וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה ספורטאים בשבעה דגמים: דור זרקה הבטיח את השתתפותו בפריז

25.4.2024 / 18:35

גולש הקייט פויל סיים שישי בתחרות, אבל הבטיח נציג ישראלי בהופעת הבכורה של הדגם במשחקים האולימפיים: "שמח שהצלחתי, בעיקר בתקופה הזו"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.4/ספורט1

גולש הקייט פויל הישראלי דור זרקה הבטיח את הקווטה הישראלית למשחקים האולימפים פריז 2024 בדגם הקייט פויל, אחרי רצף שיוטי מדליות מותח במיוחד בתחרות ההזדמנות האחרונה בהייר. אלו המשחקים האולימפיים הראשונים בהם משתתף הדגם.

זרקה העפיל אתמול (רביעי) לחצי גמר שיוטי המדליות מהמקום השישי, שהעניק לו ניצחון בונוס בחצי הגמר אל מול יריבים מפולין, צ'כיה ושוויץ. על מנת להבטיח את הקווטה לישראל היה צריך זרקה לסיים בין אחת מחמש המדינות הראשונות בתחרות.

דור זרקה, גולש קייט פויל. sailing energy, אתר רשמי
"שמח שהשגתי את הכרטיס, בעיקר בתקופה הזו"/אתר רשמי, sailing energy

המרוץ הראשון בחצי הגמר היה בשליטה מלאה של המתחרה הצ'כי, שזכה בנקודת הניצחון הראשונה שלו והשתווה לזרקה. במרוץ השני הוביל המתחרה הפולני בבטחה מטרים מקו הסיום ונראה היה שהוא יעלה לגמר, אך נפילה שלו בישורת האחרונה מנעה ממנו את הניצחון, שהלך לשוויצרי. חצי הגמר בשלב זה היה עם שלושה מתחרים עם ניצחון אחד ומתחרה עם שני ניצחונות.

המירוץ השלישי נפתח עם הובלה של המתחרה הצ'כי, אך החלטה נכונה של זרקה בהגעה למצוף השלישי נתנה לו את ההובלה, עליה שמר עד הסיום. בכך השתווה לפולני עם שני ניצחונות והם ידעו שמי מביניהם שינצח במירוץ הבא, יעפיל לגמר ויבטיח את הכרטיס.

המירוץ הקובע נפתח בגלישה הגנתית של כלל המתמודדים ששמרו על דבוקה אחת, כאשר זרקה נמצא קרוב מאוד לפולני שהוביל את המירוץ. בסופו של דבר ניצח הפולני את השיוט והעפיל לגמר ובכך סיים זרקה את התחרות במקום השישי הכללי, כאשר ישראלי המדינה החמישית, וכך הובטח הכרטיס לפריז לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דור זרקה, גולש קייט פויל. sailing energy, אתר רשמי
דרמה גדולה בדרך להבטחת השתתפותו בפריז. זרקה/אתר רשמי, sailing energy

דור זרקה שיחזר ביציאה מהמים: "היו שיוטי מדליות מטורפים עם מלא מהפכים, עוד לא היה לי דבר כזה ואני סופר שמח שהצלחתי להשיג את הכרטיס לישראל, בעיקר בתקופה הזו. העבודה של כל הנבחרת הייתה מדהימה ודחפנו אחד את השני. המאמן שלנו, שחף אמיר גרם לכולנו להגיע לתחרות הזו בשיא היכולת ולו, ולמאמן המקצועי ערן סלע יש חלק עצום בהישג הזה".

שחף אמיר, מאמן נבחרת הקייט פויל: "דור הצליח להתעלות ברגע האמת, להגיע לתחרות הזאת ביכולת גבוהה ולהבטיח את הכרטיס לישראל בזכות. הביצועים של כל הנבחרת היו מרשימים וזו גאווה גדולה להגיע לתחרות כל כך חשובה, להצליח לייצג את המדינה בכבוד ולהגדיל את נבחרת השייט האולימפית בנציג נוסף".

בכך גדלה המשלחת האולימפית של איגוד השייט לשמונה ספורטאים וספורטאיות בשבעה דגמים, המשלחת האולימפית הגדולה ביותר ששלח האיגוד מעולם למשחקים אולימפיים. הספורטאים שאושרו עד עתה הם שרון קנטור ותום ראובני בגלישת רוח, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון בסירות ILCA6 וגל צוקרמן בקייט פויל נשים. לאחר חג הפסח תתכנס הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט על מנת להחליט על זהות הנציג הישראלי בדגמי הקייט פויל וסירות ה ILCA7.

  • עוד באותו נושא:
  • שייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully