וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטאי העל הישראלי: "פעם הייתי קונה הרבה נעליים, היום אני מוכר נעליים"

15.4.2024 / 21:38

אלכס אברבוך האגדי, שהיה סגן אלוף עולם ושלוש פעמים אלוף אירופה בקפיצה במוט, עובד למחייתו כמוכר בחנות בקניון בתל אביב: "אין לי מה להיות נבוך, זו פרנסה. לפחות יש אנשים שדאגו לזה שתהיה לי עוד עבודה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.4/ספורט1

קונים שנכנסו בימים האחרונים לחנות של המותג אסיקס בקניון TLV במרכז תל אביב, הופתעו לגלות כי אחד המוכרים אשר מסייע להם בבחירת הנעליים הוא לא אחר מאשר אלכס אברבוך האגדי. קופץ המוט בן ה-49, שהיה סגן אלוף עולם ושלוש פעמים אלוף אירופה, עובד כבר חודש וחצי למחייתו כמוכר בחנות. אברבוך לא הופתע מהטלפון שקיבל הערב (שני) אחרי שלדבריו לא מעט אנשים שנכנסים לחנות, נדהמים לראותו שם.

"כן, פעם הייתי קונה הרבה נעליים, היום אני מוכר נעליים", אמר אברוך לוואלה ספורט. "אין לי מה להיות נבוך, זו פרנסה. לצערי, מאמן אתלטיקה בישראל לא יכול להתפרנס רק מזה. אני עובד במועדון בכפר סבא ויש לי גם אתלטים צעירים בנתניה, אבל אי אפשר לסמוך רק על זה ולכן לפני כחודש וחצי פניתי לאנשים טובים, כי יש עוד אנשים טובים במדינה, וביקשתי שיסייעו לי עם עבודה נוספת. אני עוד לא יודע כמה זמן אעשה זאת, אבל התחלתי כסטאז' ללמוד את העבודה ואני מתייחס אליה ברצינות, כפי שהתייחסתי לכל דבר שעשיתי בחיים.

שיאן ישראל המשיך: "לצערי, לא רק אני כמאמן אתלטיקה לא יכול לעבוד בזה במדינה. יש עוד מאמנים בתחום שנאלצים לעשות עבודות נוספות. אין מה להתבייש בזה, יש בית, יש פרנסה שצריך להביא ולפחות יש אנשים שדאגו לזה שתהיה לי עוד עבודה. אם אני זוכר נכון, כשהייתי סגן אלוף העולם באדמונטון, קפצתי עם אסיקס. אז הנה היום אני עובד בחנות שלהם".

אלכס אברבוך עם בתו, טקס הכתרת 75 הספורטאים האהובים של ישראל. ברני ארדוב
אלכס אברבוך עם בתו, טקס הכתרת 75 הספורטאים האהובים של ישראל/ברני ארדוב

אברבוך ביקש להתייחס לעוד עניין וסיפר: "מה שכואב לי, שבאחרונה איגוד האתלטיקה רכש 50 מוטות קפיצה לטובת אליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בישראל. אני ביקשתי שיעבירו לי אחרי האליפות חלק מהמוטות לשימוש באגודה בכפר סבא. חשבתי שאם רוצים לפתח את הענף בארץ, לא צריך לשמור את המוטות רק בתל אביב ובירושלים, במיוחד שאני מאלה ששמו את הענף הזה על המפה בישראל, אז האמנתי שיעזרו לי עם המוטות שנרכשו מכספי הציבור. לצערי לא קיבלתי את המוטות ואני לא מבין את ההסברים שנותנים לי".

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי מסר בתגובה לדבריו של אברבוך: "אכן רכשנו ציוד רב לטובת אליפות אירופה האחרונה וגם לקראת הגרנד סלאם בחודש הבא. ועדת ציוד באיגוד האתלטיקה שהתכנסה, קבעה כי המוטות יישארו באצטדיונים שמשמשים את איגוד האתלטיקה. לכן המוטות נמצאים וקיימים לשימוש האתלטים בהדר יוסף ובגבעת רם בירושלים. מי שמעוניין ורוצה, יכול להשתמש במוטות האלה. הוועדה קבעה כי הם לא יוצאים מהאצטדיונים האלה ולא מחולקים ברחבי הארץ. עם כל הכבוד לאלכס ולמה שעשה בעבר, הוא קיבל לא מעט סיוע מהאיגוד בתפקידיו השונים ובאגודות בהן הוא עובד. במקרה הזה הוחלט שהמוטות לא יוצאים מהאצטדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully