וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלברון ג'יימס וג'ורדן עד אשקלון: המכנה המשותף המפתיע

על רקע חרם עולמי הולך וגובר נגד ישראל כולל בזירת הספורט: מה הביא את הארגון שהצמיח את מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס וסטף קרי, לשפץ למען ילדי הדרום מגרש בשכונה קשה?

מצלמת רחף מאירוע חניכת המגרש המשופץ באשקלון/יקיר סיאדה

מגרש הספורט הוותיק והמיתולוגי של מתנ"ס בורטון בשכונת העתיקות באשקלון, הידועה כאזור המאופיין בחתך סוציואקונומי מורכב, נחנך מחדש עבור התושבים והקהילה לאחר שזכה להתרענן בשיפוץ חדשני.

אירוע חנוכת המגרש המחודש במעמד סגן ראש העיר שי עמירה ומנהל מחלקת הספורט העירונית מרסלו בורדמן, נערך בכניסה חופשית בהשתתפות ילדים מאוכלוסיות מגוונות מאשקלון והדרום, שחוו את המלחמה מקרוב וכעת זכו להסחת דעת מהנה.

הפעילות באירוע הובלתם של אנשי מועדון הכדורסל של אליצור אשקלון ובראשם כוכבי הקבוצה ג'ראד ארמסטרונג וקלארק רוזנברג ומנכ"לית המועדון קארין ביטון, עמדה בסימן מאבק באמצעות כדורסל נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה.

פרויקט חידוש המגרש הוקם בשיתוף עיריית אשקלון ועמותת JAB CAMP, ארגון חינוכי-ספורטיבי ללא כוונת רווח שהקים ארמסטרונג, שהפך במהלך המלחמה לשגריר הסברה בולט של ישראל בעולם. המגרש שופץ בתרומה נכבדת ומפתיעה שהוא גייס מ-Five Star Basketball - בית ספר אגדי לכדורסל בארה"ב שייצר אינסוף ענקי NBA כדוגמת מייקל ג'ורדן, לברון ג'יימס, קווין דוראנט, סטף קרי, אייזיאה תומאס, כרמלו אנתוני, קיירי אירווינג ועוד רבים, לצד אינספור מאמנים מהיכל התהילה שמדריכים בו כמו לארי בראון, ביל סלף, מייק ששבסקי ונוספים.

אירוע חניכת המגרש המשופץ באשקלון. לימור רפאלי וניר קידר,
אירוע חניכת המגרש המשופץ באשקלון/לימור רפאלי וניר קידר

התמיכה בולטת במיוחד על רקע חרם עולמי גובר, כששורת גופים בינלאומיים חוששים ונמנעים מכל זיהוי וזיקה לישראל או סולידריות עם טראומת 7.10, לרבות מועדוני הספורט הגדולים והפופולאריים בעולם.

ארמסטרונג הוא תומך ופעיל נלהב למען ישראל, שגדל בפילדלפיה כיהודי אפרו אמריקאי שומר מצוות. מפרוץ המלחמה הוא עורך מסע הסברה נרחב בארה"ב, והפך לכוכב רשת ויראלי שזכה למיליוני צפיות בכל העולם - בין השאר כשתיעד את ביקורו בבתים השרופים בקיבוצי העוטף ונפגש עם המשפחות, וכשפרסם סרטון מרגש לכבוד בר המצווה של הילד אריאל זוהר מנחל עוז - שכל משפחתו נרצחה בזמן שיצא מביתו להתאמן וכך ניצל.

עמותת JAB CAMP אותה ארמסטרונג הקים השנה, פועלת להיאבק באנטישמיות, גזענות ושנאה באמצעות שימוש בספורט כאמצעי מפגש ודו קיום לילדים מרקעים אתניים, תרבותיים ודתיים מגוונים, כשבמסגרתה נערכות קייטנות של מחנה כדורסל בארה"ב ופעילות תואמת בישראל.

ארמסטרונג מוסיף: "מטרת פעילותי בישראל היא להשפיע פעמיים - על המגרש ומחוצה לו. אם בעתיד יזכרו אותי רק מהמגרש, אז זה יהיה כישלון מבחינתי. הוריי תמיד חינכו אותי על בסיס הערכים שהכל אפשרי בחיים, ושמוכרחים להעניק לדור הבא את הטוב ביותר שאפשר. תחת ההשראה הזאת הקמתי את JAB CAMP ושם הנחלנו את הערכים האלו לאלפי ילדים בינתיים, והדבר הטוב הוא שרק התחלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אירוע חניכת המגרש המשופץ באשקלון. לימור רפאלי וניר קידר,
אירוע חניכת המגרש המשופץ באשקלון/לימור רפאלי וניר קידר

לדברי ראש העיר, תומר גלאם: "אני רוצה לברך את כל השותפים לשיפוץ המגרש. תחום הספורט והפעילות הגופנית הוא חשוב ביותר, ומהווה תשתית מרכזית לחוסן קהילתי, חברתי, חינוכי ותרבותי. במיוחד בעת הזו החזרה למגרש ולספורט עבור ילדי אשקלון שמתמודדים לאורך השנים עם מציאות מאתגרת באופן מעורר הערצה, היא משמעותית במיוחד ותאפשר להיות ביחד, בפעילות ספורטיבית ובאחדות. מאחל מכאן לילדי אשקלון שייהנו מהמגרש החדש, ושנדע ימים של שקט".

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully