וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות "ההרגלים" והמסר מבראון: מכבי ת"א כבר עם הפנים לפלייאוף

בולדווין ממשיך לככב ובטוח שהצהובים "מצאו את הדרך הנכונה", לורנזו ממשיך לדשדש אבל נותן את הרושם ש"יהיה שם בשביל הקבוצה" ברגע האמת, ואיתות חיובי מגיע גם מכיוון דיברתולומיאו. מכבי ת"א מלאת ביטחון לקראת הפלייאין (רק שאף אחד לא ייפצע בדרך)

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.4/ספורט1

1. מכבי תל אביב סיימה אמש (חמישי) עונת יורוליג שנייה ברציפות עם 20 ניצחונות, אחרי ניצחון 86:92 על מילאנו במשחק הנועל של העונה הסדירה. הניצחון לא שינה את המיקום של הצהובים שסיימו את העונה במקום השביעי, וביום שלישי הקרוב ישחקו במסגרת הפלייאין נגד המנצחת הערב בין וירטוס בולוניה לבאסקוניה על הזכות לפגוש את פנאתינייקוס בסדרת הפלייאוף.

מכבי הגיעה למשחק אמש עם חשש שייעצרו בעקבות העובדה שהמשחק הוא לפרוטוקול עבורם, אבל בעל חשיבות למילאנו. בפועל, גם האיטלקים איבדו עניין במשחק בשלב מוקדם והצהובים הצליחו לשלוט בהתמודדות לכל אורכה, לחלק את הדקות בצורה יפה כך שכמעט כל שחקני הקבוצה שיחקו בין 11 ל-25 דקות ולצאת עם הניצחון.

מי שהצטיין היה ג'וש ניבו שיים עם 14 נקודות ו-9 ריבאונדים כשווייד בולדווין, שזכה בתואר שחקן מרץ ביורוליג לפני המשחק וקיבל את הפרס מאמו מוניקה ויו"ר המועדון שמעון מזרחי, מוסיף 18 משלו. רומן סורקין תרם 13 ב-16 דקות.

"זה היה משחק מאתגר מאוד", אמר ג'וש ניבו בסיום, "מילאנו קבוצה חזקה מאוד, הם נלחמו כדי להיכנס לפלייאין ואנחנו רצינו לסיים את העונה חזק ולא רצינו פשוא לתת את הניצחון. מחכה לנו משחק גדול בשבוע הבא, משחק שחייבים לנצח. להיכנס לפלייאוף זה חשוב מאוד".

"אנחנו מרוצים שהשגנו 20 ניצחונות העונה, שנה שנייה ברציפות", אמר בולדווין, "לא משנה מה הנסיבות, הצלחנו להשיג 20 ניצחונות. זה היה אחד המשחקים המוזרים של העונה. קשה היה להישאר בפוקוס במה שצריך לעשות, אני שמח שהצלחנו להשיג את הניצחון למרות הכל. נהיה מוכנים לקראת בולוניה או באסקוניה ביום שלישי. אנחנו משחקים בליגה הישראלית וביורוליג, אבל בנינו הרגלים טובים, אולי קצת שברנו אותם היום - אבל עדיין ניצחנו".

ג'ו תומאסון, שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
כולם קיבלו דקות. ג'ו תומאסון/GettyImages

2. כאמור, רק הערב תדע מכבי תל אביב את מי היא תפגוש ביום שלישי הקרוב, בתום המשחק בין וירטוס בולוניה לבאסקוניה באיטליה. האיטלקים, שמחזיקים במקום השמיני ערב ההתמודדות, נמצאים בעיצומה של תקופה רעה מאוד, כשהם ממעטים לנצח גם בליגה המקומית, ולמעשה בחודש האחרון ירדו מאזור הפלייאוף בו שהו לאורך רוב שלבי העונה, עד לאפשרות לסיים במקום התשיעי. מנגד, באסקוניה הצליחה להחזיק באזור הפלייאין לאורך כל התקופה הזאת.

שני דברים שכבר נקבעו עבור מכבי הם שאם ינצחו את המשחק הראשון בפלייאין, הם יפגשו את פנאתינייקוס, עליה גברו פעמיים העונה. בנוסף, נקבע כי אנאדולו אפס תסיים במקום העשירי ותפגוש את המפסידה במשחק בשלישי בבולוניה.

בכל מקרה, במכבי תל אביב נחושים לבוא בגישה שהובילה אותם מהמקום העשירי בסוף חודש פברואר עד המקום השביעי, במרחק נגיעה מהשישי. "מצאנו את הדרך הנכונה במרץ, וצריך לבוא בגישה הזאת למשחק הבא. כולם היו מספיק מחויבים כדי לשחק את המשחק הנכון שלנו, לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות, עם התשוקה שהובילה אותנו ל-20 ניצחונות העונה", אמר בולדווין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקני מכבי תל אביב. Nikola Krstic/MB Medi, GettyImages
מאמינים בעצמם. שחקני מכבי תל אביב/GettyImages, Nikola Krstic/MB Medi

3. בניגוד לבולדווין שמסיים את העונה בצורה חזקה, הניסיון של מכבי תל אביב לערב את לורנזו בראון יותר ולנסות להכניסו בכוח לעניינים שוב לא עלה יפה. בראון השלים אמש משחק רביעי ברציפות ללא שלשה וסיים עם 10 נקודות שקטות ב-24 דקות, לצד 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

ובכל זאת, במועדון סירבו להתרגש מהיכולת הפחות מרשימה של בראון גם אמש. "בשבועיים האחרונים אנחנו מקבלים מלורנזו את התחושה שהוא נמצא איתנו ושכל כולו בתוך המשימה", אמר אחד מאנשי מכבי אמש מבלגרד, "לא כל יום כל שחקן יכול לקלוע 20 נקודות, וכרגע ווייד וג'וש סוחבים אותנו בהרבה מאוד משחקים. אבל אנחנו בטוחים שכשנצטרך אותו, לורנזו יהיה שם בשביל הקבוצה".

ווייד בולדווין, לורנזו בראון, שחקני מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
ברגע האמת הוא ייראה אחרת? לורנזו בראון לצד בולדווין/אתר רשמי, Djordje Kostic

4. סימן השאלה היחיד במכבי לקראת ההתמודדות בשלישי הוא בעניין ג'ון דיברתולומיאו. הקפטן שלא יצא עם הקבוצה לבלגרד ונשאר לקבל מנוחה וטיפולים בכתף הפצועה שלו, לא ישחק גם מחר במשחק הליגה נגד הפועל חולון. המטרה היא לתת לו מנוחה מלאה על מנת שיהיה כשיר למשחק ביום שלישי.

במכבי בטוחים כי דיברתולומיאו יוכל לעלות על הפרקט, אבל החשש של הצהובים הוא שהפציעה תפריע לו במהלך המשחק, פיזית או פסיכולוגית. את התשובה לכך הם יוכלו לקבל רק במהלך המשחק. "בסוף, לג'ונדי יש מניות עצומות בריצה שלנו בסוף העונה ובהרבה מאוד ניצחונות קודם לכן", שיבחו במועדון את הקפטן, "הוא אמר לכולם שיהיה בסדר והוא ישחק ביום שלישי, אבל הבעיה היא שלפעמים בפציעות כאלה אתה לא מרגיש הכי בנוח במהלך המשחק. נקווה שנקבל אותו בכשירות מלאה כי הוא חשוב לנו מאוד לקראת רגעי ההכרעה".

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. GettyImages
יהיה כשיר, אבל האם יהיה גם מפוקס? ג'ונדי/GettyImages

5. כבר מחר (19:50), כאמור, מכבי תשחק את משחק הליגה ה-22 שלה העונה והשלישי השבוע, כשתארח את הפועל חולון בהיכל מנורה. מכבי עדיין מחזיקה בפער של יותר ממשחק על הפועל תל אביב השנייה בטבלה, כך שגם הפסד לא יעלה לה באיבוד ראשות הטבלה - אבל במועדון רוצים לשמור על טווח ביטחון מהאדומים שדולקים אחריהם.

"הדבר הכי חשוב במשחק הזה, כמו שראינו נגד נס ציונה, זה לעבור אותו בשלום מבחינת פציעות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד שחקן מרכזי בשבוע הזה", סיפר אחד מאנשי הקבוצה, "מצד אחד לא נוכל לרשום סגל חלש, כי לא רוצים לפגוע בביטחון. אבל צריכים ללכת על הקו הדק שבין לשחק את המשחק האחרון בשיא הרצינות, לבין החשש מפציעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully