וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הנס: "פיפ"א הייתה אז חבורה מושחתת, אבל בקנבאואר לא שיחד"

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 18:12

נשיא הכבוד של באיירן מינכן העיד במשפט כי לא ידע על תשלום שוחד בסך 6.7 מיליון יורו לטובת אירוח מונדיאל 2006: "גרמניה לא עשתה דבר כזה"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.4/ספורט1

אולי הנס, נשיא הכבוד של באיירן מינכן, העיד היום (שני) כי אינו ידע דבר בנוגע לתשלום שהועבר לכאורה מהיזם הצרפתי רובר לואי-דרייפוס לפרנץ בקנבאואר המנוח וממנו לאנשי פיפ"א לקראת ההצבעה על אירוח מונדיאל 2006.

"פיפ"א הייתה אז חבורה מושחתת, אפשר לדמיין אפילו 'קנייה' של המונדיאל, אבל אני משוכנע שהתאחדות הכדורגל הגרמנית וגרמניה לא עשו את זה. פרנץ מעולם לא נתן שוחד, אני בטוח בכך", אמר הנס ביום הרביעי של עדותו במשפט העלמות המס נגד בכירים לשעבר בכדורגל הגרמני.

בשתי הופעות תקשורותיות דווקא התפאר הנס כי הוא יודע מדוע שולמו מיליונים סביב אירוח הטורניר בגרמניה, אבל בבית המשפט חזר בו וסיפר כי מעולם לא דיבר עם בקנבאואר או לואי-דרייפוס על מה שקרה. "הייתי סקרן רק כשזה היה נוגע אליי או לבאיירן", הבהיר. "לא שאלתי בשביל מה הכסף, הנושא הזה היה טאבו".

אוהדי נבחרת גרמניה במונדיאל 2006. GettyImages
אוהדי נבחרת גרמניה במונדיאל 2006/GettyImages

נשיאי ההתאחדות לשעבר, וולפגנג נירסבאך ותיאו צוונציגר, מואשמים בהעלמת בגלל בגין דיווחים על תשלומים כהוצאות תפעול. יחד איתם עומד לדין גם מזכ"ל ההתאחדות לשעבר, הורסט אר שמידט, והשלושה הכחישו כולם את האישומים. החיובים מסתכמים בכ-6.7 מיליון יורו שהעבירה התאחדות הכדורגל הגרמנית לפיפ"א דרך איש העסקים המנוח לואי-דרייפוס. הכסף הוכרז כתשלום עבור ערב גאלה במונדיאל, אבל הערב הזה מעולם לא התקיים.

בקנבאואר, אגדת הכדורגל הגרמני שהלך לעולמו לפני כשלושה חודשים, עמד בראש הוועדה המארגנת של מונדיאל 2006. הוא הכחיש כי קיבל הלוואה אישית מאותו לואי-דרייפוס ארבע שנים קודם לכן, כשהכסף הזה הגיע בסופו של דבר לחשבונו של מוחמד בן חמאם הקטארי, סגן נשיא פיפ"א לשעבר שטען ב-2018 שגרמניה העבירה לו שוחד כדי לקבל את אירוח הגביע העולמי.

בדיון הוקראה עדותו של בקנבאואר, שאמר בחקירתו בפרקליטות ב-2016: "לא חתמתי על שטר חוב". עם זאת, הוא הודה כי נתן "הרבה חתימות ריקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully