וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויניסיוס הקניט את פרמין וחטף. ברצלונה בהלם: "שוד העשור"

כוכב ריאל לגלג על החגיגה של שחקן ברצלונה ועורר זעם: "איש עלוב". צ'אבי וטר סטגן יצאו בחריפות נגד השופט, אראוחו קרא אותם לסדר: "זה לא תירוץ". וגם: הסיבה שבגללה אין שימוש בטכנולוגיית קו השער, והאם דה יונג סיים את העונה?

מחוץ לקווים, 21.4/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

שמונה נקודות הפרידו בין ריאל מדריד לברצלונה ערב הקלאסיקו במסגרת המחזור ה-32 בלה ליגה. לכן, מעבר לעובדה שמדובר בשתי יריבות מושבעות, עוד בעיצומו של המשחק אנשי ברצלונה דאגו להעביר לכלי התקשורת מסרים זועמים מכיוון שלא אושר שערו של לאמין ימאל בהחלטה גבולית. הסיבה? אין בספרד שימוש בטכנולוגיית קו השער ובאמצעות המצלמות לא ניתן היה להוכיח שאכן עבר במלוא היקפו את הקו.

"שערורייה בברנבאו", נכתב באתר הקטלאני "ספורט", "אותו השופט שהרחיק את צ'אבי וראפיניה נגד חטאפה בתחילת העונה ופסל שער לז'ואאו פליקס נגד גראנדה, שוב טעה נגד ברצלונה", נכתב על ססאר סוטו גראדו, "רואים שלונין עם יד שמאל מוציא את הכדור מהשער, אבל אף שופט על הדשא או ב-VAR חשב שהכדור עבר את הקו. כבר היה 1:2 לברצלונה".

הכדור של לאמין ימאל עבר או לא עבר את הקו השער בקלאסיקו?. טוויטר, צילום מסך
עבר או לא עבר? כך זה נראה בטלוויזיה/צילום מסך, טוויטר
פרנקי דה יונג שחקן ברצלונה מפונה על אלונקה. רויטרס
"אפילו לא שרק לעבירה על דה יונג"/רויטרס

בספרד ביקרו בחריפות את ההחלטה שלא להשתמש במערכת טכנולוגיית קו השער והודו שאם היא הייתה בשימוש כמו במשחקי הפרמיירליג באנגליה, ברצלונה הייתה מובילה בברנבאו על ריאל מדריד שהגיעה עייפה מאוד מהדרמה הגדולה נגד מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות.

אם תהיתם למה טכנולוגית קו השער לא בשימוש בספרד, אז כמו ברוב העולם - הסיבה היא כלכלית. לפי הדיווח, התקנת המערכת עולה כ-3 מיליון יורו, אבל בספרד כמו גם בליגות אחרות נמנעו מלהכניס אותה לשימוש. חאבייר טבאס, נשיא הליגה הספרדית, הודה לא מזמן שמדובר במערכת "יקרה מדי" ותוך כדי המשחק צייץ ברשת X "אין תגובה".

כך הגיב העמוד הרשמי של ברצלונה ב-X ל"שער הרפאים"

נשיא הליגה הספרדית: "אין תגובה"

אם לא די בכך, עוד לפני ההחלטה שלא לאשר את שערו של ימאל, ריאל מדריד קיבלה פנדל שיש הטוענים שלא צריך היה להישרק. "קובארסי לא הכשיל את לוקאס ואסקס לטעמי", אמר ל"מונדו דפורטיבו" שופט העבר ססאר ברנצ'אה מונטרו, "הוא הצליח להתל בשופט ששרק כי ראה מגע - אבל את המגע יצר שחקן ריאל".

ב"ספורט" כבר הספיקו לפרסם ידיעה עם כל טעויות השיפוט של ססאר סוטו גראדו נגד ברצלונה העונה והוסיפו: "הוא אפילו לא שרק לעבירה נגד פרנקי דה יונג שנפצע וירד מכר הדשא על אלונקה עם דמעות". לפי הדיווח הראשוני שהגיע מברצלונה עוד במהלך המשחק, ההולנדי סובל מנקע חמור בקרסול.

ה"אישור" הסופי: הכדור לא עבר את הקו

בסיום המשחק הסערה נמשכה. צ'אבי טען ש"אם אדבר על השופטים, ייתנו לי עונש - אבל כולם ראו מה קרה כאן, לא צריך להכביר במילים", כשהוא רומז לקנוניה, ומארק אנדרה טר סטגן אמר בנחרצות: "משחק שהוא בושה לעולם הכדורגל. אין לי מילים...נראה שבכדורגל יש המון כסף לכל דבר, חוץ מאשר לדברים החשובים באמת". מן הסתם, גם בתקשורת הקטלאנית תקפו ואחד מכתבי "מונדו דפורטיבו" כתב: "לסרט שיכתבו על המשחק הזה יקראו 'השוד של העשור'".

אבל למרות המתקפה המתוזמרת, יש גם בברצלונה מי שחושב שצ'אבי וטר סטגן הגזימו. רונלד אראוחו אמר בסיום ש"גם אם קיבלו החלטה לא נכונה, אי אפשר להשתמש בשופטים כתירוץ. פספסנו לא מעט בפרטים הקטנים היום, ובמבחן התוצאה שוב נכשלנו".

בברצלונה כעסו מאוד אחרי המשחק על ויניסיוס, שהמשיך להתגרות בשחקני בארסה ברשתות החברתיות, וסימן לייקים לפוסטים שמלגלגים עליהם. כך, למשל, הוא סימן אימוג'י צוחק על פוסט של אוהד ריאל מדריד שצירף תמונה של החגיגה של פרמין לופס וכתב: "פרמין חשב שהוא ג'וד בלינגהאם".

הפרשן טוני חואנמרטי ("ספורט" הקטלאני) ביקר את ויניסיוס בחריפות ואמר: "איזה בן אדם עלוב אתה, ויניסיוס. עכשיו הוא צוחק על פרמין. הוא לא יודע להפסיד בכבוד, ולא יודע לנצח בקלאס - אבל בקרוב זה עומד להתהפך עליו. קשה לחשוב על איש מגעיל יותר".

אם לא די בהפסד, בארסה גם התבשרה שהפציעה של פרנקי דה יונג לא פשוטה. על פי הערכות, הקשר ההולנדי ייעדר לפחות כחודש, ומעשית סיים את העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully