וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל איומי טרור: התוכנית הגרנדיוזית של פריז 2024 עלולה להתבטל

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 11:24

ראש ממשלת צרפת טוען כי טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז 2024 עשוי לעבור לאיצטדיון פתוח ולא להתקיים על גדות נהר הסיין בגלל "סכנות ביטחוניות"

בווידאו: פיגוע בפריז: תייר גרמני נרצח בדקירות בסמוך למגדל אייפל/טוויטר

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (שני) כי טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז שתוכנן להתקיים על נהר הסיין עשוי להיות מועבר לסטאד דה פראנס אם האיום הביטחוני ייחשב גבוה מדי.

בשיחה עם התקשורת הצרפתית אמר מקרון שכוחות הביטחון של צרפת יגויסו ברמה יוצאת דופן לאבטחת האירוע באוויר הפתוח, "אבל אם אנחנו חושבים שקיימים סיכונים, בהתאם לניתוח שלנו של האירועים, יש לנו תרחישים חלופיים", אמר מקרון. "יש תוכנית ב' ותוכנית ג'".

אילוסטרציה של טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים פריז 2024 על גדות נהר סיין. PARIS2024, אתר רשמי
אילוסטרציה של טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים פריז 2024 על גדות נהר סיין/אתר רשמי, PARIS2024
המשחקים האולימפיים פריז 2024 - אילוסטרציה. אינסטגרם, paris2024, אתר רשמי
הרבה תקוות, שהמציאות עלולה להרוס. פריז 2024/אתר רשמי, אינסטגרם, paris2024

האירוע ב-26 ביולי אמור להיות טקס הפתיחה האולימפי הראשון שנערך מחוץ לאיצטדיון. כ-10,500 ספורטאים אמורים לעבור בלב הבירה הצרפתית על סירות על נהר הסיין לאורך מסלול של 6 ק"מ.

כדי להגביל את הסיכונים הביטחוניים, אמר מקרון שהמארגנים יכולים להחליט לקצר את מסלול המצעד בסיין, ואפילו "להחזיר את הטקס לאיצטדיון" לאירוע פתיחה שגרתי יותר.

המארגנים תכננו במקור טקס פתיחה גרנדיוזי עבור עד 600,000 איש, רובם צופים ללא תשלום שיתגודדו על גדות הנהר. אבל דאגות ביטחוניות ולוגיסטיות הובילו את הממשלה לצמצם בהדרגה את שאיפותיה. מוקדם יותר השנה, המספר הכולל של הצופים הצטמצם לכ-300,000.

ממשלת צרפת גם החליטה שלתיירים לא תינתן גישה חופשית לצפות בטקס הפתיחה בגלל חששות ביטחוניים. במקום זאת, הגישה החופשית תהיה עם הזמנה מראש בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully