וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה לא רוצה להתעורר: "ניקח את הרגע הזה לכל החיים"

אחרי הניצחון על נוף הגליל בחצי גמר הגביע, המלאבסים בונים על הפתעה מול באר שבע וממתינים להודעה על המשך דרכו של קוז'וך: "נבוא בטירוף, תהיה חגיגה"

אוהדי מכבי פתח תקוה מדרבנים את השחקנים לפני חצי גמר גביע המדינה/צילום: רענן ברנובסקי

מכבי פתח תקוה בטירוף אחרי שהעפילה אמש (שלישי) לגמר גביע המדינה, בו תפגוש את הפועל באר שבע בשחזור הגמר מ-2020. שחקני הקבוצה והצוות המקצועי חגגו במשך דקות ארוכות על כר הדשא וגם בחדר ההלבשה את הניצחון 0:3 על הפועל נוף הגליל, כאשר כעת מרוחקת הקבוצה משחק אחד בודד מתואר יוקרתי למועדון. הטירוף והחגיגות המשיכו גם עם הגעת אוטובוס הקבוצה למתחם האימונים בפתח תקוה, כאשר מאות מאוהדי הקבוצה המתינו לשחקנים עם מופע פירוטכניקה של אבוקות וזיקוקים. חלק מהשחקנים ירדו מהאוטובוס באמצע הכביש כדי לחגוג עם האוהדים הכחולים שנראו בעננים.

"אנחנו 90 דקות מלהביא גביע למועדון. זה חלום", אמר שחקן בקבוצה בסיום, "נבוא לגמר הזה בטירוף, אם נזכה בגביע זה רגע שכל אחד מאיתנו ייקח לכל החיים. האוהדים נתנו כאן הצגה מטורפת, בטח יבואו עוד כמה אלפים לגמר בבלומפילד. תהיה חגיגה. יש לנו יריבה סופר חזקה, אבל גם מכבי פתח תקוה קבוצה חזקה".

לצד החגיגות והשמחה הבהירו במועדון שיש זמן עד הגמר וכעת ינסו בצוות המקצועי להוריד את השחקנים לקרקע לקראת משחק הליגה הקרוב נגד הפועל חדרה, במטרה להביא עוד נקודות שיבטיחו רשמית את ההישארות בליגה. מי שצפוי להיעדר מהמשחק הקרוב, הוא הקשר הסלובני לוקה שטור שנפגע אמש באיזור המפשעה. שטור סיפר לצוות הרפואי שבאחד המהלכים, הוא ניסה לעשות שינוי כיוון והרגיש כאב חד באיזור המפשעה ולא יכול היה להמשיך לשחק. הקשר יעבור היום צילום אולטראסאונד והוא צפוי למנוחה של מספר ימים.

המאמן רן קוז'וך, שעושה עבודה נפלאה בקבוצה מאז הגיע למועדון בחודש ינואר, צפוי לקבל בקרוב באופן רשמי את ההודעה על הארכת חוזהו בעונה נוספת. בפתח תקוה העדיפו להמתין עד הבטחת ההישארות באופן רשמי כדי להחתים את קוז'וך לעונה נוספת, אולם לשני הצדדים ברור שהרומן הזה יימשך ומאחורי הקלעים כבר נערכות הכנות לעונה הבאה בכל הנוגע לשינויים והחתמות בסגל השחקנים, מחנה אימונים ועוד.

לירן חזן (מימין), ניב יהושע, מוחמד הינדי, בן שהר שחקני מכבי פתח תקוה חוגגים. דני מרון
חגיגה. שחקני מכבי פתח תקוה/דני מרון

עבור קוז'וך זה יהיה גמר גביע שני ברציפות, אחרי שבעונה שעברה הוא הגיע לאותו המעמד עם מכבי נתניה ונוצח על ידי בית"ר ירושלים. בסיום התייחס המאמן לכך שהוא מגיע בפעם השנייה לגמר בתוך שנה ואמר: "תודה לבורא עולם, כי בסופו של דבר הוא שם אותי שם. אני שמח שבשני המקרים היו לי קבוצות עם שחקנים שידעו להביא אותי לשם".

קוז'וך נשאל אם ההפסד הקודם יושב לו בראש לקראת הגמר הזה והוסיף: "אני חושב שהמשחק הזה יהיה שונה, כי ברור לכולם מי הפייבוריטית במשחק. נשחק בגמר מול קבוצה סופר איכותית וסופר מנוסה במעמדים האלה. יהיה משחק שונה לחלוטין מהגמר בשנה שעברה עם מכבי נתניה. גם אני לומד מטעויות ומהפסדים, אולי ככה אתה לומד הכי טוב. גם אני אעשה את הלמידה שאני צריך לעשות ונקווה לטוב".

על העונה המאתגרת שעוברת עליו באופן אישי עם העזיבה של נתניה, החתימה בפתח תקוה, מאבקי התחתית וכעת ההעפלה לגמר גביע: "זה מעצב אותך כבן אדם וכמאמן. הצוות שלי ואני משתדלים גם ללמוד מההצלחות, מהאירועים הטובים מההצלחות. אבל האירועים הפחות טובים מעצבים אותנו הרבה יותר מהר, כי האימפקט הוא יותר גדול. למדתי הרבה על ההתנהלות במגרש ועל ההתנהלות מחוץ למגרש. אני המבקר הכי גדול של עצמי ומי שמכיר אותי יודע. אני מנסה להשתפר בכל יום".

הקפטן מוחמד הינדי נשאל בסיום על התחושות עם ההעפלה לגמר וסיפר: "שמחנו, רקדנו, זו הרגשה שאי אפשר להסביר. יש פה חלק מהשחקנים שהם עדיין צעירים וזה גמר ראשון שלהם. אני לא צעיר, אבל זה גמר ראשון שלי ואנחנו מאוד שמחים על זה".

על הגמר הקודם נגד באר שבע לפני ארבע שנים: "אנחנו לא חושבים על הגמר ההוא, זה היה 'גמר קורונה', משהו כזה, לא היה קהל. עכשיו הקהל שלנו ידחוף אותנו, אמנם מהקהל שלהם יבואו יותר, אבל האוהדים ידחפו אותנו וזה יתן לנו יותר אנרגיה. זה משחק אחד והכול יכול לקרות".

הקפטן הוותיק אמור להתחתן בעוד כשבוע ונשאל ממה הוא יותר מתרגש - מהחתונה או הגמר: "שני האירועים משמחים. שניהם אירועים גדולים, נתחתן ואחרי זה יש אירועים שהם 'קצת יותר חשובים' לקריירה. אולי זה ישנה לי את ירח הדבש, אבל זה לא מעניין אותי, זה יהיה שינוי טוב כי מאוד רציתי להיות בגמר הזה".

על העונה המשוגעת שעברה על הקבוצה עם עליות וירידות: "אני חושב שהגמר הזה הוא סוג של פיצוי. מאז שרן (קוז'וך, ר"ב) הגיע, הקבוצה משחקת שונה ואנחנו באים בגישה אחרת. היינו מרחק נגיעה מהפלייאוף העליון ואמרנו לעצמנו שאנחנו חייבים להגיע לגמר הזה".

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
רן קוז'וך מאמן מכבי פתח תקוה. דני מרון
צ'אנס נוסף. קוז'וך/דני מרון

הקפטן הראשון של הקבוצה תומר לוי עדין לא כשיר והינדי נשאל האם הוא מפנטז על הנפת הגביע: "נצטרך להגיע בשיא הריכוז ובשיא המחוייבות למשחק הזה. אני מדמיין את תומר לוי מניף את הגביע וקורא לי ולירדן כהן להניף אותו. הוא יהיה כשיר וגם אם לא יהיה כשיר, הוא זה שצריך להניף. הוא היחיד בסגל שנשאר מהגמר ההוא שהפסדנו לבאר שבע, אז מגיע לו".

על היריבה מבאר שבע שתהיה פייבוריטית בגמר: "גם במשחק נגדם בטרנר, כשנגמר ב-1:1 אחרי שהובלנו 0:1, הגענו בשיא הריכוז. זה לא עוד משחק, אבל אני בטוח שרן יכין אותנו בצורה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully