וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גטהון לפני אליפות ישראל: "בא עם ראש נקי לרוץ כמה שיותר מהר"

באצטדיון הדר יוסף תתקיים ביום חמישי ריצת 10,000 מטר, בה ישתתפו גם שלושה רצים מאוגנדה, קניה ואתיופיה. בנשים, אופיר פורר מקווה לשחזר את ההישג מהשנה שעברה: "תחרות מאוד חשובה עבורי"

דריבל, 16.4/עריכת וידאו: זיו שטיינר

אליפות ישראל ב-10,000 מטר תיערך מחר (חמישי) באצטדיון הדר יוסף המחודש. שלושה רצים מאוגנדה, קניה ואתיופיה יגיעו לתחרות וישמשו כמושכים בריצת הגברים. המטרה העיקרית של הרצים הבכירים בתחרות היא לשפר את הזמנים שלהם על מנת להיכנס למקצה החזק והמהיר יותר באליפות אירופה שתיערך בחודש יוני ברומא. השנה הוחלט כי יהיו שני מקצים בריצת ה-10,000 מטר באליפות אירופה, סך הכל 54 משתתפים שיחולקו לפי הזמנים שלהם לשני מקצים (בכל מקצה 27 רצים).

טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שיאן ישראל במרחק הזה, ינסה להגן על תוארו משנה שעברה. "התאמנתי טוב ואני מרגיש מצוין" סיפר גטהון, "אני מגיע תמיד עם הרבה רצון לרוץ את הריצה שלי ולא חושב יותר מידי על התחרות. כשמגיעים לאליפויות שום דבר לא מובטח לאף אחד כי כל אחד יכול לנצח, לכן אני בא עם ראש נקי לרוץ כמה שיותר מהר". לגטהון יש כבר קריטריון למקצה החזק באליפות אירופה. הוא מכוון לתוצאה מהירה, שתעניק לו ניקוד גבוה לדירוג העולמי למשחקים האולימפיים בפריז (נכון להיום הוא מדורג במקום ה-31, כשהקווטה היא ל-27 רצים).

הדר אופיר פורר. איגוד האתלטיקה, אתר רשמי
תנסה לשחזר את ההישג מאשתקד. פורר/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה

עוד יתחרו באליפות, בין היתר: איימרו עלמיה (הפועל אתלטי אורן כפ"ס), בוקיאו מלדה (הפועל עמק חפר), יטאיאו אבוהאיי (מכבי ת"א), דוד טאייצ'ו (מכבי ת"א), זמנו מוצ'ה (הפועל חולון). מבין המתחרים לבוקיאו מלדה וליטאיאו אבוהאיי יש גם קריטריון לאליפות אירופה, אך למקצה B (הפחות מהיר). חלק גדול מהרצים מגיעים לאליפות ישראל אחרי מחנות אימונים בגובה במקומות שונים.

אצל הנשים, הדר אופיר פורר (מכבי ת"א) תקווה לסיים במקום הראשון על הפודיום ולשחזר את ההישג שלה מאשתקד. אופיר פורר סיפרה: "אני מרגישה בכושר טוב, עשיתי הכנה טובה וזו תחרות מאוד חשובה עבורי. המטרה שלי היא פשוט לרוץ את הריצה שלי ולעשות את הכי טוב שלי. מקווה שכמה שיותר קהל יגיע לצפות". עוד ישתתפו בין היתר הלה עזרן (מכבי ת"א), שייצגה את ישראל באליפות אירופה U20 בירושלים ובורטוקאן טסרה (הפועל ת"א).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully