וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך שניים לטנגו: הפועל באר שבע בונה על ויטור וגורדנה

24.4.2024 / 12:30

הפועל באר שבע יותר טובה העונה כשהבלם והקשר הוותיקים משחקים. לקראת חצי גמר הגביע (20:30) הקבוצה מבירת הנגב מחייה את היריבות עם מכבי נתניה ונזכרת באירועי בלומפילד לפני שנתיים

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 1:4/ספורט1

1. מיגל ויטור ורועי גורדנה חוזרים בדיוק בזמן מבחינת אליניב ברדה. נכון שהם עוד יעשו מבחן בחימום הערב (רביעי, 20:30) בבלומפילד לפני חצי גמר גביע המדינה נגד מכבי נתניה, אבל בשני האימונים האחרונים של הפועל באר שבע, הם התאמנו כרגיל ונראה כי יהיו כשירים לחצי הגמר. התלות של הפועל באר שבע בשניים גדלה העונה והיא מגובה בסטטיסטיקה. היו להפועל באר שבע העונה שלושה משחקים בהם ויטור וגורדנה לא שיחקו יחד. בשלושתם הקבוצה הפסידה. האחרון היה בשבת מול מכבי חיפה וקדמו לו משחקים מול מכבי בני ריינה והפועל חיפה. כשהשניים לא משחקים יחד בהרכב הפועל באר שבע, הרבה יותר קשה לה לנצח.

בעונה שעברה התלות בשניהם הייתה פחות דרמטית. בשניים מבין שלושת המשחקים שבהם שניהם נעדרו יחד, הפועל באר שבע דווקא ניצחה, מה שמלמד שכנראה לקבוצה של העונה שעברה היו יותר כלים, כמו רמזי ספורי ושגיב יחזקאל, כדי להתמודד עם ההיעדרות של שני הוותיקים והטובים האלה. ויטור מארגן את הקבוצה מאחור ונותן שקט לשוער. גורדנה מנווט את המשחק בקישור, מרוויח שטח והיה לו גם שער מרהיב העונה נגד מכבי נתניה בטרנר, כך שיש להפועל באר שבע מספיק סיבות כדי להיות מרוצה מכך ששניהם חוזרים לחצי הגמר הזה.

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור. קובי אליהו
עדיין שחקן המפתח. ויטור/קובי אליהו

2. המפגשים בין הפועל באר שבע למכבי נתניה הפכו כבר מזמן להרבה יותר מעוד משחקי כדורגל. הקהלים לא אוהבים האחד את השני ובכלל נראה שיש קרב סמוי וגלוי בין הקבוצות. בעונה שעברה מכבי נתניה ידעה לנצח את הקבוצה מבירת הנגב בגמר גביע הטוטו באצטדיון שלמה ביטוח בפתח תקוה, אבל במפגשי גביע המדינה האחרונים בין הקבוצות, היתה הפועל באר שבע המנצחת.

פעמיים בשמינית הגמר של גביעי 2020 ו-2022 ניצחה הפועל באר שבע את מכבי נתניה והדיחה אותה מהמפעל. בשני המפגשים האלה דווקא הצהובים-שחורים הוליכו ראשונים והאדומים ידעו להפוך. בשנים האלה הפועל באר שבע זכתה בגביע המדינה. ב-2020 עם יוסי אבוקסיס ניצחה בגמר את מכבי פתח תקווה בעונת הקורונה. הגמר היה בבלומפילד ללא קהל. ב-2022 הניצחון המתוק היה בפנדלים על מכבי חיפה. הפועל באר שבע רוצה הערב לסלול את דרכה לגמר ואם תעשה זאת ותזכה גם בגביע של 2024, היא תייצר לעצמה שלושה גביעי מדינה בחמש שנים, הישג מאוד מרשים.

עוד בוואלה!

ויטור, גורדנה ושושנאצ'ב כשירים, אבל יערכו מבחן בחימום

לכתבה המלאה
איגור זלאטנוביץ' מכבי נתניה לצד אמיר גנאח הפועל באר שבע. ברני ארדוב
יריבות אמיתית. הפועל באר שבע ומכבי נתניה/ברני ארדוב

3. בהפועל באר שבע אוהבים להגיד שהקהל שלהם אוהב להגיע לאצטדיון בלומפילד. גם הערב יהיו 12 אלף אוהדים של הקבוצה, הרבה יותר מהפעם האחרונה בה הגיעה הקבוצה לחצי הגמר ושיחקה כמו הערב בבלומפילד. זה היה בסך הכל לפני שנתיים והפועל באר שבע עם אליניב ברדה כמאמן הגיעה לחצי הגמר שנקבע מראש לבלומפילד מול מכבי תל אביב. השליטה ביציעים היתה של מכבי תל אביב והיא גם זו שעלתה ראשונה ליתרון משער של ג'ורג'ה יובאנוביץ'. הפועל באר שבע לא נבהלה וידעה להפוך את התוצאה ולנצח בענק 1:3. מלאדן קרסטאיץ', מאמן מכבי תל אביב, שקיווה להמשיך לעונה נוספת, שילם את מחיר ההדחה הכואבת ולא קיבל את הקבוצה לעונה נוספת. ברדה, כאמור, הלך עם הקבוצה לגמר וניצח את מכבי חיפה החזקה של ברק בכר. זה התסריט עליו חולמים בהפועל באר שבע גם הערב ביפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully