וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבי VS מזרחי, הסבב האירופי: המאבק החדש על השיא הבלעדי

עונת הקונפרנס ליג מתקרבת לסיומה וכוכב מכבי תל אביב עדיין ניצב בראש טבלת המבקיעים, אולי בדרך לקחת מהאווירון בלעדיות על טייטל "הישראלי היחיד שסיים כמלך שערים של מפעל אירופי". הסיכויים, התקדימים והאפשרות שדווקא כוכב אולימפיאקוס יכריע

תקציר: אולימפיאקוס - מכבי תל אביב 4:1/ספורט1

ב-29 במאי ערן זהבי עשוי לחגוג הישג כמעט היסטורי - בגלל משחק שיתרחש בכלל באתונה. יהיו אשר יהיו המשתתפות בגמר הקונפרנס ליג ביוון, זהבי בוודאי יהיה דבוק למסך כדי לוודא שאף אחד לא ימנע ממנו עוד תואר אישי לאוסף, בתקווה שיוכתר למלך שערי המפעל לעונת 2023/24.

זהבי שכבש העונה 8 שערים במפעל, עשוי להפוך לכדורגלן הישראלי השני בלבד בכל הזמנים שמסיים עונה כמלך שערים של מפעל אירופאי. עד כה הישראלי שהחזיק בתואר בבלעדיות גמורה, הוא אלון מזרחי - לא פחות ולא יותר - וכעת לזהבי יש הזדמנות נוספת לנשל אותו משיא היסטורי, או לכל הפחות לאלץ אותו לחלוק עם האיש שמאיים עליו כבר במשך שנים.

מזרחי סיים את עונת 1998/99 כמלך שערי גביע אירופה למחזיקות, כשכבש 7 שערים לזכות מכבי חיפה; חמש שנים קודם לכן, בעונת 1993/94, הוא סיים גם כן כמלך שערי המפעל בצוותא עם שלושה שחקנים נוספים, שכמוהו כבשו 5 שערים;

כעת זהבי, סגן מלך שערי הקונפרנס ליג בכל הזמנים עם 19 שערים, עשוי לעשות זאת גם כן. 8 שערים כבש זהבי בקונפרנס ליג העונה, ובהחלט יתכן שזה יספיק. בעונה שעברה, למשל, הספיקו לזקי אמדוני וארתור קבראל 7 שערים בלבד כדי לחלוק את מלכות השערים; הסיכוי של זהבי נראה לא רע בכלל. הבא אחריו ברשימה, ברונו פטקוביץ' מדינמו זאגרב, כבש 7 שערים אבל כבר הודח מהמפעל; אתמול הודח גם יוסוף יאזיג'י מליל, שאולי היה יכול להוות איום עם מאזן של 5 שערים.

ערן זהבי מכבי תל אביב. רויטרס
בדרך הנכונה. זהבי/רויטרס

האיום הגדול על זהבי בכל זאת, כך נראה, הוא שם שחלוץ מכבי תל אביב מכיר היטב. איוב אל קעבי, האיש שכבש שלושה שערים לרשת של הצהובים במפגש הכפול, כולל צמד אדיר ומספרת ב-1:6 המפורסם, מגיע למפגש הכפול עם אסטון וילה בחצי הגמר, עם מאזן של 5 שערים - ועם מוטיבציה גבוהה לעקוף את זהבי. בדו קרב היווני-אנגלי בחצי הגמר עלול להימצא מתחרה נוסף לזהבי, אולי ווטקינס מוילה שכבש 4 שערים - אבל הסבירות לכך קצת יותר נמוכה. במשחק המקביל ינסו האנס ונאקן, טיאגו, וסקוב אולסן - כולם שחקני קלאב ברוז', כולם עם 4 כיבושים - לקרוא תיגר גם כן.

אם תואר מלך השערים אכן ילך לזהבי בסופו של דבר, הוא צפוי להיכלל ברשימה אקסקלוסיבית הרבה יותר - לצד מלכי השערים של שאר המפעלים. קיליאן אמבפה מוליך את רשימת הכובשים של ליגת האלופות עם 8 שערים - ועדיין לא הודח. כמוהו גם פייר-אמריק אובמיאנג, שכבש 10 שערים בליגה האירופית, והרגל עוד נטויה.

כך או אחרת, בין אמבפה למזרחי, זהבי יקווה בעיקר לבשורות טובות מאל קעבי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אלון מזרחי ותיקי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
יחזיק אצבעות לאל קעבי. אלון מזרחי/מאור אלקסלסי

מלך שערי הקונפרנס ליג לעונת 2023/24

1. ערן זהבי (הודח) - 8
2. ברונו פטקוביץ' (הודח) - 7
3. יוסוף יאזיג'י (הודח) - 5
דור פרץ (הודח) - 5
איוב אל קעבי (לא הודח) - 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully