וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ביד עם ישראל: קריאת הפיוס של אגדת הכדורגל האיראנית חרכה את הרשת

שחקן העבר האגדי עלי קארימי, שנודע כמתנגד חריף למשטר האייתולות, כתב נגד הרפובליקה האיסלאמית אחרי מתקפת הטילים לישראל וזכה לעשרות אלפי תגובות אוהדות. ספורטאים נוספים הצטרפו אליו: "היהודים הם ידידינו, המלחמה האמיתית - נגד חמינאי"

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

המתקפה של איראן על ישראל ממשיכה לעמוד בראש סדר היום, ומטבע הדברים גם עולם הספורט מלא בתגובות. לצד תגובות תמיכה בשלטון מאז תחילת המתקפה שלשום בלילה, נשמעים גם קולות של התנגדות, ועוד ועוד ספורטאים איראנים מנסים להעביר מסר של פיוס ואחווה עם ישראל.

אתמול (ראשון) הגיעה התגובה המשמעותית ביותר בהקשר הזה, כשעלי קארימי, אחד מגדולי כדורגלני איראן בכל הזמנים, שחקן עבר מפורסם (שזכה לכינוי "מראדונה האסייתי") עם רזומה עשיר כולל עונות בבאיירן מינכן, יצא בגלוי נגד המתקפה על ישראל. קארימי העלה לרשתות החברתיות תמונה המדמה את ישראל ואיראן כאגרוף אחד, עם ידיים משולבות זו בזו (כולל דגל ישראל ודגל איראן הקודם, מלפני משטר האייתולות), וכתב: "אנחנו איראן, לא הרפובליקה האיסלאמית".

הפוסט של קארימי זכה לעשרות אלפי תגובות, רובן חיוביות ואוהדות, כולל איראנים רבים שהזדהו עם דבריו. קארימי בן ה-45 ידוע כמתנגד חריף לרפובליקה האיסלאמית ולמשטר האייתולות, ומרבה להתבטא נגדו בשנים האחרונות ממקום מושבו באירופה. גם בימיו כשחקן היה קארימי דעתן וקולני. ביוני 2009 הוא נדרש לפרוש מהנבחרת, לאחר שבמשחק נגד נבחרת קוריאה הדרומית במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010 ענד צמיד ירוק, כאות הזדהות עם המחאה העממית נגד תוצאות הבחירות באיראן. בספטמבר 2022 פרסם ציוף בדף הטוויטר שלו בו הוא קורא להפיכה על רקע המחאה נגד השלטון. השלטונות באיראן בתגובה החרימו את ביתו.

עלי קארימי, שחקן נבחרת איראן. Han Myung-Gu, GettyImages
אחד המתנגדים המפורסמים לרפובליקה האיסלאמית. עלי קארימי/GettyImages, Han Myung-Gu

בעקבותיו של קארימי נשמעו גם קולות מחאה מצד ספורטאים נוספים. מילאד זאנידפור, כדורגלן נבחרת איראן בעבר, כתב: "למלחמה הזאת אין שום קשר אליי. היא לא מייצגת אותי ואת עמדותיי. אני לא הרפובליקה האיסלאמית, ומאמין שהמשטר יצא למתקפה רק מתוך שיקולים של שרידות פוליטית. כמה כסף בזבזתם במתקפה הזאת? המצב הכלכלי קשה, והם משקיעים מיליונים בירי טילים".

וואחיד סארלק, מאמן נבחרת הג'ודו של איראן, כתב באינסטגרם: "אנחנו האיראנים נלחמים ברפובליקה האיסלאמית, ולא בישראל. אין לנו שום בעיה עם היהודים ועם הישראלים, ואנו מחשיבים אותם ידידינו. העם האיראני לא צריך לשלם את מחיר הטירוף של המשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully