וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדות המין בפריז זועמות: "האולימפיאדה פוגעת לנו בפרנסה"

בצרפת הכריזו מלחמה על תעשיית הזנות לקראת המשחקים ביולי ואוגוסט. "השוטרים מטרידים לקוחות", סיפרו העובדות, "במקום להגן עלינו, הם רוצים לשלוט בנו"

מחוץ לקווים, 21.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

עובדות בתעשיית הזנות בפריז כועסות מאוד אחרי ההכרזה של הרשויות לא מזמן, ש"מבצע הניקיון הגדול" עומד לעלות שלב לקראת האולימפיאדה. בצרפת מדברים כבר תקופה ארוכה על כך שלקראת המשחקים האולימפיים ייעשה מאמץ עילאי לפעול נגד תעשיית הזנות בעיר - בין היתר בגלל שחלק גדול מהעובדות הן קטינות. המבצע יצא לדרך באופן תיאורטי עם קמפיין להעלאת המודעות, אבל בחודשים האחרונים יש גם צעדים אופרטיביים.

המשטרה מרבה לפטרל באזורים בהן נמצאות עובדות המין ולדרוש מהן תעודות זהות - כדי לאתר קטינות ולסלקן מהרחוב, או למצוא מהגרות לא חוקיות - 37 כאלו כבר קיבלו צווי גירוש מצרפת - בעיקר בחזרה למזרח אירופה.

הזונות מתלוננות שהלקוחות נרתעים וכך נותר כדור שלג שמסתיים בפגיעה בפרנסה שלהן. אליסה קובי, מאיגוד עובדות המין של צרפת, סיפרה: "מאז נובמבר-דצמבר, המשטרה עורכת בדיקות אינטנסיביות ומטרידה את העובדות עם בדיקות של תעודות זהות. היום כבר אסור להעניש נשים על עבודה בזנות, אז השוטרים מוצאים כל מיני דברים אחרים. פעם זה על דו"ח חנייה ללקוח, פעם קנס לעובדות על התערטלות בציבור...".

עובדת בשם איינג, שהגיעה לצרפת מסין ובעצמה חברה לאחד האיגודים של עובדות המין, התלוננה: "גם ככה קשה לנו לעבוד, אז אני לא מבינה את המשטרה. במקום להגן עלינו, היא מנסה לשלוט בנו".

עובדת בתעשיית הזנות בפארק יער בולון, פריז. BERTRAND LANGLOIS, GettyImages
עובדת בתעשיית הזנות בפארק יער בולון, פריז/GettyImages, BERTRAND LANGLOIS

אלכסיה, שעובדת ב-18 השנים האחרונות בפארק יער בולון שבקצה הרובע ה-16, אמרה לתקשורת המקומית: "מה יש לנו לעשות? המארגנים חושבים שהם 'ינקו את התדמית של צרפת', אבל אנחנו - הבנות - חייבות להגן על הלקוחות שלנו. הודות להם, אנחנו יכולות לשלם על אוכל, חשבונות, שכר דירה, בגדים...".

ילנה, עובדת מין בת 30 ממולדובה, סיפרה ל-francetvinfo: "לפעמים המשטרה פשוט לא נותנת לנו לעבוד. היא מחלקת דוחות ללקוחות, מפריעה לנו... עכשיו השוטרים אומרים לנו שנצטרך לעזוב כשהאולימפיאדה תתחיל".

בינתיים יש כמובן מי שרואים הזדמנות פז מול העיניים. מבחינת האנשים שמניעים את תעשיית המין, מיליוני תיירי ספורט הם לקוחות פוטנציאליים. רוקסנה מרציאנו, פעם שחיינית אולימפית מעוטרת ברומניה והיום פוליטיקאית מובילה בצרפת, אמרה בדאגה: "יש הרבה נשים שהיוו קורבנות לסחר בבני אדם למטרת ניצול מיני והצליחו לברוח מהעולם הזה - ועכשיו כל מיני אנשים יצרו איתן קשר והציעו להן לחזור לזנות במהלך האולימפיאדה".

המשחקים האולימפיים ייצאו לדרך ב-26 ביולי ויסתיימו ב-11 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully