וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת פנדלים: מרטינס השתיק את אוהדי ליל והעלה את וילה לחצי הגמר

השוער הארגנטינאי ספג קללות לאורך כל המשחק והגיב בדו-קרב מהנקודה הלבנה עם שתי עצירות בניצחון 3:4. גם פיורנטינה ממשיכה הלאה בקונפרנס ליג ותפגוש את קלאב ברוז'

תקציר: ליל - אסטון וילה 1:2/ספורט1

לא רק בליגת האלופות יש דרמות גדולות. שלוש מארבע העולות לחצי גמר הקונפרנס ליג נקבעו הערב (חמישי) רק לאחר הארכה ושתיים מהן נזקקו גם לדו-קרב פנדלים. אמיליאנו מרטינס כיכב והוביל את אסטון וילה לניצחון בדו-קרב על ליל, בדרך למפגש עם אולימפיאקוס שניצחה בפנדלים את פנרבחצ'ה. פיורנטינה עשתה את זה עם 0:2 בהארכה מול ויקטוריה פלזן, והיא תתמודד בחצי הגמר עם קלאב ברוז' ששוב ניצחה את פאוק סלוניקי.

חצאי הגמר (2 ו-9 במאי):

אסטון וילה - אולימפיאקוס
פיורנטינה - קלאב ברוז'

גמר הקונפרנס ליג ייערך ב-29 במאי, באצטדיון אגיה סופיה באתונה.

אמיליאנו מרטינס שוער אסטון וילה משתיק את אוהדי ליל. רויטרס
התשובה המושלמת. אמיליאנו מרטינס/רויטרס

ליל - אסטון וילה 4:3 בפנדלים (3:3 בסיכום)

"האיש השנוא בצרפת" שוב גרם לצרפתים לבכות. אוהדי ליל סימנו את אמיליאנו מרטינס מהרגע הראשון עם קללות, בוז ואפילו ניסיון כניסה למגרש, אבל בסופו של דבר אלוף העולם הארגנטינאי צחק אחרון, ושוב אחרי שתי עצירות בדו-קרב פנדלים - כמו בגמר המונדיאל בקטאר. מרטינס עצר את הבעיטה של נביל בנטאלב ולאחר מכן התגרה בקהל ואף ספג צהוב שני. למזלו, החוק קובע כי שוער לא יכול להיות מורחק בעת הפנדלים וכך הוא נשאר על המגרש גם כדי לעצור את הפנדל המכריע של בנז'מן אנדרה ולשלוח את אסטון וילה לחצי גמר אירופי ראשון מאז הזכייה בליגת האלופות ב-1982.

ליל צימקה ל-2:1 בווילה פארק בדקה ה-84 בשבוע שעבר והמשיכה את ההתלהבות הזו בפתיחה לעיני הקהל הביתי, עם שמאלית מדויקת של יוזוף יאזיג'י אל הרשת של מרטינס, שכאמור ספג קללות ובוז לכל אורך המשחק מהקהל הצרפתי. הקפטן אנדרה נגח את השני בדקה ה-68 ובאותו רגע ליל כבר הריחה חצי גמר היסטורי, אבל שלוש דקות לסיום הזמן החוקי השוער לוקא שבאלייה יצא להרמה לא מסובכת, נתקל בחברו בנטאלב, שמט את הכדור ובניסיון השני היה זה המגן מאטי קאש שירה פנימה מ-16 מטרים. הטענות של שחקני ליל לעבירה של ג'ון דוראן, שכביכול דחף את בנטאלב על השוער וגרם להשמטה, לא הועילו וגם ה-VAR אישר את השער ששלח את המפגש להארכה. שבאלייה כיפר בדקה ה-100 כשהדף בעיטה מסוכנת של לאון ביילי ואז, כשהוא על הדשא, הצליח להגיב בזמן גם לנגיחה של דוגלאס לואיז וסיפק הצלת ענק. הוא מנע שער גם בדקה ה-120 ועצר פנדל אחד של ביילי, אבל מהדו-קרב יזכרו רק את היריב מארגנטינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקני אסטון וילה חוגגים עם השוער אמיליאנו מרטינס. Alex Pantling, GettyImages
זה לא יכול היה להסתיים אחרת. אמיליאנו מרטינס חוגג עם החברים/GettyImages, Alex Pantling
בנז'מן אנדרה שחקן ליל מאוכזב. רויטרס
גיבור הערב של ליל הפך לאחד הגיבורים הטרגיים. בנז'מן אנדרה/רויטרס

צפו בתקציר הניצחון של פיורנטינה

תקציר ניצחונה של פיורנטינה 0:2 על ויקטוריה פלזן בגומלין רבע גמר הקונפרנס ליג/ספורט1

פיורנטינה - ויקטוריה פלזן 0:2 בהארכה (0:2 בסיכום)

כמו נגד מכבי חיפה, גם הפעם הסגולים לא הרשימו אך ידעו להשיג את הכרטיס לחצי גמר הקונפרנס ליג זו השנה השנייה ברציפות. פיורנטינה הפסידה בגמר אשתקד לווסטהאם בדקה ה-90 ותקווה לגורל שונה ב-2024. ויקטוריה פלזן, שחלמה על חצי גמר אירופי ראשון בתולדותיה, עסקה בהגנה בלבד ונהנתה גם מהרבה מזל עם קורות והחמצות, עד שבדקה ה-66 קאדו דרך בצורה קשה על הקרסול של דודו וראה אדום. גם ב-10 שחקנים עוד החזיקו הצ'כים מעמד וגררו את המשחק להארכה, אבל בדקה ה-92 ניקולאס גונסאלס השתלט על כדור קרן בתוך הרחבה והכניע את השוער שרק נגע בכדור בדרכו לחיבורים. פיורנטינה המשיכה לתקוף ובניסיון ה-32 שלה במשחק, הקפטן כריסטיאנו ביראגי ירה פנימה וסגר עניין בדקה ה-108.

ניקולאס גונסאלס שחקן פיורנטינה חוגג שער. רויטרס
לקח זמן, אבל השער של פיורנטינה הגיע. ניקולאס גונסאלס/רויטרס
תקציר ניצחונה של פיורנטינה 0:2 על ויקטוריה פלזן בגומלין רבע גמר הקונפרנס ליג/ספורט1

פאוק סלוניקי - קלאב ברוז' 2:0 (3:0 בסיכום)

העולה היחידה לחצי הגמר שלא נזקקה להארכה ואף השיגה ניצחון כפול. פאוק סלוניקי, שהחלה את המסע האירופי שלה אי שם בסוף יולי עם 0:0 ביתי מול בית"ר ירושלים, בנתה על האווירה החמה בטומבה, אבל בקושי הטרידה את הבלגים. פראן ז'וגלה, שבישל את שער הניצחון בשבוע שעבר, כבש במתפרצת בדקה ה-33 אחרי הכנה של קיריאני סאבה בן ה-19 והשלים צמד עם ריבאונד רגע לפני סיום המחצית. קלאב ברוז' חגגה חצי גמר אירופי ראשון מאז 1992, אז עשתה את זה בגביע המחזיקות. כעת היא מפנטזת כבר על גמר ראשון מאז שני ההפסדים לליברפול בגביע האלופות ב-1976 ו-1978.

פראן ז'וגלה שחקן קלאב ברוז' חוגג שער. KONSTANTINOS TSAKALIDIS/AFP, GettyImages
האיש של קלאב ברוז' ברבע הגמר. פראן ז'וגלה/GettyImages, KONSTANTINOS TSAKALIDIS/AFP
שחקני אולימפיאקוס חוגגים. רויטרס
הישג היסטורי לאולימפיאקוס/רויטרס

פנרבחצ'ה - אולימפיאקוס 3:2 בפנדלים (3:3 בסיכום)

קונסטנטינוס צולאקיס, שערך את הבכורה שלו בקונפרנס ליג בקאמבק הגדול ב-1:6 של אולימפיאקוס, הפך לגיבור החדש של אולימפיאקוס והוא חתום על חצי הגמר האירופי הראשון בתולדותיה. הקבוצה היוונית חגגה 0:3 מהיר בבית בשבוע שעבר, אבל ניצחה לבסוף רק 2:3 והערב כל היתרון אבד לה בדקה ה-11, כאשר אירפן קחבג'י ירה פנימה. אך היא שרדה 120 דקות מול קבוצת הכוכבים של פנרבחצ'ה ובדו-קרב מהנקודה הלבנה היה זה השוער בן ה-21 שהתעלה עם שלוש עצירות לבעיטות של דושאן טאדיץ', ג'נגיז אונדר ולאונרדו בונוצ'י הוותיק שהחמיץ את הפנדל המכריע. דומיניק ליבאקוביץ' הקרואטי עשה גם הוא את שלו כשעצר את יוסף אל עראבי והדף למשקוף את הפנדל הרביעי של רודיניי שנחת ממש על הקו, אך זה לא הספיק כדי לשלוח את פנר לחצי גמר שני בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully