וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדים של הקליפרס חזרו, האקס פקטור של בוסטון שוב הדהים

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 8:47

הארדן וג'ורג' קרסו ("השחקנים הכי בלתי צפויים בליגה"), דונצ'יץ' החולה והפגוע נישא על גבי האדרנלין והמשיך לקבוע תקדימים היסטוריים, דרק ווייט נעל סדרה גדולה: "אם ננצח, ננצח כקבוצה". מיאמי לקראת שינויים גדולים?

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב מדבר לפני משחק מספר 4 בסדרה נגד פנאתינייקוס/עודד קטש

לוס אנג'לס קליפרס על הקרשים. לאחר הניצחון המשוגע במשחק מספר 4, שבו הלילה (בין רביעי לחמישי) שחקניו של טיירון לו לסורם ורשמו את ההפסד הגבוה ביותר בתולדות המועדון בפלייאוף - 123:93 מול דאלאס, באולמם הביתי. המאבס עלו ל-2:3 ויוכלו לסגור עניין בביתם בדרך לחצי גמר המערב, שם כבר מחכה אוקלהומה סיטי.

קוואי לאונרד הפצוע שוב נעדר וספק גדול אם ישוב למשחק השישי, ובהיעדרו אף כוכב לא תפקד והשדים של הקבוצה הלוזרית שמצאה שלל דרכים לבעוט בדלי לאורך השנים חזרו. פול ג'ורג' סיים עם 15 נקודות (4 מ-13 מהשדה), ג'יימס הארדן עם 7 (2 מ-12) וראסל ווסטברוק עם 6 (2 מ-11).

הארדן, שחווה שלל התפרקויות בפוסט-סיזן לאורך הקריירה והיה מבריק במשחק הרביעי, מחזיק כעת בשיא כל הזמנים עם עשרה משחקי פלייאוף בהם לקח לפחות 10 זריקות מהשדה, וקלע 2 או פחות. עד הלילה, חלק את השיא הזה עם קליפורד רובינסון. "ג'ורג' והארדן הם שני השחקנים הכי בלתי צפויים בליגה", צייץ קנדריק פרקינס, "זה מוזר איך לעתים כלל לא נראה שאכפת להם".

טיירון לו גיבה את הכוכבים שלו ואמר: "ג'יימס לא שיחק היטב, אני צריך לעשות עבודה טובה יותר בלשים אותו במצבים נוחים. אני יודע שהוא יהיה טוב יותר במשחק הבא. הוא אנושי". ג'ורג' טען שיהיה "קל" לשכוח מהמשחק הזה: "בגלל זה זו סדרה. צריכים להיות יותר טובים ולהביט למשחק 6".

איביצה זובאץ' נשמע מעט תקיף יותר מכולם ואמר: "לא היינו מוכנים למשחק הזה. היינו איטיים, ולא בגלל שהיינו עייפים. להפסיד ככה ב-30 הפרש זה לא טוב".

מנגד, דונצ'יץ' שהיה בספק למשחק ועלה לפרקט כשהוא עדיין מעט חולה ופגוע בברכו ציין משחק 20 בקריירה עם 30 נקודות או יותר בפלייאוף (הפעם היו לו 35), והוא בסך הכל השחקן החמישי אי פעם שמגיע לנקודת ציון כזו לפני גיל 25. מקדימים אותו ג'ייסון טייטום (24 משחקים כאלה), קובי בריאנט (32), קווין דוראנט (33) ולברון ג'יימס (35). על הדרך, קבע משחק חוץ 16 ברציפות בפלייאוף בו הוא קולע 20 נקודות או יותר, ובכך ניפץ את שיאו של מייקל ג'ורדן לשחקנים בתחילת הקריירות שלהם.

"זה היה משחק גדול מאוד", אמר לוקה, "ניצחנו וכעת צריך לנצח עוד אחד משני המשחקים הבאים. ננסה לשחק אותו הדבר גם בדאלאס". הכוכב טען כי המחלה הקשתה עליו וברכו "לא במצב טוב", אבל "יש אדרנלין בפלייאוף. כשאתה מתחיל, אתה עושה הכל כדי לעזור לקבוצה שלך לנצח. פשוט רציתי להמשיך".

הנקמה של בוסטון הושלמה. אחרי ההפסד הכואב למיאמי בגמר המזרח אשתקד, השלימו הסלטיקס 1:4 עם 84:118 מהדהד, וכעת הם ינוחו כדי לגלות מי תהיה היריבה הבאה שלהם - קליבלנד או אורלנדו. הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה קבעה משחק 11 העונה אותו היא מנצחת ב-30 הפרש או יותר, ובכך השוותה את שיאה של לוס אנג'לס לייקרס מ-1986/87.

להוציא את ההפסד הבלתי צפוי במשחק מספר 2, בו מיאמי להטה מחוץ לקשת, זה לא באמת היה כוחות. בוסטון פיגרה בארבעת הניצחונות שלה ב-56 שניות בלבד. רק אוקלהומה סיטי של 2016 פיגרה למשך פרק זמן קצר יותר במהלך הניצחונות שלה בסדרה (אז היריבה היתה דאלאס).

הכוכב הבלתי צפוי של הסדרה היה דרק ווייט, שסיים עם 25 נקודות הלילה וקבע ממוצעים של 22.4 נקודות ב-57.7 אחוז מהשדה, 47.7 אחוז ל-3 ו-90 אחוז מהקו מול ההיט. הוא בסך הכל השחקן השישי בהיסטורייה שקולע לפחות 20 נקודות בממוצע בסדרה אחת, עם 55 אחוז מהשדה, 45 אחוז ל-3 ו-90 אחוז מהקו. קדמו לו ביירון סקוט ב-1984/85, אלן יוסטון ב-2000/01, קיירי אירווינג וקווין דוראנט ב-2016/17, וג'יימס הארדן ב-2020/21.

הרכז צלף 13 שלשות בשני המשחקים האחרונים - הכי הרבה בהיסטוריית הסלטיקס לשני משחקים רצופים בפלייאוף - והדגיש שוב כמה עמוקה בוסטון הזו, גם ללא קריסטאפס פורזינגיס הפצוע שצפוי לחזור רק בגמר המזרח. "צריך להמשיך לשחק ככה ולהמשיך לסמוך על החברים שלנו לקבוצה", אמר ג'יילן בראון. "אם ננצח, ננצח כקבוצה".

"ככה זה צריך להיות", הוסיף ג'ייסון טייטום, "אנחנו צריכים ללמוד מהטעויות שלנו וליישם, כי אנחנו רוצים תוצאה סופית אחרת בהשוואה לעונה שעברה.

ההיט התייצבו לסדרה הזו ללא כוכבם הגדול ג'ימי באטלר, וגם ללא טרי רוז'יר. "אנחנו יוצאים מפה קשוחים מנטלית עוד יותר", טען באם אדבאיו, "לעבור את הסדרה הזה כקפטן עזר לי להבין איך זה מרגיש כשהספינה רועדת". הנשיא פאט ריילי שלח רמז לקראת העונה הבאה ואמר: "אם אתה בונה קבוצה סביב שחקן, שניים או שלושה ולא זוכה באליפות, אתה מתחיל לחשוב 'אוקיי, זה לא יעבוד. זה לא יקרה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully