וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק שלפני המשחק: המאבק הרב-זירתי של מכבי תל אביב בבלגרד

30.4.2024 / 11:00

תרגיל ההסחה סביב מצבו של בולדווין, מרתון השיחות מתחת לפני השטח בהובלת שמעון מזרחי והזיכרון הכואב שמלווה כבר 12 שנה את גיא פניני. למרות הנסיבות, מכבי ת"א מאמינה שתסגור חשבון. ומה באמת עומד מאחורי ההתרככות של עתמאן ופאו? שליחנו מדווח

אוהדי מכבי תל אביב חוגגים עם בונזי קולסון בבלגרד/אור שקדי, שליח וואלה ספורט לבלגרד

1. בלגרד היא עיר ספורט אמיתית. בימים האחרונים נערכה בעיר אליפות אירופה באגרוף במקביל לפיינל פור של ליגת האלופות של פיב"א, שאיכזב בכמות הצופים. בנוסף, בימים אלה חוגגים בעיר את ה-1 במאי בחג של שלושה ימים ומיד לאחר מכן את חג הפסחא האורתודוקסי. תוסיפו לזה שמאבק האליפות בליגה הסרבית בכדורגל טרם הוכרע, ותקבלו הרבה מאוד סיבות שהסדרה בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס לא אמורה לעניין יותר מדי.

"מאיפה אתה? ישראל? אנחנו ואתם חברים טובים", אומר לי נהג המונית שלקח אותי משדה התעופה בשעות הצהריים המוקדמות לבית המלון במרכז העיר, "באת למשחק, נכון? טוב, בוא נראה מי ישחק. הם בלי חואנצ'ו, ומה קורה עם בולדווין? אתה יודע כבר?". אחרי הסמולטוק הודה נהג המונית, אוהד הכוכב האדום, כי גם בסרביה המוצלחת הרבה יותר בכדורסל, הכדורגל הוא אהוד ואהוב יותר, ולא שכח לעקוץ את אקס מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ', "שלא ידע לשמור על החברה שלו מדושאן ולאחוביץ'".

אז נכון, אין אווירת טירוף של כדורסל לקראת המשך הסדרה הערב (שלישי, 20:00) בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס, אבל מה שכן יש זה מקום ידידותי שאימץ לחיקו את הכדורסל הישראלי מאז פרוץ המלחמה, ועיר שמאוד אוהבת ספורט מכל סוג. "אם המשחק היה פתוח לקהל, אולי הפיוניר לא היה מתמלא, אבל היו באים עוד אלף-אלפיים אוהדי ספורט. אנחנו אוהבים את היורוליג מאוד", סיכם נהג המונית (ולסיום קינח במחיר מופרז).

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון עם האוהדים. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
העיר שאימצה לחיקה את הכדורסל הישראלי, לומדת להתעניין במכבי תל אביב. קולסון עם האוהדים/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

2. מכבי תל אביב מנהלת בימים אלה שני מבצעים במקביל. הראשון הוא "מבצע בולדווין". מאז הפציעה של כוכב הצהובים בתחילת הרבע הרביעי של המשחק הראשון בסדרה, עסוקים הצהובים מצד אחד בלנסות ולייצר עננה סביב מצבו, מצד שני עובדים מסביב לשעון כדי להכשירו.

בולדווין נחת אתמול בבוקר בבלגרד אחרי סדרה של טיפולים חשאיים בקרואטיה והיה חלק מהאימון של מכבי, כשלפניו הודיע עודד קטש כי יעבור טיפול נוסף ו-MRI על מנת לקבל תמונה ברורה יותר מתי יחזור לשחק. בחלק של האימון שהיה סגור לתקשורת, בולדווין התאמן באופן חלקי מאוד, וכשפנאתינייקוס ירדה מהאוטובוס בדרך לאימון בשטארק ארינה, בולדווין יצא עם מונית לטיפול ובדיקה.

ההערכות מדברות על כך שבולדווין לא יוכל ליטול חלק הערב במשחק, אבל כאמור במכבי תל אביב מתעקשים שההחלטה הסופית תיפול רק בשעות הצהריים או לאחר מכן. הסיבה היא יותר כדי לבלבל את פנאתינייקוס, שהודתה כי לא בטוחה האם בולדווין משחק או לא. שחקני מכבי כבר סיפרו כי הם מתכוננים לתרחיש שמי שסחב אותם על הגב במשך כל כך הרבה זמן, ייעדר משחק שני ברציפות.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
ווייד בולדווין באימון מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
הסיכוי קלוש. בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

3. המבצע השני הוא יותר מתרחש יותר בפן הדיפלומטי. במשך כמעט שבוע עסוקים במכבי תל אביב בניסיונות לשכנע את משטרת בלגרד לאפשר להם להכניס 1,000 צופים למשחק הערב, במקום ה-250 עד 300 שהיו אמורים להיכנס מלכתחילה.

במכבי היו בטוחים שיצליחו לסגור את זה בסדרה של שיחות טלפון, אך לא הצליחו בכך. אתמול נערכה פגישה מיוחדת אליה הגיע היו"ר שמעון מזרח, "כדי לסגור עניינים", אבל גם בשעות הערב, אחרי הפגישה, עוד לא הייתה תשובה סופית. "כששמעון מעורב, אנחנו לא מודאגים", אמרו במכבי, אבל גם מזרחי לא סיפק תשובה מיידית, והצהובים הסבירו כי זה נראה יותר כמו ניסיון של משטרת בלגרד "להוכיח שהם בעלי הבית", ולא בהכרח התעקשות הגיונית או הכרחית.

עד כמה מכבי בטוחים שיצליחו להכניס יותר מ-300 צופים? ההערכות הן שנכון לאתמול, כ-600 אוהדים צהובים כבר הגיעו לבלגרד. עד המשחק המספר יתקרב ל-1,000. מעל 100 אוהדים כבר קיבלו את השחקנים בבית המלון אחרי אימון הצהריים, וגם בפנאתינייקוס, שחיכו לתשובה סופית כבר הודו ש"אמורה להיות אווירה ביתית למכבי".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
סחבת בלתי צפויה. שמעון מזרחי/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

4. אחרי האימון של הצהובים, עלו על הפרקט בשטארק ארינה הירוקים. אנשי פאו נראו מחיוכים מתמיד ובעיקר היו פתוחים לתקשורת. הראשון שהתראיין היה המאמן ארגין עתמאן, שהפך לאדם לא אהוד בלשון המעטה במשלחת הישראלית אחרי הדברים הקשים שאמר אחרי המשחק השני וההאשמות ההזויות שהשמיע. עתמאן בגרסא של לפני המשחק השלישי, היה כבר הרבה יותר מחויך וידידותי - כולל לתקשורת הישראלית.

אנשי פאו, לרוב אנשים מאוד נחמדים, המשיכו להיות פתוחים, ואיפשרו לעוד שחקנים להתראיין. גם השחקנים הפתיעו בפתיחות, אפילו יותר מהפתיחות שגילו חבריהם בצהוב, כשלמעלה מעשרה עיתונאים יוונים ואירופאיים נוספים, לצד הישראלים שהגיעו לסקר את המשך הסדרה, היו מרוצים מאוד מהאייטמים שקיבלו.

הסיבה התגלתה מיד לאחר מכן: פאו ספגה קנס גם על ההתנהלות מול התקשורת בין המשחקים, ובמועדון שינו את הגישה במטרה להרגיע את הרוחות. "כן, הם היו יותר מדי נחמדים, ברור שעומד משהו מאחורי זה", הודה אחד העיתונאים היוונים בסיום, "איתנו הם בסדר, אבל אחרי מה שקרה במשחק הקודם, זה נראה שינוי קיצוני מאוד".

מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן. פנאתינייקוס, אתר רשמי
שינוי גישה הכרחי (ואינטרסנטי). עתמאן/אתר רשמי, פנאתינייקוס

5. אנשי מכבי תל אביב דיברו בימים האחרונים על המשחק השלישי נגד מונאקו בעונה שעברה. משחק אליו הגיעו הצהובים עם תחושה שהם על סף הגעה לפיינל פור, וסיימו אותו עם מפח נפש גדול. עבור הרבה מאוד משחקני מכבי, המשחק ההוא הייתה הנקודה הכואבת ביותר בעונה שעברה.

אבל לאנשי המועדון יש זיכרון אחר ולא פחות כואב. ב-2012 הם הצליחו לעבור את המשחק השלישי ביד אליהו נגד פנאתינייקוס בצורה "יוונית" עם ניצחון 62:65, אבל יומיים לאחר מכן הם נתקלו בניק קלאתיס הצעיר, שרקד על הפרקט בהיכל עם 15 נקודות באחת מתצוגות ההתקפה הטובות ביותר שלו, והוביל את פאו לצד שרונאס יאסיקביצ'יוס ל-2:2 בסדרה ולמהפך בסופו של דבר.

לא מעט מאנשי מכבי היו גם אז בקבוצה, אבל בצוות המקצועי נשאר רק אחד, גיא פניני, שהיה בזמנו שחקן רוטציה שסיים כמו לא מעט שחקנים את המשחק הרביעי ההוא בצורה חלשה מאוד. כדי למנוע את הדז'ה-וו, תצטרך מכבי לנצח פעמיים את פאו בבלגרד - משימה לא פשוטה, במיוחד אם בולדווין לא ישחק. אבל אם תעשה את זה, היא תסגור מעגל ביותר ממובן אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully