וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרייסי מורגן בתפקיד ספייק לי: מקסי עורר את הטראומה של הניקס

עם 7 נקודות ב-18 שניות, כוכב פילדלפיה החזיר את ניו יורק למשחק המפורסם של רג'י מילר. אחרי שגרם גם לסלבס ביציע לאבד את זה, הוא "מתנצל": "סבתא לא תאהב את מה שיצא לי מהפה"

דריבל, 30.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

30 שנה עברו מאז המשחק המפורסם בין אינדיאנה לניקס בו רג'י מילר קלע 8 נקודות ב-9 שניות, והדהים את יושבי המדיסון סקוור גארדן. הלילה (בין שלישי לרביעי) הגיע מיני-שחזור, בחסות טייריס מקסי: בפיגור של 6 נקודות כשנותרה פחות מחצי דקה לסיום, כוכב פילדלפיה נכנס לפעולה. זה התחיל עם מהלך של שלשה ועבירה שצימק את ההפרש לשתיים בלבד, ונמשך עם שלשה עצומה ממרחק רב, קרוב לקו החצי, שקבעה שוויון ושלחה את המשחק להארכה.

זה הסתיים עם ניצחון 106:112 של הסיקסרס, ועם 46 נקודות של מקסי שמנעו הדחה וצימקו ל-3:2 את הסדרה, וקשה להתעלם מקווי הדמיון למשחק המפורסם ההוא. גם אז היה מדובר במשחק החמישי בסדרת פלייאוף; גם אז מופע קלאץ' של שחקן אחד הצליח להדהים את יושבי המדיסון סקוור גארדן, בראשות האוהד המושבע ספייק לי שלעברו כוונה תנועת החניקה המפורסמת של רג'י מילר.

אבל בעוד מילר נודע כטראש טוקר שאוהב להתעמת עם שחקנים ואוהדים יריבים, מקסי נחשב לבחור שקט ומאופק בדרך כלל, והתגובה האמוציונלית שלו אחרי ששלח את המשחק להארכה הפתיעה את פילדלפיה, והפכה אותו לנבל. מקסי נופף באגרופיו ושאג שאגות ניצחון, כשביציעים מגיבים בשריקות בוז, והסלבס שישבו בשורה הראשונה ביציע יצאו מדעתם. הקומיקאי טרייסי מורגן נצפה מניף אצבע משולשת לעבר מקסי אחרי אחד הסלים שקלע, ואיש הטלוויזיה ג'ון סטיוארט תועד כשהוא בהלם מוחלט, וכתב: "אני מבוגר מדי בשביל הדברים האלה".

בסיום מקסי כמעט "התנצל" על התפרצות הרגשות שלו ברגעים הדרמטיים. "יצאו לי מהפה כמה דברים שסבתא שלי לא הייתה אוהבת", אמר בחיוך, ושיחזר את הדקות האחרונות: "כל מה שעבר לי בראש זה רק איך אנחנו שורדים. העונה שלנו עמדה על הכף, ואני בוטח בעצמי ובעבודה שאני נותן. זה מה שאני עושה כל חיי. הגעתי לעמדות שלי, הרמתי את הזריקות וקלעתי אותן".

מבחינת מקסי זו הייתה נקמה קטנה על משחק 2 בסדרה, בו התרחש תסריט הפוך: הסיקסרס הובילו ב-5 כשנותרו פחות מ-30 שניות לסיום, ושמטו את המשחק בין היתר בגלל איבוד והחטאה של מקסי. הפעם פילי שמרה על קור רוח וגמלה לניקס באותו מטבע, על אף הטירוף שהורגש במדיסון סקוור גארדן אחרי סל של דיוס מקברייד, שנתן יתרון 6 ואת התחושה שהניצחון (והסדרה כולה) בכיס של הניקס. "היה קשה לשמוע אחד את השני בפסק הזמן שלקחנו, אבל ניסיתי להרגיע את השחקנים ואמרתי להם שאנחנו בסך הכל במרחק של שני סלים. יש לנו תרגיל שמסדר שלשה לטייריס, והרצנו אותו".

בארצות הברית נדהמו מהמופע של מקסי

מקסי נענה לאתגר, וסחב על גבו גם את ג'ואל אמביד ששוב התקשה התקפית (אבל בכל זאת סיים עם טריפל דאבל). בסיום מקסי נראה אומר לאמביד: "אני מחפה עליך", והסנטר פירגן לו מכל הלב. "בהתחשב בנסיבות, הוא היה חייב לשחק ברמה הזאת. אני עדיין פצוע ולא מסוגל לשחק כמו שאני יודע, כך שהיינו זקוקים לכל נקודה ולכל מהלך שלו. הוא עשה את זה בגדול, וזה מה שהופך אותו לשחקן מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully