וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסריח מהראש: דייויד מינצברג הוביל את הפועל תל אביב לקריסה

28.4.2024 / 18:56

מנהל מקצועי שהתפטר, ארבעה מאמנים שונים ומנהל שנקרא לעמוד על הקווים בחוסר רצון. הפועל תל אביב מצליחה לייצר בכל יום שליליות יותר גדולה והאחראי העיקרי הוא הבעלים הנוכחי דייויד מינצברג

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 5:1/ספורט1

הכאוס בהפועל תל אביב מפתיע אנשים מבחוץ, אבל לא את מי שמכיר את המערכת מבפנים. דייויד מינצברג הגיע בקיץ האחרון עם משקיעים ותכנית עבודה, אך אט אט ריסק את המועדון. איך? עם קבלת החלטות שמצביעות על חוסר הבנה בכדורגל, התנהלות בשלט רחוק ללא הצבת אנשים מנוסים בעמדות בכירות עד להידרדרות אל מתחת לקו האדום ומעבר של מאמן רביעי על הקווים לשלושת מחזורי הסיום. עוד לפני התבוסה 5:1 לבית"ר ירושלים נשמע רחש במתחם חודורוב על תקווה שיוסי אבוקסיס יתפטר. ברגע שחן סול החליט שהוא לא יכול להמשיך, ההודעה לאבוקסיס על פיטוריו הייתה הפעולה האחרונה שלו.

סול היה הפנים של הפועל תל אביב העונה, אך בהחלט לא הראש. מינצברג שולט באופן טוטאלי בנעשה ולא מאפשר יותר מדי סמכויות - לא במקרה המנכ"ל איתי בונה התפטר באמצע העונה ולא מונה אף אחד במקומו למלא את החלל. מינצברג האמין באנשים קטנים שישלימו אותו ולא הבין מה זה לנהל מועדון גדול כמו הפועל תל אביב.

סול היה סקאוט שהתאים למינצברג כזה שיוגדר כמנהל מקצועי. אחד שתוכל לבקש ממנו לנסות לגלות כישרונות צעירים ובמקביל למכור כל מי שתהיה עליו הצעה. במסיבות עיתונאים מינצברג החמיא לסול, וסול דיברר את מינצברג. הכול זרם באידיליה, אבל קבוצת כדורגל צריכה גם תוצאות ושדרה ניהולית ומקצועית חזקה כדי להצליח.

סול קיבל החלטות לא רעות, כמו צירוף סתיו טוריאל שאשדוד ויתרה עליו, אך לנהל מקצועית מועדון כל כך גדול כמו הפועל תל אביב, שאין אף בן אדם מנוסה בתפקיד בכיר לידך זה לזלזל באינטיליגנציה של אוהדי הפועל, ולא באשמתו של המנהל המקצועי.

דייוויד מינצברג הפועל תל אביב. דני מרון
לא הבין מה זה ניהול של מועדון כמו הפועל תל אביב. מינצברג/דני מרון

לכולם יש את התחושה שעם מייקל ולקאניס הדברים היו נראים טוב יותר, אך בסוף הכול זה ניהול. גם עם המאמן שפתח את העונה זה לא היה מחזיק ברמת הניהול הנוכחית. אפשר היה לראות את זה כבר בקיץ , כשהאדומים הודיעו לדוד קלטינס שהוא משוחרר. באימון למחרת ולקאניס ביקש מהשחקן שיישאר וזה הפך לקונפטליקט במועדון, בסופו השחקן קיבל 75 אחוזים מהשכר שלו ושוחרר. החלטה שלא יכולים לקבל בניגוד לדעת המאמן ובוודאי אם משלמים לשחקן כמעט את כל השכר שלו.

בורחה למה מונה כי "היה נאמן במלחמה" וכשהחיבור הזה לא הלך, הודיעו בהפועל תל אביב שצריך שינוי. ברגע שהבינו שיש ליוסי אבוקסיס בלגן בבית"ר ירושלים החלו לרחרח, אבל הצורה שזה קרה, הקארמה, האנרגיות שאיתן הגיע המאמן והסיטואציה אליה הגיע המועדון גרמו לשני הצדדים לקרוס.

עכשיו נותנים את המפתחות לסלים טועמה. מנהל הקבוצה עמד על הקווים כמאמן זמני בשני משחקים, כולל הניצחון האחרון - 1:3 על מ.ס. אשדוד. טועמה בכלל לא רוצה לאמן, אבל אין לו הרבה ברירות ובמועדון מקווים שהוא יעשה איזשהו קסם וישאיר את הקבוצה בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סלים טועמה, הפועל תל אביב. דני מרון
אפילו לא רוצה לאמן. טועמה/דני מרון

האוהדים יגיעו בהמוניהם למשחקים שנותרו בתקווה לשרוד, אבל הם סקפטיים ומקווים כעת לחתימה של עסקת המכירה לאדמונד ספרא. במקביל מיום ליום נראה שרק מצטברים לו חובות לקראת ההגעה. אם הקבוצה תרד ליגה, המו"מ יימשך, אך מינצברג יצטרך לשלם את מחיר הכישלון ולקבל חלק הרבה יותר קטן מהכסף שהזרימו המשקיעים שלו. האם יסכים לכך? כדאי לו, הוא הביא למצב בו לא יוכל להיות יותר חלק מהפועל תל אביב החל מהקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully