון האוטובוס בפיוניר, שאלו אנשי הקבוצה היוונית את העיתונאים שהגיעו מאתונה לגבי המידע שיש להם על בולדווין. "הם באמת לא יודעים", הודה אחד מהם בהפתעה. בהיבט הפסיכולוגי הצהובים בשליטה.

שחקן מכבי תל אביב, ווייד בולדווין. אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב, אתר רשמי
אנשי פנאתינייקוס קיוו למצוא תשובות אצל העיתונאים. בולדווין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי Playtika תל אביב

2. העמימות של מכבי תל אביב ממשיכה גם לגבי מספר הצופים הערב בפיוניר. במשחק הקודם רק בבוקר המשחק קיבלו האוהדים את האישור שהם יוכלו להיכנס ולחלקם הועברו כרטיסים במהלך היום. אותם אוהדים כבר קיבלו כרטיסים גם למשחק הערב, אבל בינתיים הצטרפו מאות נוספים. אחד מהם, ניר ביטון מקבוצת הכדורגל, אמור לנחות בשעות הערב.

במכבי לא מגיבים לסיטואציה באופן רשמי, אבל האוהדים שמסתובבים במדרחוב בבלגרד סיפרו: "אנשים עשו את הדרך מישראל לבלגרד במיוחד למשחק הרביעי, אז שאף אחד לא לא יחשוב שהם ישארו בחוץ. לא יקרה כלום אם יכנסו עוד 300-400 אוהדים למשחק".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
אוהדי מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
עמימות גם בנוגע לכמות האוהדים/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

3. אתמול כבר היה אפשר לשמוע עברית בכל פינה במוקדי התיירות בבלגרד. המצב היה כל כך בולט עד שבמסעדות כמעט והוסיפו תפריטים בעברית לטובת האוהדים שלא שולטים בשפה הסרבית או מתמחים באנגלית.

הנושא החם בקניונים היה ההחלטה של מכבי תל אביב לא להגיב להתנהלות של הבעלים של היריבה, דימיטריס ינאקופולוס. "אנחנו מועדון עם כבוד. לתת לכבוד הזה להירמס ככה על ידי האיש ההזוי הזה? זה לא ראוי", טען אחד האוהדים וחברו הגיב לו: "אנחנו צריכים להיות החכמים ולא הצודקים. תנו להם להוציא את השחקנים שלהם מהכלים. בשנה שעברה נגד מונאקו לאף אחד זה לא עזר".

התנועה של הישראלים הורגשה בכל מקום וכך לקראת שעות אחר הצהריים, אחרי שמכבי סיימה את האימון המסכם שלה, הם הגיעו למלון בו שוהה הקבוצה ורקדו עם השחקנים שירדו מהאוטובוס. היום החגיגה תימשך עם הצעדה ליד פיוניר. רק משהו אחד עלול להפריע: מזג האוויר בבלגרד צפוי להתהפך החל משעות הבוקר והגשם שהחל לרדת בשעות הערב אתמול, אמור להימשך לאורך היום.

בעלי פנאתינייקוס דימיטריס ינאקופולוס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
במכבי תל אביב לא מתייחסים למופע השיגעון שלו. ינאקפולוס/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

4. מכבי תל אביב נמצאת מרחק ניצחון אחד מחזרה לפיינל פור של היורוליג אחרי עשור. בשנים עברו אוהדי הקבוצה לא חששו לקנות כרטיסים כבר ברגע שהקבוצה התקרבה למעמד - ולמכור אותם אם הקבוצה לא הצליחה להעפיל. הפעם התמונה קצת שונה. ההערכות הן שכמה מאות צהובים כבר רכשו כרטיסים לפיינל פור בעוד שלושה שבועות בברלין, אבל הרוב הגדול מחכה באמת להכרעה בסדרה.

"בעונה שעברה אחרי ה-1:1 עם מונאקו, היו הרבה מאוד אנשים, כמונו, שקנו כרטיסים לפיינל פור", סיפר עדי, אחד מאוהדי הקבוצה, "בסוף הקבוצה לא הגיעה, ובנינו על אוהדי אולימפיאקוס שיקנו מאיתנו את הכרטיסים. זה לא בדיוק קרה, וכל אחד נשאר עם נזק כספי משמעותי. הפעם נחכה ולא נרוץ לקנות כרטיסים מראש".

למרות זאת, ההערכות הראשוניות מדברות על כך שהגעה של מכבי לפיינל פור תגרום לאלפי אוהדים להגיע לברלין. הדיבורים הם על מינימום 3,000, אבל ההערכות מדברות על 5,000 ואפילו יותר. בין היתר תלוי ביריבות הנוספות שיצטרפו לריאל מדריד שכבר עלתה לפיינל פור.

מאמן פנאתינייקוס, ארגין עתמאן. Roberto Finizio, GettyImages
הסתובב מחוץ לאולם במתח. עתמאן/GettyImages, Roberto Finizio

5. פנאתינייקוס תעלה הערב לפרקט במטרה לכפות משחק מספר 5 באתונה ועל הדרך גם להרוס את החגיגה הישראלית. במשחק השלישי בסדרה ניכר שהיוונים קרסו תחת הלחץ שהם עצמם בנו והמאמן ארגין עתמאן הגיב לא טוב לסיטואציה; לצד ניהול המשחק הפחות טוב, גם התגובות שלו, כולל ישיבה ממושכת על הספסל, אי לקיחת פסקי זמן במחצית השנייה והוצאה סיטונאית של שחקנים שטועים, לא הוסיפה לקבוצתו.

עתמאן התנהל בצורה מוזרה גם אתמול. בזמן שמכבי התאמנה על הפרקט, הגיע האוטובוס של פאו לאזור פיוניר. כל השחקנים נכנסו לחדר ההלבשה, אבל עתמאן נותר בחוץ ליד האוטובוס והסתובב מתוח רחוק מהאולם.

"אין ספק שיש עליו הרבה לחץ", סיפרו העיתונאים היוונים, "הוא יודע שאם הוא לא מצליח להביא את הקבוצה הזאת, עם התקציב העצום, לפיינל פור, זה כישלון שהוא לא יוכל להתנער ממנו. אם זה לא הספיק, אז הוא גם אמר שהוא לא יהיה פה אם הקבוצה לא תגיע לפיינל פור. זה לחץ שמרגיש גם מאמן שזכה ביורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully