וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערורייה בבייג'ינג: הרצים האפריקאים נתנו לסיני לנצח? צפו

הה ג'יה חגג ניצחון מפתיע בחצי המרתון שנערך בסין, אלא שגולשים חדי עין עלו על התרמית: שני רצים קנייתים ואחד אתיופי נתנו לסיני לעקוף אותם. באיגוד האתלטיקה העולמי החלו בחקירה. צפו בתקרית

מארגני חצי המרתון בבייג'ינג חוקרים טענות שלפיהן שלושה אתלטים מאפריקה ויתרו במזיד על הזכייה לטובת הרץ הסיני הבכיר הה ג'יה ביום ראשון האחרון.

סרטון שהופץ ברשת, מציג לכאורה את הקנייתים רוברט קטר וווילי מנגאט ואת האתיופי דג'נה היילו מצביעים על קו הסיום ומאטים את הריצה שלהם לפני שמאותתים להה, בן ה-25, לעקוף אותם ולנצח.

אלא שגולשים סינים חדי עין עלו על התרמית לכאורה. מנגאט הקנייתי אמר כי ארבעה רצים הוחתמו כדי לעזור לג'יה לשבור את שיא חצי המרתון הסיני שעומד על שעה ושתי דקות ושלושים ושלוש שניות, ושאחד מהם לא סיים את המרוץ. ג'יה החמיץ את השיא בהפרש של שנייה אחת בלבד, עם זמן של 1:03:44. שלושה רצים אחרים סיימו במקום השני בתיקו.

"לא באתי כדי להתחרות," הודה מנגאט. "בעבורי, זה לא היה מרוץ תחרותי."

קשה להתבלבל כאן. הרצים האפריקאים נותנים לסיני לנצח

דובר מטעם משרד הספורט בבייג'ינג אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הם חוקרים את האירוע. הוא הוסיף: "נפרסם את הממצאים לציבור ברגע שיהיו זמינים".

מנגאט הוסיף: "אני לא יודע למה הם שמו את השם שלי על המספר שלי/חזה במקום לתייג אותו כקוצב קצב.

"התפקיד שלי היה לקבוע את הקצב ולעזור לבחור לנצח אבל לצערי הוא לא עמד ביעד, שהיה לשבור את השיא הלאומי".

אף אחד מהרצים אחרים לא הגיבו על התקרית עדיין, אבל בהודעה מאיגוד האתלטיקה העולמית נמסר בתגובה: 'אנו מודעים לצילומים שמסתובבים ברשת מהחצי מרתון בבייג'ינג סוף השבוע הזה ומבינים שחקירה מתבצעת כעת על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות".

"הביטוי החשוב ביותר בספורט שלנו הוא יושרה, ולכן בזמן שהחקירה נמשכת, אנחנו לא יכולים להגיב תגובה נוספת." כך התייחסו למקרה ב"אתלטיקה עולמית".

באתר הרשת החברתית הסינית וייבו הגיבו גולשים רבים למירוץ, ואחת התגובות, "אין ספק שזו הזכייה הכי מביכה בקריירה של ג'יה", זכתה ביותר מ-1,000 לייקים.

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully