וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום אביטן, מלך שערי הפועל באר שבע בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 73

19.4.2024 / 9:01

אבל בהפועל באר שבע: הסמל הגדול של הקבוצה מבירת הנגב, שכבש 100 שערים והיה חלק מהאליפות ב-1976, סבל בשנים האחרונות ממצב רפואי קשה. אלונה ברקת ספדה: "השאיר אחריו עשייה מפוארת לדורי דורות"

אבל כבד בבאר שבע בעקבות פטירתו של כדורגלן העבר שלום אביטן, הסמל הגדול של הפועל באר שבע ומלך שערי המועדון בכל הזמנים, שסבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות קשות והלך לעולמו בגיל 73. אביטן חשף לפני כשנתיים כי הוא נמצא במצב של תפקוד כליות לקוי וזקוק להשתלה.

במועדון ספדו לכוכב העבר אחרי שהתבשרו על רוע הגזירה: "אנו מחזקים בשעה זו את שרון אביטן, בנו ושחקן העבר של המועדון ומנהלה המקצועי לשעבר של מחלקת הנוער, ואת כלל משפחת אביטן. שלא תדעו עוד צער ?? יהי זכרו ברוך".

אביטן, יליד מארסיי שבצרפת, הגיע להפועל באר שבע בגיל 21 מהיריבה העירונית בית"ר והבקיע כבר במשחקו הראשון ב-1972 לרשת מכבי נתניה. הוא שוחרר לאחר שנה ועבר לבית"ר ירושלים, אבל ב-1975 חזר לבירת הנגב והיה שותף לזכייה של הפועל באר שבע באליפות השנייה בתולדותיה. למעט עונה אחת בהפועל ירושלים (1980/81), אביטן המשיך בהפועל באר שבע עד 1985 והפך למלך שעריה בכל הזמנים עם 100 כיבושים. ב-1986 זכה באליפות השנייה בקריירה, הפעם עם הפועל תל אביב, ולאחר מכן שיחק בהפועל אשדוד ופרש.

לאחר פרישתו אימן כמה קבוצות בליגות הנמוכות, כולל את בית"ר באר שבע בה גדל. קבוצתו האחרונה הייתה הפועל דימונה בשנת 2000, ממנה התפטר אחרי כשבוע וחצי. בנו של שרון אביטן ואחיינו ניסו אביטן הלכו בדרכו ולבשו גם הם את מדי הפועל באר שבע.

שלום אביטן. משה שי, פלאש 90
אגדה באר שבעית. שלום אביטן/פלאש 90, משה שי

אביטן, שרשם שתי הופעות במדי נבחרת ישראל, נודע בבעיטות האדירות שלו ממרחק ובשעריו המרהיבים, אבל גם בפיו שהפיק מרגליות ולא מעט התבטאויות שנויות במחלוקת. הוא תמיד אמר את שעל ליבו, מה שגרם לא פעם לסכסוכים עם מאמניו או עם חברים לקבוצה כמו מאיר ברד, רפי אליהו וג'קי דקל.

בשנת 1976 היה מעורב אביטן בפרשת ירי, כאשר לקח את האקדח של הקב"ט שאבטח את הפועל באר שבע במשחק חוץ בגביע האינטרטוטו, כיוון אותו אל רקתו של יוחנן וולך ואמר: "אני אירה בך". וולך הזהיר את אביטן, ידו הוזזה וכדור נפלט מהאקדח וחלף ליד ראשו של וולך שיצא מהאירוע ללא פגע. אביטן טען כי לא ידע שהאקדח היה טעון. ב-2011 הורשע בעבירות של הטרדה מינית, אך זוכה בחלוף כמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully