וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק בסרטן: או ג'יי סימפסון מת בגיל 76

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 18:20

שחקן הפוטבול האגדי נודע בעיקר בשל המשפט המפורסם באמצע שנות התשעים, בסיומו זוכה מאשמת הרצח של אשתו לשעבר ניקול בראון. זכה בתואר ה-MVP של ה-NFL ב-1973 וסיים את קריירת המשחק שלו ב-1979

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.4/ספורט1

כוכב הפוטבול לשעבר או ג'יי סימפסון מת היום (חמישי) בגיל 76, אחרי מאבק במחלת הסרטן. לפני כחודשיים דווח בארצות הברית כי הוא עובר טיפולים לאחר שאובחן עם סרטן הערמונית, והיום הודיעה משפחתו שהלך לעולמו. "אבינו נכנע למחלת הסרטן", נכתב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של סימפסון. "הוא היה מוקף בילדיו ונכדיו".

סימפסון, אחד משחקני הפוטבול הטובים ביותר בארצות הברית בסוף שנות השישים ובמהלך שנות השבעים, נבחר במקום הראשון של דראפט 1969 על ידי באפלו, אחרי עונה מסחררת במכללת USC. הראנינג בק המצטיין ששיחק בבילס עד 1977 זכה בתואר ה-MVP של הליגה ב-1973 ונבחר חמש פעמים לנבחרת השנה. עונתו האחרונה בליגה היתה ב-1978/79, במדי סן פרנסיסקו. ב-1985 נבחר להיכל התהילה של הליגה.

או.ג’יי. סימפסון. GettyImages
או ג'יי סימפסון במהלך קריירת המשחק/GettyImages

אלא שעם כל הכבוד לקריירת המשחק המפוארת, סימפסון נודע בעיקר בשל המשפט המפורסם ב-1994-95, בחשד לרצח אשתו לשעבר ניקול בראון וחברה רון גולדמן. בסופו של אחד המשפטים המתוקשרים והאיקוניים בתולדות ארצות הברית, ב-3 באוקטובר 1995, לעיני 150 מיליון צופים אמריקאים במסכי הטלוויזיה, סימפסון זוכה, חרף שורה של ראיות שפילגו את המדינה לשניים וגרמו לרבים לראות בו רוצח. הוא יוצג על ידי סוללת עורכי דין שזכתה לכינוי "צוות החלומות" - אלן דרשוביץ, רוברט שפירו וג'וני קוקרן.

ב-1997 נמצא סימפסון אחראי למותם של בראון וגולדמן במהלך משפט אזרחי וחויב לשלם פיצויים בסך 33.5 מיליון דולר למשפחות הקורבנות, אך נותר אדם חופשי. כל זאת השתנה לקראת סיום 2008, אז נמצא אשם במהלך פרשה של שוד וניסיון חטיפה בלאס וגאס. נגזרו עליו 33 שנות מאסר, אך הוא שוחרר ב-2017.

עוד בוואלה!

"לא אשם": 20 שנה ליום הזיכוי של או ג'יי סימפסון במשפט הרצח

לכתבה המלאה
ג'וני קוקרן רוברט שפירו או ג'יי סימפסון במהלך המשפט. REED SAXON, AP
או ג'יי סימפסון עם עורך דינו ג'וני קוקרן בבית המשפט/AP, REED SAXON
כוכב הפוטבול לשעבר או ג'יי סימפסון במשפט הרצח ב-1995. AFP, GettyImages
והכפפות המפורסמות/GettyImages, AFP

בשידור חי בטלוויזיה: צפו במרדף המפורסם אחר סימפסון

צפו בכתבה של CNN על גזר הדין האיקוני

עוד לפני המשפט המפורסם פתח אחד הספורטאים האהובים בארצות הברית בקריירת משחק אחרת, בטלוויזיה ובקולנוע, וכיכב בין היתר בסדרת "האקדח מת מצחוק". במקביל, שימש גם כפרשן פוטבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully