וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרלול שחובר לו יחדיו: הפועל ת"א ובית"ר מזכירות זו את זו

עודכן לאחרונה: 27.4.2024 / 11:35

הקרב בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים הוא מראה להתנהלות המועדונים בשנים האחרונות - שונים אך דומים, כאלה שזקוקים לבלגן כמו אוויר לנשימה. וגם: סאגת זובאס והטירוף של האוהדים הצהובים-שחורים. אופיר סער על המשחק הלוהט (20:00, ספורט4)

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 1:0/ספורט1

אם צריך לסכם את העונה שעוברת על אוהדי הפועל תל אביב אפשר לעשות זאת ב-10 דקות אתמול, בפסטורליה של יום שישי אחר הצהריים, עת הם מתבשרים כי דייויד מינצברג חתם על מסמך ההבנות, ובמקביל, שאמיליוס זובאס בשדה התעופה בדרך הביתה ולא ייקח חלק במשחק הגורלי מול בית"ר ירושלים (20:00, ספורט4), ואולי אף סיים דרכו במועדון.

כך, יום לפני משחק העונה של הקבוצה. כאשר התרחש האירוע עם השוער אמש, אחד מאנשי היריבה אמר לי כי "חשבתי שרק בבית"ר קורים הדברים האלה". אז זהו, שלא: בית"ר ירושלים והפועל תל אביב אמנם שונות מאוד, אך גם דומות. מדובר בשני קטבים בחברה הישראלית, אך ברמת התנהלות הן כאילו מנסות לחקות אחת את השניה, נלחמות על הזכות להיות הפארודיה הבכירה יותר ומתעקשות לשמור על הפסגה עם דרמה אחר דרמה.

לא במקרה שני מועדונים כל כך גדולים מגיעים לקרב הישרדות היום. זאת תוצאה של התנהלות לא נכונה לאורך שנים - כלכלית ומקצועית. המקרה של אברמוב-אבוקסיס-אוהדי בית"ר הוא פיקנטי אך זה הרבה מעבר - מדובר כאן במועדונים שעוברים כל כך הרבה טלטלות שלפעמים קשה להבין איך הם עדיין שורדים. קשה עוד יותר להבין איך הקהל לא התייאש והרים ידיים בתוך שדה הביבים הזה.

הפועל תל אביב נגד בית"ר ירושלים. דני מרון
בלגן לא רק על הדשא. הצהובים-שחורים והאדומים במפגש הקודם/דני מרון

הפועל תל אביב התחילה את העונה בקול תרועה וכרגע, ארבעה מחזורים לסיום, זה נראה שהיא ומ.ס אשדוד ראש בראש על הירידה. הדבר המדהים הוא שבהרכב האדומים הערב צפויים לפתוח שני שחקנים שהגיעו מאשדוד בינואר לאחר שלא שיחקו ולא ספרו אותם - סתיו טוריאל ודייויד קופרמן, והם אלה שאמורים להשאיר את הפועל תל אביב בליגה. רוי ברנס? אומרים שהוא מוכשר, שמאמינים בו, אבל בבית"ר אמרו לאבוקסיס לפני שנתיים שנתנאל דלויה מוכשר ואחרי כמה מחזורים הבין המאמן שהוא בדרך לרדת איתו ליגה והחליף. אין מחיר לניסיון ויכולת התמודדות על לחצים.

לכל אחד בהפועל תל אביב יש גרסה אחרת לסאגת זובאס, אך כולם בתחושה שהוא לא ספר את המועדון. השוער אמנם התלונן על פציעה, אך גם סוכני הנסיעות הטובים ביותר לא היו מצליחים לארגן לו טיסה תוך שעתיים. זובאס נתן לכולם תחושה שמשהו לא נקי, שאי אפשר באמת לדעת אם יחזור. הליטאי לא הסתיר את הקושי שלו עם הריחוק מאשתו והילד, רצה תשובות לגבי מימוש האופציה עליו ואולי ניצל הזדמנות, אך הוא משאיר את האדומים עם סימן שאלה גדול בשער למשחקים שיכריעו את גורל העונה ואולי גם את עסקת ספרא, שלהישארות בליגה יש משמעות גדולה על המו"מ בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוער הפועל תל אביב אמיליוס זובאס. קובי אליהו
לא ספר את המועדון. זובאס/קובי אליהו

מנגד, בית"ר באה לנצח כדי להבטיח הישארות. אלמוג כהן וברק יצחקי מנתקים רעשי רקע לאורך השבוע ומתרכזים בלחץ, דומיננטיות, חטיפות כדורים והכרעה. הקהל במוד אחר, אווירה של "רוצים לנצח ולקבור את הפועל", אנשים מנסים להשיג כרטיס ברמת גמר גביע, קונים כרטיסים ליציע הכבוד ב-500 שקל ומשתחלים ליציעים אדומים. רוב אוהדי בית"ר דווקא מגיעים בתחושה רעה למשחק, הם משוכנעים שהקבוצה תמעד, אך למען הסר ספק, אם אכן יהיה רגע כזה של ניצחון ודחיקת האדומים אל מתחת לקו האדום, הם מרגישים שהם חייבים להיות שם.

מקצועית בית"ר טובה יותר, היא משחקת כדורגל, היא מבקיעה שערים, השחקנים שלה עם ביטחון. הפועל תל אביב של אבוקסיס עדיין לא ניצחה ולא הבקיעה מול 11 שחקנים, רק מול עשרה. יתרה מכך, היא נראית רע, חסרת ביטחון ומתקשה להתמודד עם הלחץ. נכון שישנם ארבעה משחקים עד תום העונה, אך נראה שזה מסוג המשחקים שאין מהם דרך חזרה: הפסד הערב וניצחון של אשדוד במקביל והאדומים כבר יתקשו לעשות את המהפך, במיוחד לאחר עשרה משחקים רצופים ללא ניצחון ועם שוער חסר ניסיון. כעת לא נותר אלא לספור את השעות עד המשחק הלוהט - מהחמים שהיו כאן מזה הרבה שנים.

משחקי המחזור:

שבת, 17:00: מכבי בני ריינה - מכבי תל אביב (ספורט4)
שבת, 17:30: הפועל ירושלים - הפועל חדרה
שבת, 18:00: מכבי פתח תקוה - מכבי נתניה (ספורט3)
שבת, 20:00: מ.ס. אשדוד - הפועל פתח תקוה
שבת, 20:00: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים (ספורט4)

שני, 20:00: הפועל באר שבע - בני סכנין (ספורט1)
שני, 20:30: הפועל חיפה - מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully