וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים עברו, ומחדל המצלמות חזר על עצמו: "זה צחוק הגורל"

16.4.2024 / 10:30

אנשי קרית שמונה נדהמו: האירוע השנוי במחלוקת שהוביל לפנדל לזכות באר שבע היה שחזור מדויק של ההתרחשות שפגעה בהם רק שבועיים לפני כן ברבע גמר הגביע. אז איך הרשלנות חזרה על עצמה? "זה לא יאומן, אפשר להבין לגמרי את הטענות של מכבי תל אביב"

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 0:1/ספורט1

מי שישבו אמש (שני) לצפות במשחק של מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע, תפסו את הראש ולא האמינו שמקרה כזה חוזר על עצמו תוך שבועיים, הם אנשי עירוני קרית שמונה. הסיפור הזה שמסעיר את מכבי תל אביב מאתמול - חוסר היכולת לעשות אבחנה האם מיגל ויטור היה בעמדת נבדל לפני הפנדל שנשרק לזכותו - קרה לקרית שמונה רק לפני שבועיים.

במשחק רבע גמר הגביע בין קרית שמונה לנוף הגליל באצטדיון נתניה, נפסק פנדל לזכות נוף הגליל כאשר היה ברור לאנשי קרית שמונה וכמעט לכל מי שישב באצטדיון, שמדובר במהלך שצריך להיפסל בגלל נבדל. השופט המרכזי יואב מזרחי, דווקא זיהה התחזות של חלוץ נוף הגליל סמיר פרהוד ולא התכוון כלל לפסוק לפנדל. אלא שכל מי שהיה במגרש, היה משוכנע שמדובר בכלל בנבדל ושכל המהלך צריך להיפסל.

שופט ה-VAR זיו אדלר, שהיה גם זה שאמש בטרנר ישב ב-VAR, זיהה שלא מדובר בהתחזות של פרהוד, אלא דווקא בעבירה בתוך הרחבה שחייבת לזכות את נוף הגליל בפנדל. מה הייתה הבעיה? לאדלר, ממש כמו אמש, לא הייתה זווית של מצלמה שמוכיחה בוודאות שמדובר בנבדל.

הטענות של אנשי קרית שמונה היו מיידיות וברורות, והם לא האמינו שנפסק פנדל לרעתם. אבל כמו אמש, המצלמה שעל רחבת ה-16 שאמורה לספק לשופט ה-VAR וגם לצופים בבית את האמת, לא הייתה שם כדי לסייע לפסוק על נבדל.

יתרה מכך, אחרי המשחק אנשי קרית שמונה עצמם הגיעו עם וידאו שהם צילמו לצורך ניתוח המשחק, בו רואים בבירור ששחקן נוף הגליל נמצא בעמדת נבדל, כך שלא היה צריך להיפסק פנדל לחובת קרית שמונה.

שחקני מכבי תל אביב עטים על השופט יגאל פריד, רועי גורדנה שחקן הפועל באר שבע משמאלם. ברני ארדוב
כאילו כלום לא השתנה. פריד אחרי השריקה לפנדל אתמול/ברני ארדוב

הבוקר אמר גורם בקרית שמונה: "זה צחוק הגורל, ולא יאומן. ישבנו אתמול ותפסנו את הראש. אותו מקרה בדיוק של מכבי תל אביב. אצלנו ראו בוודאות בוידאו שלנו שהיה צריך להיות נבדל. הודחנו מגביע המדינה בגלל שלא היה צילום ל-VAR שמראה את הנבדל. אפשר להבין לחלוטין את הטענות של מכבי תל אביב".

המקרה ההוא של קרית שמונה מלפני שבועיים, הגיע מיד על ידי אנשי הקבוצה למנהלת הליגות בכדורגל וכך גם הבוקר במנהלת עוסקים בכך וביקשו הסברים מערוץ הספורט בנוגע לאירוע ולעובדה שעד עכשיו אי אפשר לדעת אם מיגל ויטור היה בנבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully