וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 דקות מפיינל פור: מכבי ת"א ניצחה את פנאתינייקוס 83:85 ועלתה ל-1:2

30.4.2024 / 22:08

דרמת ענק: הצהובים נראו נפלא בבלגרד וכבר הוליכו ב-18 הפרש ברבע השלישי, האורחת סיפקה קאמבק גדול אך בראון קטע אותו עם שתי זריקות מהקו, 2.4 שניות לסיום. נאן החטיא על הבאזר. ניצחון בחמישי ישלח את קטש ושחקניו לפיינל פור ראשון מאז 2014, ניבו הוביל עם 22

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים עם בונזי קולסון בבלגרד/אור שקדי, שליח וואלה ספורט לבלגרד

וואו, איזו דרמה! מכבי תל אביב עשתה הערב (שלישי) צעד גדול אל עבר פיינל פור ראשון מאז 2014, כשניצחה את פנאתינייקוס 83:85 בתום מותחן ענק בבלגרד ועלתה ל-1:2 בסדרת רבע הגמר החמה. המשחק הרביעי ייערך גם הוא באולם פיוניר, בעוד יומיים, ואם יהיה צורך במשחק חמישי ומכריע, הוא יתקיים באואקה באתונה ביום רביעי הבא.

עדיין ללא ווייד בולדווין הפצוע אבל עם תמיכה של כאלף אוהדים משולהבים ביציעים, הצהובים פתחו בסערה: בונזי קולסון ורומן סורקין נטלו את המושכות ודאגו ליתרון דו-ספרתי לקראת סיום הרבע הראשון. ג'יימס ווב וג'וש ניבו האדיר (השווה שיא קריירה של 22 נקודות) התחממו ברבע השני, ג'ייק כהן קבע יתרון 18 בשלישי, אלא שאז החלה פנאתינייקוס לחזור, חרף ערב מסויט של מצטיין המשחק השני קוסטס סלוקאס (0 נקודות, לראשונה מאז 2019 - גם אז היריבה היתה מכבי תל אביב). היוונים מחקו את כל הפיגור, ואז, במהלך האחרון של המשחק, סחט בחכמה לורנזו בראון עבירה, דייק פעמיים מהקו וסגר עניין, במשחק בו המארחת לא פיגרה ולו לשנייה אחת (!).

עודד קטש יכול לסמן וי על עוד משחק ענק של קבוצתו, שממשיכה לגלות אופי מברזל ומוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד העונה עם כל צרה אפשרית - החל ממלחמה מתמשכת, דרך איבוד המגרש הביתי, ולאחר מכן גם איבוד הכוכבה הגדול ביותר בדיוק במאני טיים. לפתע, חבורת הווינרים הזו מוצאת את עצמה 40 דקות מהפיינל פור בברלין. מי היה מאמין?

אוהדי מכבי תל אביב עם בונזי קולסון. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
חגיגה גדולה בצהוב. קולסון והקהל/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
שחקני מכבי תל אביב בונזי קולסון, ג'וש ניבו. Djordje Kostic, אתר רשמי
איזה ניצחון! קולסון וניבו/אתר רשמי, Djordje Kostic

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'וש ניבו 22 (10 מ-13 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, לורנזו בראון 16 ו-8 אסיסטים, בונזי קולסון 13, חסיאל ריברו 8, ג'יימס ווב 8, רומן סורקין 6, אנטוניוס קליבלנד 5, ג'ייק כהן 3, תמיר בלאט 2 ו-6 אסיסטים, ג'ון דיברתולומאו 2.

קלעו לפנאתינייקוס: קנדריק נאן 25 ו-4 איבודים, יואניס פפאפטרו 17 ו-6 ריבאונדים, מתיאס לסור 14 (6 מ-12 מהעונשין) ו-6 ריבאונדים, דינוס מיטוגלו 10, לוקה וילדוסה 9, ג'ריאן גרנט 6, מריוס גריגוניס 2. קוסטס סלוקאס (20 דקות), קוסטס אנטטוקומפו (דקה) ופנאיוטיס קלאיציס (דקה) שותפו ולא קלעו.

עוד בוואלה!

פאו שוב נגד השופטים, הבעלים השתולל: "הופכים אותנו לזונות!"

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
אווירה ביתית בבלגרד/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media
אוהדי מכבי תל אביב עם שמעון מזרחי. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
שמעון מזרחי מקבל אהבה מהאוהדים הצהובים/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

מהלך המשחק

רבע 1:

ג'ון דיברתולומאו תפס את מקומו של בולדווין בחמישייה ופתח עם לורנזו בראון, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. הפתיחה היתה נפלאה - קולסון קבע 0:7 אחרי דקה וחצי, פאו החלה עם 1 מ-6 מהשדה, לפני שיואניס פפאפטרו הוריד ל-11:6. דיברתולומאו ירד לספסל עם עבירה שנייה, מתיאס לסור צימק ל-11:9 ורומן סורקין, שעלה מצוין מהספסל, השיב את המארחת ליתרון שיא של 11:21. לאחר מכן דייק שוב מהקו וקבע את תוצאת הרבע הראשון - 11:23 מרשים לצהובים, כשאף קבוצה לא עדיין לא קלעה שלשה.

שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
משחק גדול שלו. ניבו/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

רבע 2:

השלשה הראשונה במשחק היתה שייכת ללוקה וילדוסה, שצימק ל-25:16. ג'יימס ווב השיב עם שלשה משלו ומריוס גריגוניס הוריד ל-28:21. ווב החזיר את הצהובים ל-21:32, לפני שספג עבירה רביעית (!) וירד לספסל באמצע הרבע השני. וילדסה ואנטוניוס קליבלנד החליפו שלשות, ניבו סיפק שלוש הטבעות גדולות וקבע 29:44. דינוס מיטוגלו וקנדריק נאן צימקו עם שתי שלשות רצופות, ובתום המחצית הראשונה 37:46 למכבי תל אביב. ניבו הוביל עם 9 נקודות, ווב וקולסון הוסיפו 7 כל אחד. הצהובים סיימו את המחצית הראשונה עם שני איבודים בלבד, מנגד הוביל נאן עם 8, מיטוגלו ופפאפטרו הוסיפו 7 כל אחד.

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון. Djordje Kostic, אתר רשמי
חזר לעצמו. קולסון/אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 3:

קולסון בלט בפתיחתו, כמו ברבע הראשון - שלשה ועבירה שלו קבעו 39:52. ג'ייק כהן הוסיף שלשה משלו בדרך ליתרון שיא של 39:57, מיטוגלו הוריד ל-57:44 וריברו ובלאט החזירו ל-47:64. פפאפטרו ולסור השלימו ריצת 0:9 וצימקו ל-64:56, בראון קטע בדיוק בזמן את המומנטום וקבע 56:67 עם העליה לרבע האחרון.

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון לפני שחקן פנאתינייקוס ג'ריאן גרנט. Djordje Kostic, אתר רשמי
הרבה על הכתפיים שלו. בראון/אתר רשמי, Djordje Kostic

רבע 4:

וילדוסה צלף שלשה שלישית במשחק והוריד ל-69:62. בראון השיב עם שבע נקודות גדולות והחזיר ל-65:78, לפני שלסור צימק ל-78:70. ואז החל הקאמבק: פפאפטרו הוריד ל-81:74, 2:30 דקות לסיום, ולאחר מכן נאן ולסור צימקו ל-81:79 בלבד. קולסון ענה בסל חשוב, נאן הלוהט הוריד ל-83:82, קליבלנד החטיא שלשה, ניבו איבד, לסור קלע פעם אחת מהקו בדרך ל-83:83. בראון החטיא שלשה, ווב לקח ריבאונד ואז, 15.5 שניות לבאזר, הורו השופטים על כדור ביניים דרמטי אחרי שסל של בראון נפסל. הצהובים השיגו אותו, בראון סחט בחכמה גדולה עבירה מגרנט, 2.4 שניות לסיום וקלע פעמיים מהקו. פאו הלכה בכדור האחרון שלה לנאן, שהחטיא שלשה ממש על הבאזר. זה נגמר ב-83:85 סופר-דרמטי למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully