וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממזרים חסרי כבוד: האנשים שהורסים את היריבות הקלאסית של אירופה

מכבי ת"א ופנאתינייקוס נאבקו זו בזו במשך שנים תוך אחווה והערכה הדדיים, ואפילו דימיטריס ינאקופולוס הגדיר את הצהובים כ"ידידי אמת". ההתנהלות שלו ושל "אחיו התאום" על הקווים מאיימת להפוך את הלייקרס והסלטיקס של אירופה מבנות ברית לאויבות

"מכבי תל אביב תמיד הייתה יריבה מרה וספורטיבית על המגרש וידידת אמת שלנו מחוצה לו".

על המשפט הזה חתום לא אחר מאשר דימיטריס ינאקופולוס. הוא נאמר ב-2018, אחרי שראשי מכבי תל אביב לקחו חלק בערב לזכרו של אביו המנוח, פאבלוס ינאקופולוס, שבנה במשך עשרות שנים אחווה ספורטיבית עם הצהובים, וביסס עמם יחסים שבנויים על כבוד והערכה הדדיים.

היריבות בין מכבי תל אביב לפנאתינייקוס כבר הוגדרה לא פעם כ"לייקרס-סלטיקס של אירופה" - ולא בכדי. החל מעונת 1971/72, בה נרשם המפגש הראשון בין הקבוצות, נפגשו המועדונים לא פחות מ-49 פעמים במסגרת היורוליג, כולל גמרים בלתי נשכחים, סדרות פלייאוף מיתולוגיות ומשחקים שנכנסו לדפי ההיסטוריה של הכדורסל האירופי.

וכעת, דווקא כשהיריבות תציין את המפגש ה-50 ביום שלישי הבא בבלגרד, נראה שהברית שנכרתה אי אז בשנות ה-90 בין ינאקופולוס האב לבין שמעון מזרחי, עלולה להיפרם.

שמעון מזרחי עם דימיטריס ינאקופולוס, בעלי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
היו ימים. דימיטריס ינאקופולוס עם שמעון מזרחי/אתר רשמי, Action Images

ינאקופולוס הבן, בניגוד לאביו המנוח, מעולם לא היה סמל ומופת לקלאס. אבל אמש (חמישי), כשהגיע לאואקה לראשונה אחרי שנתיים, הוא המשיך בהתנהלותו המפוקפקת שמאיימת על טיב היחסים עם מכבי תל אביב וראשיה. מפוסטים בובמסטיים באינסטגרם, דרך הצהרות הזויות לתקשורת (כולל קשירת קשר בין המלחמה בישראל לבין ניצחון מכבי תל אביב במספר משחק 1), עבור בקללות וצרחות לעבר עודד קטש - ועד לאמירות מזלזלות ("זה עומד להיות משחק הבית האחרון שלנו העונה"), ינאקופולוס ממשיך לחרב אחווה בין שני מועדונים שקשורים בעבותות.

שותפו לפשע הוא האיש שהגדיר את ינאקופולוס כ"אחי התאום" - המאמן ארגין עתמאן. כמו ינאקופולוס, גם למאמן הטורקי יש חיבה מוגזמת לשערוריות ותקריות שנויות במחלוקת, ובסדרה מול מכבי תל אביב מתגשמות כל התחזיות שניבאו שהשילוב בין השניים ייצור סקנדל אחד ארוך ומתמשך.

"ינאקופולוס ואני כמו אחים תאומים. קורצנו מאותם חומרים, יש לנו את אותו אופי", אמר עתמאן בתחילת העונה. השבוע האחרון המחיש שהמשפט הנ"ל מדויק עד כאב: ינאקופולוס מוסיף שמן למדורה, ועתמאן דואג מיד לתדלק אותה.

מאמן פנאתינייקוס, ארגין עתמאן. Roberto Finizio, GettyImages
שופך דלק היכן שאפשר. עתמאן/GettyImages, Roberto Finizio

הזלזול המתמשך של עתמאן במכבי תל אביב לאורך השבוע (גם אחרי המשחק אתמול הוא טען ש"מכבי תל אביב קבוצה רכה מאוד, ואנחנו הרבה יותר טובים"), כמו גם האמירות המרומזות שלו נגד ישראל, רק מחריפים את המצב. תוך שבוע אחד, הפכו פנאתינייקוס ומכבי תל אביב מ"בנות ברית", כפי שהגדיר זאת שמעון מזרחי בעבר, כמעט לאויבות. ובפאו הנוכחית, ספק אם יש מבוגר אחראי שיכול לעצור את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully