וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשק הסודי של ארטטה": ארסנל לא מוכנה לוותר על האליפות

באנגליה החמיאו למנג'ר על המהפך של "הרכש הכושל" ועל ניצול המצבים בקרנות אחרי ה-2:3 על טוטנהאם, הוא שיבח את שחקניו: "אנחנו מוכנים יותר העונה, אנחנו במאת האחוזים שם"

תקציר: טוטנהאם - ארסנל 3:2/ספורט1

טוטנהאם ידעה שהפסד ביתי לארסנל בדרבי של צפון לונדון היום (ראשון) יהפוך להפסד היסטורי, כי זו תהיה הפעם הראשונה שארסנל מנצחת אותה בשני משחקי חוץ רצופים במסגרת הליגה מאז 1988. טוטנהאם גם הייתה זקוקה לניצחון כדי להיצמד לאסטון וילה במאבק על המקום הרביעי. בפועל ארסנל עלתה ליתרון של שלושה שערים כבר אחרי 38 דקות ואמנם הורידה רגל מהגז ואפשרה לתרנגולים לחזור, אבל זה הסתיים ב-2:3 נפלא למוליכה שהבטיחה שבוע נוסף בפסגה ושמרה על הפער ממנצ'סטר סיטי, שכידוע עדיין תלויה בעצמה במאבק האליפות בשל העובדה שיש לה שני משחקים חסרים. זה קרה בסך הכל חמישה ימים אחרי ה-0:5 ההיסטורי על צ'לסי בדרבי משכנע נוסף של התותחנים.

המנג'ר המנצח מיקל ארטטה, שהשיג את ניצחונו ה-100 כמאמן ארסנל בפרמיירליג, יודע שהוא לא תלוי בעצמו במאבק האליפות מול מנצ'סטר סיטי, אבל מגבה את שחקניו ומאמין ביכולתם לזכות: "אנחנו במאת האחוזים שם. אני רואה את השחקנים לאורך כל העונה והם גורמים לי להאמין בכל יום מחדש שאנחנו יכולים לזכות. יש לנו מוטיבציה ואנחנו מצפים למשחקים הבאים. בעונה שעברה במשחקים כאלה היינו סופגים את השוויון, אלו הבדלים קטנים שמראים שאנחנו השנה מוכנים יותר. אתמול הייתי צריך לעצור את האימון המסכם כי השחקנים רצו להמשיך להתאמן, כולם דורשים מעצמם המון".

קאי האברץ ושחקני ארסנל חוגגים. רויטרס
"הנשק הסודי של ארטטה". האברץ ושחקני ארסנל חוגגים/רויטרס

היסטוריה עשה גם בוקאיו סאקה, שהפך לשחקן ארסנל הראשון שכובש נגד טוטנהאם בבית ובחוץ באותה עונה בליגה מאז איאן רייט ב-1993/94. "עשרים הדקות האחרונות לא היו נחמדות, אבל זה היה שווה את זה", הצהיר הכוכב בסיום, "אחרי שהם הצליחו לצמק הקהל התעורר והמומנטום היה איתם, אבל הבחורים נלחמו עד הסוף ואני שמח שעשינו את זה. אני גאה בכולם והניצחון הזה שווה המון, אבל נשארו לנו עוד שלושה משחקים ונעשה את הכל כדי לנצח בהם".

בנוסף לסאקה שכבש ו"בישל" את השער העצמי של פייר אמיל הויביירג, היה זה משחק נוסף בו כיכב קאי האברץ שבישל לסאקה וכבש את ה-0:3. ארסנל סופרת העונה כבר 16 שערים מקרנות והאברץ שבתחילת העונה עוד הוגדר כרכש כושל, כבר עם שמונה שערים וחמישה בישולים ב-11 המשחקים האחרונים בליגה. ב"פוטבול לונדון" הגדירו את המצבים הנייחים ובייחוד את תרומתו של האברץ כ"נשק הסודי של ארטטה".

כשנשאל על האברץ, אמר ארטטה בסיום: "הוא היה יוצא מן הכלל היום. הוא היה חולה השבוע ועדיין סיפק תצוגה כזו. לדעתי הוא היה בלתי ייאמן היום".

עוד בוואלה!

דרבי היסטרי: ארסנל שמרה על הפסגה עם 2:3 גדול על טוטנהאם

לכתבה המלאה
מיקל ארטטה, מאמן ארסנל. GettyImages
יכול להרשות לעצמו לחייך. ארטטה/GettyImages

מנגד, אנג' פוסטקוגלו שלא הצליח לנצח את החבורה של מיקל ארטטה העונה, אמר אחרי המשחק: "אנחנו קבוצה שמתקשה להתאושש, במיוחד אחרי מצבים נייחים שפוגעים בנו. אנחנו מאפשרים יותר מדי מצבים ליריבות". בתקשורת דווח כי המנג'ר לא הסתיר את אכזבתו וכעסו בסיום וטען כי היה מצפה מהשחקנים להראות יותר אומץ ותעוזה, כפי שעשה כריסטיאן רומרו. "לא סתם הוא אלוף עולם", שיבח את הבלם שהבקיע את ה-3:1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully