וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי הולנד" בסכנת קיום: "סובלים מאנטישמיות, שחקנים מותקפים"

בעבר תחת העמותה היו 8 קבוצות כדורגל לילדים ונוער, כעת נותרו רק 2 כי השחקנים עוזבים בזה אחר זה: "היה לנו שחקן שנשכו אותו, שחקנים יריבים מגיעים להילחם בנו. זקוקים לעזרה מהממשלה"

דריבל, 16.4/עריכת וידאו: זיו שטיינר

בעיר ההולנדית אמסטלפיין, הסמוכה לאמסטרדם, נמצאת העמותה שמנהלת את "מכבי הולנד", שחברה בתנועת מכבי העולמית ושבשיאה ניהלה לא פחות מ-8 קבוצות כדורגל שהורכבו בעיקרן משחקנים יהודים וישראלים בין הגילאים 6 עד 18. למעלה מעשור מאז הקמת הקבוצות הצעירות, בריאיון מצמרר שהעניק הבוקר (רביעי) לתקשורת ההולנדית היו"ר ויקטור לונסטיין, הוא חשף כי מתוך 8 קבוצות נותרו 2 בלבד ושהקיום של קבוצות הכדורגל של "מכבי הולנד" בסכנה גדולה בעקבות האנטישמיות הגואה בהולנד, בייחוד מאז אותה שבת שחורה ב-7 באוקטובר.

לפי לונסטיין ששוחח עם "nhnieuws", שחקנים רבים בזה אחר זה מבקשים לעזוב בעקבות האלימות שהם חווים עקב השתייכותם לקבוצה יהודית. "אנחנו סובלים מאנטישמיות כבר שנים והיו לא מעט מקרים. היו קללות, עלבונות ולפעמים גם תקיפות פיזיות - היה לנו שחקן שננשך רק כי הוא יהודי", טען היו"ר.

כצפוי, בחצי השנה האחרונה, מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, המצב הולך ומחמיר - מחוץ לכדורגל האנטישמיות הולכת וגוברת וכמובן שיש לכך ביטוי גם במגרשים. "אוהדי הכדורגל הם פנאטיים וזה משחק עם אמוציות גבוהות, אז כמובן שיש יריבים שמביאים את הקונפליקט הפוליטי לכר הדשא והם מנצלים את ההזדמנות כדי להילחם בשחקנים שלנו, שזה ביזארי לחלוטין", הוסיף.

לונסטיין בהחלט חושש שבסופו של דבר תיסגר פעילות העמותה וקורא לממשלת הולנד לסייע לו לאבטח את אירועי הקבוצה: "אם שחקני כדורגל יהודים לא יכולים לשחק כדורגל בבטחה, חייבים לספק לנו אבטחה".

מההתאחדות ההולנדית נמסר שהם מודעים לכך שהקבוצה סובלת מאירועי אלימות יותר מקבוצות אחרות והובהר: "מנסים למצוא פתרונות במסגרת היכולות שלנו, כולל הדרכה ועונשים משמעותיים לאלו שמפרים את הכללים".

מעיריית אמסטרדם נמסר בתגובה לידיעה: "כולם בעיר שלנו צריכים להרגיש בטוחים וחופשיים, זה נורא ששחקני מועדון הכדורגל 'מכבי' נאלצים להתמודד עם תוקפנות ואנטישמיות. אנחנו מודעים לזה ונמצאים בקשר עם המועדון ועם החברה. אנחנו גם בקשר עם המועדונים האחרים כדי להסביר להם את המצב ומבקשים מהם להיות עירניים ולפעול כדי שהמשחקים יתקיימו באווירה טובה".

נציין בהערת אגב כי אוהדי אייאקס אמסטרדם, שלאורך עשרות שנים היו מזוהים עם דגלי ישראל ביציעים, החליטו מאז ה-7.10 שלא להניף את דגלי ישראל. הסיבה היא דגלי פלסטין שהונפו בתגובה וראשי האוהדים החליטו לשים לכך סוף בהחלטה שלא יונף אף אחד מהדגלים כדי למנוע עימותים וחיכוכים ביציעי הארנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully