וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוכל לפני ריאל: "גנאברי יבקיע". אנצ'לוטי: "יש שני סוגי מאמנים"

באיירן מינכן מתכוננת לחצי גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד (שלישי, 22:00), וחוששת מה"הילה" של הבלאנקוס במפעל. אנצ'לוטי מזהיר: "במפעל הזה, להיסטוריה יש חשיבות עצומה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.4/ספורט1

שלב חצי גמר ליגת האלופות ייצא לדרך מחר (שלישי, 22:00) עם מפגש הענקיות הקלאסי בין באיירן מינכן לריאל מדריד - שתי הקבוצות שנפגשו הכי הרבה פעמים בשלב ארבע הגדולות. עבור הבווארים שיארחו את המשחק הראשון באליאנץ ארנה, מדובר בהופעה ראשונה בחצי הגמר מאז הזכייה ב-2020, בעוד הבלאנקוס מופיעים במעמד חצי הגמר זו השנה הרביעית ברציפות, ומסומנים כפייבוריטים ברורים.

אחרי הכל, הבלאנקוס נמצאים בדרך לזכייה באליפות ספרד ומציגים מאגר בלתי נדלה של קשיחות ואופי, שבאו לידי ביטוי היטב ברבע הגמר נגד מנצ'סטר סיטי. באיירן מצידה, נמצאת בעיצומה של אחת העונות הגרועות בתולדותיה, ואחרי שנותרה ללא האליפות, הגביע והסופר-קאפ בגרמניה, יודעת שליגת האלופות יכולה להיות פרס הניחומים היחיד.

כך או אחרת, גם בבאיירן מתייחסים אל ריאל כאל פייבוריטית. "איך אפשר לומר שכל מה שריאל עושה הוא תוצאה של מזל?", אמר יוזואה קימיש במסיבת העיתונאים לקראת המשחק כשנשאל על דבריו של רודרי, שטען שהבלאנקוס נהנו מצירוף מקרים בדרך לחצי הגמר. "כשהם זכו בליגת האלופות לפני שנתיים הם היו בפיגור כמעט בכל משחק, ועדיין הצליחו לעשות מהפכים. אי אפשר לומר שזה רק מזל. יש להם ניסיון ואמונה בעצמם, הם יודעים שהם יכולים לכבוש בכל רגע נתון ולנצח כל יריבה. הם עושים קאמבקים כאלה כל הזמן, כך שזה בוודאות לא רק מזל".

יוזואה קימיש, באיירן מינכן, לצד טוני קרוס, ריאל מדריד. Boris Streubel, GettyImages
מפגש קלאסי. קימיש מול קרוס ב-2021/GettyImages, Boris Streubel

באיירן כאמור מגיעה למשחק במתח רב, כשמעמדו של תומאס טוכל נמצא בשפל. המאמן שבכל מקרה יעזוב בתום העונה, ספג אש השבוע מנשיא הכבוד אולי הנס, עם ציטוטים ביקורתיים שחוללו סערה בגרמניה. לדבריו של קימיש, "אפשר להרגיש שיש מתח במועדון, אבל אנחנו כשחקנים לא ממש מעורבים בזה. אנחנו משתדלים להיות מפוקסים במשחק ולא רוצים לתת לשום דבר להסיח את דעתנו. באופן כללי, טוכל נותן לי לשחק בתפקיד קצת יותר הגנתי. השתפרתי תחתיו".

מי שרואה את הדברים צורה קצת אחרת, הוא לותר מתיאוס. שחקן העבר האגדי שמשמש פרשן בגרמניה, אמר: "מבחינתי באיירן פייבוריטית קלה. לריאל היה מזל כשעברה את מנצ'סטר סיטי, וחוץ מזה - שמעתי שהאווירה בחדר ההלבשה של באיירן הכי טובה שהייתה זמן רב".

מי שלא צפוי לפתוח הוא אדר מיליטאו, שעדיין סוחב פציעה ולא כשיר ל-90 דקות. אורליאן טשואמני אמור לפתוח במקומו במרכז ההגנה, לצד אנטוניו רודיגר. אצל באיירן רשימת הפצועים ארוכה יותר: קונראד ליימר, מתייס דה ליכט ודאיו אופמקאנו בספק גדול וייבדקו ביממה הקרובה, וגם ג'מאל מוסיאל ולירוי סאנה עדיין לא כשירים ב-100 אחוז.

לדבריו של תומאס טוכל, "נתייחס למשחק הזה כאל גמר לכל דבר ועניין, כך שכל מי שיוכל לשחק, ישחק. אנחנו רוצים להגיע לוומבלי ולסדר לעצמו מעין פיצוי קטן על העונה המאכזבת שעברנו". כמו כן, טוכל טוען: "כשאתה משחק נגד ריאל מדריד, אתה לא משחק רק נגד השחקנים שלה - אלא גם נגד ההילה של המועדון, נגד האגדות שסובבות את הקבוצה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Michaela STACHE / AFP, GettyImages
מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי/GettyImages, Michaela STACHE / AFP

טוכל אמר במסיבת העיתונאים ש"סרג' גנאברי יבקיע מחר. זה יקרה. אני לא יודע איך אני יודע, אבל זה יקרה". אנצ'לוטי הגיב לזה, ואמר: "אני יכול רק להגיד שלוויניסיוס יש יותר סיכוי להבקיע מאשר למנדי".

אנצ'לוטי נשאל על ה-0:4 באליאנץ ארינה לפני עשור, ואמר: "מה שהיה בעבר, נשאר כזיכרון נעים. אבל מחר זה סיפור אחר. אנחנו באים עם ביטחון, אבל עם הרבה כבוד לבאיירן. לא הייתה לה עונה מושלמת בליגה, אבל הם היו חזקים מאוד מול ארסנל. צריך להסתכל על ההיסטוריה של המועדון, שדומה מאוד לשלנו. במפעל הזה, להיסטוריה יש חשיבות עצומה.... עד לא מזמן, מעטים האמינו שאהיה כאן במסיבת העיתונאים במעמד הזה".

אנצ'לוטי הבהיר שלא ישנה מערך, וציין שטשואמני צפוי לפתוח אבל לא אמר באיזו עמדה. לטענתו, "אני לא מאמין שלמאמן יש את התפקיד הכי חשוב. אף פעם. יש שני סוגים - מאמנים שלא עושים כלום, ומאמנים שעושים נזק. אני מנסה להיות יותר מהסוג הראשון".

כמו כן, אנצ'לוטי נשאל על דברים שאמר ברנרדו סילבה, שטען ש"ריאל מדריד היא קבוצה מוזרה": "אנחנו לא מוזרים, אנחנו קבוצה שלמשקל שלה במפעל הזה יש השפעה גדולה".

הרכבי הקבוצות

שופט: קלמון טורפן (צרפת)
אצטדיון: אליאנץ ארנה (מינכן)

    משחק הגומלין בין הקבוצות יתקיים בשבוע הבא (רביעי, 22:00) בבירת ספרד.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully